LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] daling huizenprijs invloed op de hyptotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: daling huizenprijs invloed op de hyptotheek

Ongelezen bericht door SJZ »

over drie jaar zullen jullie, wanneer je dit nog kunt lezen omdat je waarschijnlijk scheel ziet van de honger, zien dat huizenprijzen ook kunnen zakken
Ha ha, leuk, die doemvoorspellingen. Lees eens alle negatieve voorspellingen over de huizenprijzen die tussen 2001 en 2003 gedaan zijn op dit forum, diverse andere internetfora, gerenommeerde rapporten van bv. PriceWaterhouse, banken, enz. Altijd wordt er gezegd dat de huizenprijzen "20% of meer" zullen dalen. Maar sinds 2002 zijn de huizenprijzen alweer met 30% GESTEGEN!

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: daling huizenprijs invloed op de hyptotheek

Ongelezen bericht door __oi__ »

Natuurlijk kunnen huizenprijzen zakken. Kijk naar Engeland, VS, Spanje, waar dat nu al gaande is. ( overigens zijn dat landen waar, over een zelfde periode gemeten, de huizenprijzen bijna 2 keer zo hard zijn gestegen als in Nederland. Ergo, de 'lucht' in die prijzen is meer dan in Nederland. Verwachting is dus dat de daling derhalve veel lager zal zijn dan in de genoemde landen.

Waar het mij om gaat is de loze statements op het forum. Geen enkele onderbouwing. "de huizenprijzen dalen 20, 30, 50 %...."

En mocht ik over 3 jaar scheel zien van de honger ( heerlijk die nuances!), dan heb ik denk ik mijn internet abonnement reeds opgezegd, en besteed ik al mijn tijd om mijn prozac pilletjes te verpatsen, om vervolgens een betablokker van Jack te kopen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: daling huizenprijs invloed op de hyptotheek

Ongelezen bericht door sjoegel »

Jullie hebben de jaren 80 niet meegemaakt. De grote vastgoedcrisis. Toen gevolg van een zeer hoge rente en onverantwoorde hypotheken. Nu de massa ontslagen er aankomen zal het komen door een enorme werkloosheid. Print deze voorspelling uit want over 3 jaren zullen jullie geen internet meer hebben. Hoe langer de "hongercrisis" uitblijft hoe groter hij zal worden. Wie is er nu nog boer of voedselproducent in nederland ?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: daling huizenprijs invloed op de hyptotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Natuurlijk kunnen de huizenprijzen ook omlaag. Maat het is eerder een vraag voor wie dat erg is en wie er dus last van zal krijgen. Voor iemand die voor 30 jaar lang vaste maandlasten heeft, en niet wil verhuizen, zal het niet uitmaken of zijn huis nu halveert in prijs of verdubbelt.

Daarentegen zijn er ook genoeg mensen meteen dubieuze hypotheek, die bv. toen de variabele rente laag stond een huis hebben gekocht waarvan ze de lasten toen nog maar net konden betalen, maar die door een kleine rentestijging al in de problemen komen. Onafhankelijk van of de huizenprijzen nu stijgen of niet.

Dus zo sec zeggen dat iedereen in de problemen komt doordat 'de' huizenprijs daalt (welke prijs?) is te ongenuanceerd.

(Overigens zijn er in september wel meer huizen verkocht dan een jaar daarvoor, en ook tegen gemiddeld hogere verkoopprijzen.)

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: daling huizenprijs invloed op de hyptotheek

Ongelezen bericht door Jack747 »

@sjoegel
Jullie hebben de jaren 80 niet meegemaakt. De grote vastgoedcrisis.
Waarop fundeer je dit soort opmerkingen? Hoe weet jij dat ik 'de jaren 80' niet heb meegemaakt? Ik kocht mijn eerste huis in 1986...
Toen gevolg van een zeer hoge rente en onverantwoorde hypotheken.
Elke rente was zeer hoog, en dus elke hypotheek was indertijd onverantwoord? Moet ik het zo lezen?
Nu de massa ontslagen er aankomen zal het komen door een enorme werkloosheid.
De massa-ontslagen komen door een enorme werkloosheid??? Het wordt steeds fraaier!
Print deze voorspelling uit want over 3 jaren zullen jullie geen internet meer hebben. Hoe langer de "hongercrisis" uitblijft hoe groter hij zal worden.
Eindtijdvoorspellers zijn van alle tijden, doemdenkers ook.
Wie is er nu nog boer of voedselproducent in nederland ?
Jij, denk ik. Jij zou best wel eens een boer kunnen zijn. Is het niet letterlijk dan toch zeker figuurlijk.

Succes!

Jack

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: daling huizenprijs invloed op de hyptotheek

Ongelezen bericht door SJZ »

Jullie hebben de jaren 80 niet meegemaakt

Je liegt. Ik heb de jaren 80 wel (heel bewust, nee niet als kind of zo) meegemaakt.

Gesloten