LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boeterente ING na 'gedwongen' verkoop

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Frits9999
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2017 16:32

Re: Boeterente ING na 'gedwongen' verkoop

Ongelezen bericht door Frits9999 »

In mei van dit jaar in het zelfde schuitje gezeten. Na een brief van mijn accountant werd de boeterente zogenaamd uit coulance teruggedraaid naar NUL. Het is iets wat de bank gewoonweg niet mag doorvoeren begreep ik van mijn accountant. Succes!

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Boeterente ING na 'gedwongen' verkoop

Ongelezen bericht door gewicht »

Atlas ,de gang van zaken in de jaren 90 heeft niet zo veel met de bankdirecteur te maken. In die tijd kon je kopen en weer verkopen zonder problemen zeker als je weer een hypotheek nam bij dezelfde bank. Later in 2008 kreeg ik bij een rentevoorstel voor een nieuwe renteperiode duidelijk ook de mogelijkheid aangeboden om ,bij een kleine korting op de aangeboden rente, boete te betalen bij aflossing van de hypotheek. Uiteraard leek mij dat geen goed voorstel. Ik ben dus niet gezwicht voor die paar tiende korting. Een mens kan nu eenmaal niet alles voorzien en vaak heb je het zelf niet in de hand.
(Daarbij vond ik de boete vrij pittig 3%)

atlas1302

Re: Boeterente ING na 'gedwongen' verkoop

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Maar het is toch wel fijn als je een meedenkende directeur hebt, voor mij was het een geweldige adviseur en er was overal een mouw aan te passen. Daarna werd de vestiging opgeheven omdat Spijkenisse een nieuwe en grotere bank opende, de pret was over en de nieuwe directeur van deze bank heb ik nooit gezien of gehoord. Ik was gewoon een nummer en heb me daar dan ook maar weer op aangepast.

Daarom zijn voor mij alle banken digitale vullers zonder gevoel voor de klant, die kant gaat het steeds meer op. En na gedwongen verkoop is die 3% dan toch wel weer erg vervelend, want de spaarpotjes zijn natuurlijk ook op om alle gaatjes proberen te dichten.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Boeterente ING na 'gedwongen' verkoop

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

atlas1302 schreef: Daarom zijn voor mij alle banken digitale vullers zonder gevoel voor de klant, die kant gaat het steeds meer op. En na gedwongen verkoop is die 3% dan toch wel weer erg vervelend, want de spaarpotjes zijn natuurlijk ook op om alle gaatjes proberen te dichten.
1) Voor mijn gevoel gaat het de goede kant op; vroeger had je te maken met fysieke adviseurs die je probeerden zoveel mogelijk te verkopen om hun eigen zak te vullen. Nu heb je de digitale mogelijkheid af te vinken wat je wel en niet wilt hebben en gelijk het financiële voordeel (of : nadeel zoals in deze casus) voor je doorrekent

2) Je kan natuurlijk door een budget hypotheekvariant, een spaarpotje aanleggen (of: extra aflossen) waardoor de boete wordt gemitigeerd.

Gesloten