LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dsb bank oversluiten

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
lepe12
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2008 17:46

dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door lepe12 »

Omdat onze huidige hypotheek in september afloopt waren we alvast aan het kijken wat voor ons het voordeligste zou zijn...We kwamen uiteindelijk terecht bij de dsb bank.Op het moment van de afspraak was ik in de ziektewet en dat heb ik dan ook netjes verteld...Maar omdat mijn vrouw een vaste baan had was dit volgens de adviseur geen probleem...Ook dat ik een tijdelijk contract had maakte niks uit...Er moest wel heel wat gebeuren dat het niet door zou gaan zei de adviseur nog...

Maar goed ik laat zo'n man komen en ga er vanuit dat deze er verstand van heeft..Toch? Nou bij de dsb bank waarschijnlijk niet want ik kreeg in die week erop een telefoontje van de dsb bank dat het niet doorging vanwege het feit dat ik in de ziektewet zat....

Onvoorstelbaar...terwijl ik dit in het gesprek nog duidelijk had vermeld..Omdat ik er maar niet bij kon dat ze dit als reden opgaven heb ik de dsb bank weer gebeld...Daar werd ineens een andere reden opgegeven.. :(

De woning moest wel opnieuw worden getaxeerd dus nu zitten we met een kostenpost van zo'n 500 euro..Tja zeggen ze bij de dsb bank u bent akkoord gegaan met de voorwaarden... Ja dat klopt maar ik had die 500 euro liever aan een goed doel gegeven...

ADVISEURS noemen ze zich daar...Onvoorstelbaar dat dit zo maar kan want deze adviseur wist bij voorbaat al dat het niet door kon gaan...

Edit:
Ik lees hier en daar dus al verschillende verhalen van mensen waarbij het net zo is gegaan...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat was dan de werkelijke reden? Je houdt een heel verhaal over dat je in de ziektewet zit en daarom eerst wel en later geen hypotheek krijgt, terwijl je dan komt met dat er 'ineens een andere reden opgegeven' werd.

Trouwens wel raar dat je in zo'n vroeg stadium al een taxatie hebt moeten doen. Ik zou denken dat dat wat later zou komen, als je zelf al aan alle inkomens- en gezondheidseisen hebt voldaan. Maar aan een taxatie ontkom je natuurlijk sowieso niet, welke hypotheek je ook neemt.

lepe12
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2008 17:46

Re: dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door lepe12 »

Wat was dan de werkelijke reden? Je houdt een heel verhaal over dat je in de ziektewet zit en daarom eerst wel en later geen hypotheek krijgt, terwijl je dan komt met dat er 'ineens een andere reden opgegeven' werd.
De reden die dsb bank toen gaf was dat wij volgens hun een achterstand/cq bkr registratie zouden hebben op onze huidige hypothkeek....Ik was woedend toen ik dat hoorde maar ik wist wel beter....

Ik heb daarop onze huidige bank benaderd maar deze gaf ook aan dat dit onzin was..Wij hebben helemaal geen bkr registratie en ook nooit gehad...Dus hoe ze daar nou bij kwamen.....Ik kreeg vanaf toen het gevoel dat men van tevoren al wist dat de hypotheek niet door ging maar dmv een taxatie er nog wat uit te slepen.En omdat ik er constant acheraan belde dat ze maar een reden opgaven om maar van mijn gezeur af te zijn...

Nou ik laat het er niet bij zitten in ieder geval en ga er werk van maken...Wij zetten een handtekening onder een contract met de veronderstelling dat het door gaat...En als het dan niet door gaat geef dan en geldige reden op..Bv een reden die van te voren niet kenbaar was...Maar niet zo..wij zijn duidelijk geweest..Als de adviseur dan zegt dat een tijdelijk contract/ziekte niet uitmaakt waarom zou ik daar dan aan twijfelen?

Even op google dsb bank intoetsen en daar kwam ik verhalen tegen die exact op ons geval leken...Ik heb dus sterk het vermoeden dat men dit erom doet...
Tja die taxatie moeste zo snel om het voor het einde van het jaar nog rond te krijgen...

Ook zoiets:toen ik hoorde dat de hypotheek niet doorging probeerde ik in contact te komen met de adviseur...Hij zou mij terugbellen,en dat is nooit gebeurd...Ik bedoel als de beste man niks heeft te verbergen waarom dan niet even terugbellen...Maar goed dit was voor ons een keer maar nooit weer..Dit is de 3 e hypotheek die we hebben afgesloten maar nog nooit zoiets meegemaakt...

Trouwens wel raar dat je in zo'n vroeg stadium al een taxatie hebt moeten doen. Ik zou denken dat dat wat later zou komen, als je zelf al aan alle inkomens- en gezondheidseisen hebt voldaan. Maar aan een taxatie ontkom je natuurlijk sowieso niet, welke hypotheek je ook neemt.
Ben het met je eens..Hij wist van de ziekte/tijdelijk contract..Aan een taxatie ontkom je niet dat snap ik ook wel...Maar waarom een taxatie als je bij voorbaat al weet dat je mensen op kosten gaat jagen omdat hun hypotheek niet doorgaat....

Tja het enige wat ze bij de dsb bank nu zeggen is dat ik het contract heb ondertekend...Ach ja zo kan ik nog wel even doortypen want er komt weer heel wat frustratie naar boven... :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door kweenie »

Was die adviseur van dsb zelf, of was het een onafhankelijk adviseur?

lepe12
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2008 17:46

Re: dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door lepe12 »

was van de dsb bank zelf

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door kweenie »

Je schrijft "die taxatie moeste zo snel om het voor het einde van het jaar nog rond te krijgen... ". Waarom moest het voor het einde vna het jaar nog rond komen? Je schrijft dat je tot september de tijd hebt, dus het lijkt mij dat jij daar niet zo veel haast mee hoeft te hebben. Wilde de DSB 'adviseur' het graag voor het einde van het jaar afgerond hebben? (had hij je zeker nodig om aan zijn quotum te komen.)

En ben je al bij het bkr nagegaan of je daar ook werkelijk geregistreerd staat? Als dat zo zou zijn, dan zou je daar ook eerst wat aan moeten doen. Want andere geldverstrekkers zullen daar anders net zo hard over vallen.

Trouwens, als je toch ook bij een een andere geldverstrekker een hypotheek wilt/moet afsluiten, dan heb je daar ook een taxatierapport voor nodig, dus die 500 euro is dan geen weggegooid geld.

lepe12
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2008 17:46

Re: dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door lepe12 »

Dat bkr verhaal is onzin dat hoef ik echt niet na te kijken.En waarom de adviseur het graag voor die periode wilde afwikkellen..Geen idee eigenlijk...

Het gaat me om de manier waarop het is gegaan..Maar goed ik geef me niet zo gauw gewonnen en heb de zaak aangekaart onder het motto we zien wel..Moeten we betalen dan betalen we uiteraard!

Na dit Dsb bank avontuur hebben we besloten om onze hypotheek helemaal niet meer over te sluiten!!Wat dat betreft betaal ik liever wat meer dan ook nog maar na te denken over oversluiten...Ik heb het helemaal gehad...

Wat dat betreft is dit ook meer een waarschuwing aan andere potentiele klanten van de dsb...Kijk uit wat je doet...Maar zoals ik al op meerder sites heb gelezen zijn we niet de enige...

dsb boef
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2008 17:45

Re: dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door dsb boef »

ik kreeg 2 jaar geleden bezoek van de dsb bank een slinkse glibber
stond me thuis te woord en kon goedkoop mn hypotheek oversluiten
het slinkse zal later blijken na de overname door de dsb begonnen de
problemen al onduidelijke rekeningen waaraan ik betaalde slechte service aangemeld staan als wanbetaler terwijl ik keurig betaalde
en tot overmaat van ramp had men zonder mijn dit te melden een tweede hypotheek aangesmeerd nu kwam ik hierachter door dat ik wil verhuizen wat blijkt ik heb een restschuld over van 72000euro de adviseur beter boef had me gevraagt of ik nog wat in mn huis wou verbouwen nou dat moest ik de keuken nou dat kon makkelijk maar geen woord over een 2e hypotheek ook mn lopende leningen konden ingelost worden zonder problemen nou mooi niet dus is ook de 2e niet gevraagde hypotheek de rest was in allemaal fondsen gestopt zoals byv een torenhoge arbeidsongeschiktheids verzekering in middels kan ik door deze restschuld mn nieuwe huis wel op mn buik schryven
leuk he? dit komt allemaal door deze oplichters van de dsb bank
het word hoog tijd dat de gewone burger gewaarschuwd word om nooit
met dsb of wat van andere docherondernemers ook in zee te gaan

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door SJZ »

mn huis wou verbouwen nou dat moest ik de keuken nou dat kon makkelijk maar geen woord over een 2e hypotheek
Tuurlijk, je dacht het geld voor die keuken kado te krijgen?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door kweenie »

Blijkbaar heb je zonder enig document te lezen getekend voor die dsb hypotheek. Dat is wel heel erg dom. Blijkbaar heb je ook de twee jaar daarna nooit gekeken waar je geld aan betaalt. En het lijkt mij wel heel logisch dat als je een schuld aflost met een hypotheek, dat die hypotheek dan hoger wordt met het zelfde bedrag als de lening was. En als je extra geld voor een keuken 'krijgt', dan betekent dat natuurlijk ook dat de hypotheek daarmee verhoogd wordt.

Je hebt ook zelf de offerte getekend waarin ook die aanvullende dekkingen stonden. (Trouwens, een arbeidsongeschiktheidsverzekering is niet echt een fonds.) Blijkbaar ook niet naar gekeken?

Als je op zo'n manier met je hypotheek en zulk soort belangrijke papieren omgaat, dan zou ik niet graag weten hoe je een huis koopt. Als je dat op de zelfde manier doet, dan kun je eerlijk gezegd denk ik beter blij zijn dat je geen nieuw huis kunt kopen... Anders zou je je waarschijnlijk nog meer in de nesten werken door het blind ondertekenen van papieren.

dsb boef
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2008 17:45

Re: dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door dsb boef »

ik heb me behoorlijk geiriteert over de domme reacties over de dsb
ik heb helemaal niets getekend maar pas nu komen we tot conclusie dat we aan een tweede hypotheek vastzitten wat die domme reactie over mn keuken betreft natuurlijk wist ik dat ik die moest betalen maar dit alles zou door de overwaarde op mn huis makkelijk kunnen we hadden een hypotheek van 255000euro afgesloten we hadden een overwaarde van
30000euro dus dat had geen probleem hoeven opleveren ik ben gewoon
belazerd anders niet en als ik dan zulke domme reacties krijg en afgeschilderd word als 1 of andere domme sukkel dan maakt me dat helemaal woest op zulke domme reacties zit ik helemaal niet te wachten
dus hou die maar lekker voor je de Dsb bank is 1 criminele organisatie anders niet

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door kweenie »

Je schrijft "ik heb helemaal niets getekend". Dan zit je ook nergens aan vast. Dan zou je dus gewoon de oude hypotheek nog hebben en heb je helemaal geen last van de DSB. Geen probleem dan, dus.

Of heb je toch wel iets getekend?

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door Jonjo »

@DSB BOEF, mensen zoals jij een tweede hypotheek maar heb ik niet voor getekend, verzoeken aan geldverstrekkers, welke dan ook, om gen+++d te worden.

dsb boef
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2008 17:45

Re: dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door dsb boef »

ik heb niets getekend maar schei ermee uit hier wat een dom volk zit
hier ik word doodmoe van dit forum er komt geen enkele serieuse
reactie op binnen ik vind het genoeg geweest ik had gehoopt lot genoten te treffen maar waarschijnlijk zijn kweenie en die andere gabber een stellet je dsbers die zo de dsb bank proberen te redden jammer want radar is een uitstekend progamma maar het forum is gewoon gelul

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door kweenie »

Hoezo? Ik probeer alleen helder te krijgen wat er aan de hand is. Er zitten veel onduidelijkheden in je verhaal en dingen die elkaar tegenspreken, dus ik wil graag weten hoe het precies zit. Vandaar mijn vragen.

Met name je opmerking dat je niets hebt getekend vind ik frapant, omdat je voor het oversluiten van een hypotheek volgens mij toch altijd je handtekening moet zetten. En als je niets getekend zou hebben, dan zou je dus ook je hypotheek niet hebben overgesloten. Vandaar mijn vragen hoe dat dan zit.

dsb boef
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2008 17:45

Re: dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door dsb boef »

kweenie allereerst mn exuses voor mn boze reaktie maar dit komt omdat ik er ook een beetje moedeloos van word en na je reaktie over mn nieuwe huis het is voor mn vrouw en mijn onze langgezochte droomhuis maar ja dat kon je ook niet weten ik begrijp dat ik erg onduidelijk ben dus ik zal proberen wat duidelijker te zijn de adviseur van de dsb bank had onze hypotheek overgenomen tegen een leuk rente percentage er was inclusief de tweede hypotheek en en daarbij inbegrepen onze nieuwe keuken en een lening van 24000euro de gehele hypotheeksom zou inclusief de tweede hypotheek 255000euro bedragen nu kwamen we by onze makelaar en de hypotheker praten over de aankoop van onze nieuwe woning en wat blijkt nou de gehele hypotheekschuld bedraagt geen 255000euro maar 310
000euro terwijl ons huis maar een waarde heeft momenteel van 245000euro we hebben zeker weten getekend voor een hypotheeksom
van 255000euro en geen 310000 alleen blijft de dsb stug volhouden dat we voor 310000getekend hebben wat absoluut niet waar is door dit geintje
zien mijn vrouw en ik wel ons droomhuis aan ons voorbij gaan iets wat een
grote domper is voor ons hopenlijk ben ik zo wat duidelijker en bedankt
voor je hulp en nogmaals sorry voor mn boze reaktie

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door SJZ »

we hebben zeker weten getekend voor een hypotheeksom
van 255000euro en geen 310000 alleen
Als in je contract 255.000 staat dan zou ik me maar geen zorgen maken, dan win jij het heus wel.

Peter Lubbers
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 mar 2008 11:23

Re: dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door Peter Lubbers »

Een offerte zit je niet aan vast. Dit is namelijk een eenzijdige aanbieding van de bank. Offerte=aanbieding! Zij bieden je een lening aan onder bepaalde voorwaarden. Je bent niet verplicht, zelfs niet na ondertekening, met die bank in zee te gaan. Probleem is wel dat sommige banken in hun offertevoorwaarden hebben staan dat zij een provisie berekenen indien de lening niet wordt afgenomen.

Ander probleem is dat je je zelf hebt verplicht tot de aankoop van een woning of een aannemer hebt ingeschakeld voor een verbouwing. Op een bepaalde datum moet er dus geld zijn voor de aankoop of verbouwing. Heb je die tijd nog om de hypotheek elders rond te krijgen?

De ziektewet is geen beletsel voor een hypotheek. Je moet meestal wel een vaste aanstelling hebben, maar uitzonderingen zijn hierop mogelijk.
Dus ook met een tijdelijke aanstelling zijn er mogelijkheden die je adviseur in kaart moet brengen alvorens de offerte uit te brengen.
De bank moet zich wel houden aan de offerte die zij uitgebracht hebben.

s8a
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 mei 2007 00:28

Re: dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door s8a »

beste DSB boef , als het hierom een tweede hypotheek gaat , moet u deze ook bij de notaris getekent hebben en deze staat dan ook op /in het kadaster vermeldt. wellicht een idee het kadaster te raad plegen of de notaris te raadplegen.

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: dsb bank oversluiten

Ongelezen bericht door Jack747 »

Hoi Lepe12,

De bewering dat een tweede hypotheek ingeschreven moet worden via de notaris is juist. Dat wil echter niet zeggen dat een krediet niet verstrekt kan worden zonder dat er hypothecair verband is. Dit is (weer) zo'n vileine truuk van DSB. Daardoor kan men de gedragscodes omzeilen en tot ver boven 125% van de executiewaarde geld verstrekken.

Kennelijk is het jou zelf niet duidelijk hoe de vork in de steel zit. Dus ik zou zeggen vraag via je bank je BKR gegevens op. Dan weet je exact hoe het zit. www.bkr.nl

Succes!

Jack

Gesloten