LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] daling SNS variabele rente ??

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door tufima »

rap schreef:ik zit via 5 (ongevraagde) omwegen nu ook bij de SNS. Dit is oorspronkelijk een Zwitserleven Hypotheek met 1 maand variabele rente. De rente marge / opslag van SNS is de laatste jaren absurd. Meer dan 4% rente bij een Euribor van <<1%. Pure diefstal. Ik heb alles al doorlopen, klachten brieven, KIFID, etc. Ik wacht met interesse Stop de Banken en andere initiatieven af en sluit me aan bij welke groep dan ook die de SNS / Zwitserleven wil aanpakken. Had me al aangesloten bij Stop de Banken, maar die focused op ING en ABN. En anders procedeer ik zelf.

De SNS variabele rente op de budget hypotheek is volgens mij niet boven de 4% hoor.
Volgens mij is die 3,2% op dit moment.

sergeP
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2007 22:30

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door sergeP »

Rentevast periode < 75% EW < 100% EW < 125% EW
Variabel 3,50% 3,80% 4,10%

Betaal nu ook 3,8%
Echt teveel dus, het is puur onzin dat de banken zeggen hiermee de risico's af te dekken.
Dan zou de bank ook het spaardeel van je hypotheek af moeten trekken om zo het EW te bepalen.
De bankwereld bestaat uit leugens en is allemaal maar hoe t het beste uitkomt, ons ten nadele !

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door tufima »

Is dat bij de SNS?

duckman123
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2012 15:31
Contacteer:

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door duckman123 »

Klopt, SNS en intermediairs hebben daadwerkelijk een koppeling tussen de Euribor en de variabele rente in meerdere producten gepromoot. Dit op zodanige wijze, dat men er 'altijd onderuit zou kunnen komen', althans, op schrift. Wanneer je een gesprek met een bankemployee zou hebben gefilmd (wat overigens verboden is, maar SNS zal geen procedure aanspannen gezien alle gevolgen natuurlijk ;-) ), heb je het enige ultieme bewijs. Nu heb je weinig om op te staan. Behalve dan de massa. De massa mensen die exact hetzelfde beweren. En dat is wel enigszins vreemd. Dit zou inhouden dat, tezamen met alle andere smerige truukjes die de SNS enkele jaren geleden heeft uitgehaald (bijv. uitsluiting bepaalde postcodes omdat hier meer fraude zou plaatsvinden), ervoor kunnen zorgen dat je wel sterk staat.

Voor meer informatie, zie het nieuwe onafhankelijke forum http://www.hypotheek-forum.info . Plaats je vraag ; er zijn meerdere members die bij een bank werken, en bepaalde inside inzichten kunnen geven zonder gevaar. Alles is immers geheel anoniem. Je kan natuurlijk ook enkel member worden om de berichten te lezen, of zelf te reageren.

rap
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2012 22:23

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door rap »

Zwitserleven heeft overal geld vandaan gehaald, o.a. bij NIBC. Ook niet de meest stabiele partij. Maar waar Zwitserleven / SNS zijn geld vandaan haalt is voor mij niet relevant. Ik heb een afspraak dat het aan de euribor is gekoppeld en daar houden ze zich niet aan. Waar het geld nu vandaan komt weet ik niet.

sergeP
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2007 22:30

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door sergeP »

-------------------------------------------------------------------------------

Rentevast periode < 75% EW < 100% EW < 125% EW
Variabel 3,40% 3,70% 4,00%

02/02/13 21:20 Een dag na de nationalisatie van SNS Reaal, bleef het zaterdag rommelen rond het bedrijf. Vooral het salaris van de nieuwe topman Gerard van Olphen (550.000 euro) zorgde voor onbegrip.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door kweenie »

Te hoog of te laag?

sergeP
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2007 22:30

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door sergeP »

De Europese Centrale Bank (ECB) heeft het belangrijkste rentetarief in de eurozone donderdag met een kwart procentpunt verlaagd naar 0,50 procent.

robbiel
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2009 16:26

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door robbiel »

Aankondiging van de SNS boevenbank dat ze tarieven gaan verlagen gisteren. Zou dit ook gaan gelden voor "onze" variabele rente ?

sergeP
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2007 22:30

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door sergeP »

Ik denk het wel maar is vast voor korte duur. ons lekker uitmelken en nu weer zieltjes proberen te winnen met een minimale (er wordt gesproken over fors) renteverlaging


SNS verlaagt hypotheekrente
Van onze redactie



AMSTERDAM -
Een opsteker voor consumenten die klagen over te hoge hypotheektarieven. SNS Bank gaat zijn hypotheekrentes fors verlagen, om marktaandeel te kunnen winnen.








Met een laag tarief gaat SNS de strijd met op de Nederlandse hypotheekmarkt, die volgens velen eigenlijk te geconcentreerd is. De aankomende maanden zal SNS de tarieven met 0,2 tot 0,25% omlaag brengen.

Onlangs klaagde Vereniging Eigen Huis nog dat banken te hoge winstmarges aanhouden bij het verstrekken van hypotheken. De gedaalde kapitaalmarktrente werd door de banken immers maar deels doorberekend naar de consument, in lagere tarieven. Banken verwijzen op hun beurt echter naar het feit dat het nu vaker dan vroeger gebeurt dat de consument zijn hypotheek niet meer kan betalen

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door tufima »

Ik hoorde dat ze de variabele rente niet gaan verlagen...

robbiel
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2009 16:26

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door robbiel »

volgens mij is er per vandaag weer een andere rente bij onze boevenbank.

125% staat nu op 4,0%. Als het goed is heb ik een korting van 0,3% gedurende de looptijd, dus zal vd week wel briefje krijgen dat er ietsjes af is...

Meerdere lotgenoten dit gezien?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tufima schreef:Ik hoorde dat ze de variabele rente niet gaan verlagen...
En waarom zouden ze ook? De hele concurrentie is toch om zeep geholpen door de onteigening van 2 belangrijke banken. Dus mensen die pleiten voor nog meer overheidsbemoeienis (ook in andere sectoren) moeten zich wel bewust zijn van de gevolgen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door kweenie »

Ach, dan zíjn die diverse banken er in elk geval nog. Ze hadden ook de boel zijn beloop kunnen laten, zodat een aantal (grote) spelers van het toneel zouden verdwijnen. Samen met een hoop spaargeld.

bertdekniepert
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2013 03:27

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door bertdekniepert »

Goedendag,

Ook ik heb een variabele rente bij de SNS-bank. Ik betaal op dit moment 4,3% rente bij een executiewaarde van 100%. De executiewaarde was voor dat de huizenprijzen in elkaar kukelde 75%.

Ik heb verder geen schulden. Dit schrijf ik even erbij om mijn situatie te schetsen.

Ik snap het niet dat de SNS die variabele rente zo hoog houdt ??

Bij alle andere banken staat die toch een heel stuk lager. Als ik mijn verhaal zo vergelijk bij mensen met dezelfde situatie en die bij andere banken zijn is de rente overall zo'n volle procent lager.

Oversluiten kan ik niet. Dankzij de overheid met haar nieuwe financieringseisen is mijn salaris niet meer toereikend genoeg om dit te proberen.

Ik heb het voorgelegd aan mijn hypotheekadviseur en die schudde meewarig zijn hoofd en zei "computer says no.." :|

(ik probeer maar met een beetje humor de zaak luchtig te houden)

Een paar maanden geleden stond er in de krant dat de SNS zijn tarieven 'fors' zou verlagen om meer te concurreren met andere banken ( wèlke andere banken zijn er dan nog, het clubje is wel erg klein geworden ?)

Maar goed, je zou toch verwachten dat er ergens een of ander orgaan zou zijn die de rentetarieven van de banken controleert ?

Schijnbaar is die er niet, althans, ik hoor en lees er niets over.

En dan is de SNS ook nog eens staatsbank geworden..

Eigenlijk heb ik verder helemaal geen klachten over de bank. Ik betaal netjes op tijd en als er eens wat is dan word ik keurig en goed geholpen door de mensen die hier op het plaatselijke kantoor werken.

Leuke noot: ik heb een gesprek gehad met de directeur en de hypotheekadviseur een tweetal jaren geleden over de chronisch hoog staande variabele rente. Beiden gaven volmondig toe het zelf ook niet te begrijpen en konden mij dan ook geen onderbouwde verklaring over het waarom geven. (ik noem verder geen woonplaats want beide heren deden hun best mij netjes te helpen en zei kunnen er verder ook niks aan doen en ik wil hen niet in de problemen helpen.)

Ik heb het hele bovenstaande hier in het forum gelezen, maar toch schrijf ik mijn verhaal er maar bij.

Als maar genoeg andere mensen het ook doen dan wordt er wellicht toch iets aan gedaan.

Vriendelijke groet,

BertDeKniepert.

reneschimmer
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 dec 2008 01:39

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door reneschimmer »

Nou, voor het eerst in jaren kreeg ik een brief van SNS dat mijn rente verlaagd is.....en met wel 0,05 procent :? van 3,80 naar 3,75 %. Dit is al zeker een jaar niet veranderd bij mij. Naar mijn mening blijven ze het gewoon kunstmatig hoog houden, want we staan toch met onze rug tegen de muur.

Een rentepercentage van 3 tot 3,25 % lijkt mij in deze tijden meer op zijn plek. Lager kan uiteraard ook, omdat er hypotheekverstrekkers zijn die dit wel aanbieden.

Zijn er nog meer mensen die hiervan mogen profiteren?

Het is toch een hele stap wat ze hebben genomen :wink:

ed1967
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mar 2007 14:40

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door ed1967 »

Zit zelf bij Woonfonds en hierbij is de kwartaal's rente gezakt in anderhalf jaar van 3.6 naar 2.9%, zit zelf nu wel te twijfelen om het voor langere tijd te gaan vast zetten.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door sacredfour »

Artikel 6 - Hypotheek met variabele rente

2. Het rentepercentage voor hypotheken met variabele rente kan door de bank te allen tijde met onmiddellijke ingang worden gewijzigd.

Deze voorwaarde voldoen niet aan de eisen van Art 6:227 BW.
Een overeenkomst moet bepaalbaar zijn.
De overeenkomst met de bank kan dus vernietigbaar verklaard worden.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door sacredfour »

Dit betekend eigenlijk dat de SNS bank moedwillig een onwettige contractvoorwaarde hanteert.
Ik denk dat het voor iedereen op zijn plaats is dit aan de bank te melden met een klachtenprocedure, ook al om de termijn waarin de bank ongetwijfeld rechtsverwerking als verdediging zal gebruiken in een procedure, zo kort mogelijk te houden.
De rede dat banken hun rentepercentages op hypotheken met variabele rentes hoog willen houden of verhogen ten tijde van een lage Euribor mag duidelijk zijn. Voor degene die het nog niet snappen en de documentaire “de schuldvraag”van Trodradar nog niet hebben gezien wil ik het hier nog wel een keer uitleggen.
In het verleden toen de Euribor hoog stond konden de banken veel geld verdienen met de rente. De rede hiervoor is dat banken maar een klein gedeelte van het geld van hun spaarders uitlenen of geld op de financiële markten lenen om een hypotheek te bekostigen. In feite is dit maar ongeveer 4%.
Dus in feite wordt er behalve die 4%, het geld voor jouw hypotheek uit het niets gecreëerd. Kon de bank destijds nog 400.000 euro verdienen aan een hypotheek van 200.000 euro, moeten ze het nu, door de lagere Euribor, doen met een “schamele” 300.000 euro. Ja, als je geld uit het niets kan creëren dan maakt het ook niet uit wat jouw kosten zijn om geld te lenen.

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

sacredfour schreef:Artikel 6 - Hypotheek met variabele rente

2. Het rentepercentage voor hypotheken met variabele rente kan door de bank te allen tijde met onmiddellijke ingang worden gewijzigd.

Deze voorwaarde voldoen niet aan de eisen van Art 6:227 BW.
Een overeenkomst moet bepaalbaar zijn.
De overeenkomst met de bank kan dus vernietigbaar verklaard worden.
Is het geen kenmerk van variabele rente, dat deze regelmatig gewijzigd wordt?

Gesloten