LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] daling SNS variabele rente ??

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
klaasbruinsma
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mar 2008 19:25

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door klaasbruinsma »

Vandaag verlengingsvoorstel rentedemper gekregen.
Rentepercentage was 3.8 gaat nu naar 4.9 %.
Euribortarief 1%
Dempingsrentepremie 0.7%
En ja hoor een vaste opslag van 3.1% was eerst 1%.
En het trieste is je kunt hier niets aan doen. Er wordt gewoon gezegd dat de sns ook geld moet verdienen.
Helaas zijn we niet in de positie om naar een ander bank te stappen.

hameetman
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2009 16:38

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door hameetman »

Geacht SNS slachtoffer.

Sns hanteert een veel te hoge variabele hypotheekrente maar Fortis
kan er ook iets van. Het is, net als bij de SNS, ongeveer 1% hoger
dan de markt en bovendien ook nog eens 1% hoger dan het moeder/zusterbedrijf de ABN. Tijd voor aktie van Trosradar, want dit zijn heel veel mensen die gedupeerd zijn en zich vreselijk ergeren aan de graaicultuur die schijnbaar nog niet is afgelopen.

robbiel
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2009 16:26

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door robbiel »

gisteren de uitzending van Kassa gezien! Erg jammer dat de SNS bank niet genoemd werd. Door deze uitzending gaat men misschien wakker worden...

sergeP
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2007 22:30

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door sergeP »

Nog updates? We zitten allemaal nog steeds in hetzelfde schuitje en de uitslag van het onderzoek van de nma zit in de doofpot...

robbiel
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2009 16:26

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door robbiel »

Het is en blijft een drama Serge. Alles doofpot: NMA, consumentenbond en VEH. Euribor daalt zelfs weer iets en rente blijft gelijk. Weer 0.1 extra voor de SNS. Baal nog steeds verschrikkelijk..

sergeP
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2007 22:30

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door sergeP »

7-7-2010 heeft de AFM een onderzoek opgestart over meer transparantie van de variabele rente. Voor mijn gevoel is hier nog steeds geen duidelijkheid over en er staat ook verder helemaal niet over op de site van de AFM. Ik heb hierover telefonisch een klacht ingedient. Echter terugkoppeling kan je niet krijgen, je kan alleen iets melden. Wordt er ook iets meegedaan? Hierover heb ik ook gelijk maar een klacht ingedient :) De dame aan de telefoon gaf me gelijk.

robbiel
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2009 16:26

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door robbiel »

Goed bezig ! Hou ons op de hoogte svp :)

robbiel
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2009 16:26

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door robbiel »

en vandaag weer een leuke kerstbrief gehad van de SNS boevenbank. Verhoging van 0,2% terwijl de korte rente die banken betalen als maar aan het dalen is!
Iemand nog iets van akties tegen de banken gelezen...?

a3m
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:46

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door a3m »

Boeven zijn het, waarschijnlijk de risico opslag weer met 0.2 verhoogt naar 3,25% heb er in het verleden zelfs de rechtsbijstand voor ingeschakeld omdat ze in een persoonlijk gesprek bij het afsluiten van de hypotheek me in de voorlichting verteld hebben dat de vaste opslag 1% op de euribor was, na mijn vraag of ze dat wilde vastleggen in de akte vertelde ze me dat dit niet nodig was omdat het wettelijk geregeld was en dat ik me geen zorgen hoefde te maken want ik had te maken met een BANK niet met de Mafia, dit gesprek had ik op mijn telefoon opgenomen, maar zonder toestemming van de dame in kwestie en daarom wilde de rechtsbijstand geen zaak beginnen. De dame heeft wel haar verontschuldigingen aangeboden maar daar koop ik niks mee.

reneschimmer
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 dec 2008 01:39

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door reneschimmer »

Nou, mede lotgenoten. was weer een leuke kerstbonus. Hoe kan dat nou? ik ook, kreeg vandaag de brief binnen....opeens 4,25 %....0,2 % omhoog. Nou doen ze één ding correct...ze verhogen bij iedereen hetzelfde percentage.

Maar hoe kan het nou, als je juist verwacht dat die omlaag zou gaan...deze bij de sns omhoog gaat?

Wat een oplichters.....

a3m
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:46

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door a3m »

De uitleg welk ik kreeg 2 jaar terug was volgende,

De ECB / euribor is 1%, maar het adertje zit hem er in dat de banken voor de hypotheek niet bij de ECB terecht kunnen maar alleen maar bij andere banken, en omdat banken elkaar niet vertrouwen en dus elkaar geen geld uitlenen gaat de rente omhoog, bijkomende is dat de banken hun buffer moeten verhogen, en dus spaargeld willen aantrekken welke ze alleen maar krijgen als ze een hoge rente betalen, en die moeten wij weer ophoesten. Dan komt er nog een BankenBelasting dan mag je raden wie die weer gaat betalen.

Horst57
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2011 11:49

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door Horst57 »

Onbegrijpelijk dat dit kan. Ik heb een deel variabele rente (plafond) en een deel gewoon. De sns bank kan doen en laten wat ze willen met de gewone variabele rente. De plafond rente is gekoppeld aan de euribor. De variabele rente niet. Begin dit jaar was het verschil tussen deze rente ongeveer 0,2 %.
NU inmiddels 0,55%. Gisteren weer een brief met 0,2 procent verhoging terwijl de euribor daalt. Lijkt wel een woekerpolis.

robbiel
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2009 16:26

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door robbiel »

heeft er niemand goede contacten bij Tros Radar/Kassa of zelfs bij een landelijke politieke partij?

a3m
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:46

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door a3m »

haja, politiek, de schijten niet in hun eigen voerbak. met andere woorden, na hun politieke loopbaan moeten ze toch ook ergens terecht kunnen voor veel geld en een dikke bonus.

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

en is de politiek niet de hoofdschuldige van de huidige crisis?

Verder heeft SNS ook de tarieven voor de nieuwe klanten verhoogd, dus geen stiekem gedoe.

Overigens loop je met variabele rente en plafondrente dit soort risico's, Eind 2008 bedroeg de variabele rente nog 6%.

a3m
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:46

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door a3m »

Daar heb je gelijk, Maar dan moeten ze wel eerlijk zijn met de verkoop, en niet vertellen dat de rente aan de euribor hangt met een vaste opslag. Mijn broertje zit bij de ABN en die betaald nu 2% En toen ik de hypotheek afsloot was mijn opslag ook 1% zoals verteld, maar de afgelopen 4 jaar hebben ze de opslag met 300% verhoogt naar 3,25%

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

SNS heeft nooit een euribor constructie gekend, alleen in de plafondrente werd euribor als basis genomen, maar daarover allerlei toeslagen berekend, ook al omdat die constructies voor langere periode worden vastgelegd.

Overigens moet je wel gek zijn een plafondrente af te sluiten, je koopt een stuk onzekerheid, terwijl je die gewoon kunt uitsluiten.

ABN AMRO kent wel een euriborconstructie, de opslag is inderdaad verhoogd, evenals bij alle andere banken die met euribor werk(t)en.

a3m
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:46

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door a3m »

Maar zo werd het niet verkocht door de sns medewerkers..... die vertelde rustig (omdat ze het zelf ook niet wisten) dat er een vaste opslag was.

robbiel
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2009 16:26

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door robbiel »

op de website van de telegraaf is staat vandaag ook weer stukje over de VEH. Lees die reacties maar eens... We zijn niet alleen :shock: :shock:

robbiel
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2009 16:26

Re: daling SNS variabele rente ??

Ongelezen bericht door robbiel »

a3m schreef:Maar zo werd het niet verkocht door de sns medewerkers..... die vertelde rustig (omdat ze het zelf ook niet wisten) dat er een vaste opslag was.
Aan mij ook !!

Gesloten