LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dubbel

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
jellekamma
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2009 13:36

dubbel

Ongelezen bericht door jellekamma »

verwijderd
Laatst gewijzigd door jellekamma op 29 sep 2009 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: dubbel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met alle gegevens naar concurrent gaan.

U is in deze tijd overal van harte welkom en dat zij zo dom zijn en geen alternatief aanbieden kost dus een klant.

Zolang het niet definitief rond is kun je beter onder voorbehoud Hypotheek kopen....
Dan krijg je bij toch fout lopen geen boete, een toezegging van adviseur heeft namelijk geen waarde.

jellekamma
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2009 13:36

Re: dubbel

Ongelezen bericht door jellekamma »

tx, zojuist een afsrpaak gemaakt

Purist
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 mar 2009 11:54

Re: dubbel

Ongelezen bericht door Purist »

Laat je ook niet alleen leiden door de grote reclamebudgette, maar bezoek een (of meerdere) kleine adviseurs "om de hoek"

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: dubbel

Ongelezen bericht door svdmeer »

10k het schip in gegaan door de Hypotheker? 10k het schip in gegaan door jezelf!

Het op z'n zachtst gezegd niet slim om al grote aankopen te doen vóórdat de financiering helemaal rond is. Mocht dat toch noodzakelijk zijn (bv. bij aankoop huis) dan hanteer je het niet rondkomen van financiering als ontbindende voorwaarde. Bij een keuken gaat dat niet, maar dan is het gewoon een kwestie van geduldig wachten en dat hebben jullie niet gedaan.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: dubbel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik ben het met de laatste schrijver eens. Het is niet verstandig een kip te schieten als je nog geen geweer hebt. Eerst wachten totdat je het geld echt hebt. Dat winkelt toch ook veel prettiger ?

student538

Re: dubbel

Ongelezen bericht door student538 »

Beste Jelle,

Heeft de Hypotheker u ook geadviseerd om naar een bepaalde keuken winkelzaak te gaan en voor uw tuin?

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: dubbel

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Beter titel voor dit topic:
"Door stom handelen 10.000 euro leer geld betaald"
Misschien kun je nog terecht bij DSB, die nemen alles
Zien we je over twee jaar wel terug bij de DSB gedupeerde topics

student538

Re: dubbel

Ongelezen bericht door student538 »

@gezondverstand:

Ik denk dat Jelle dit zelf ook wel weet, dat hoef je niet nog een keer te bevestigen. Suggestie voor topic titel zou kunnen zijn vertrouw niet op een uitspraak van de Hypotheker. Bij de AWB (Algemene Wet Bestuur) staat een artikel opgenomen over het vertrouwensbeginsel. Dat als een ambtenaar een uitspraak doet dat je daar op mag vertrouwen dat dit ook klopt. Bij een hypotheek adviseur ligt dit dus anders daar mag je NIET op vertrouwen. Alles wat hij zegt is hij/zij niet verantwoordelijk voor.

Jelle mocht u willen volharden in uw klacht dan kan u dit kenbaar maken bij het klachteninstiuut KIFID. De internetwebsite is www.kifid.nl

jellekamma
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2009 13:36

Re: dubbel

Ongelezen bericht door jellekamma »

haha moest wel lachen om sommige reacties hier.Ik heb weken gewacht, tot alle papieren binnen zouden zijn. Het probleem is niet dat ik het geld niet heb, Ik wilde het gewoon via de hypotheek doen. Aangegezien ik nog 100 papieren achteraf moest inleveren en "de papier binnen waren dus de keuken kon besteld worden" geloof ik dat. Aangezien ze met alles zeer behulpzaam waren en alles (bij de 1e hypotheek dan) ook goed ging.

Ik baal van de gang van zaken daar. Ik krijg een mooie keuken en heb het geld dus ik lig er geen nachten wakker van.
En leergeld is het niet want ik krijg dus een nieuwe keuken die er sowieso zou komen :)

jellekamma
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2009 13:36

Re: dubbel

Ongelezen bericht door jellekamma »

@ student538

bedankt voor je reactie. Ik heb even overlegd met mn vriendin maar we laten het verder rusten. De les die wij idd geleerd hebben is niet vertrouwen op uitspraken tot je de officiele papieren getekend en wel in je handen hebt.

student538

Re: dubbel

Ongelezen bericht door student538 »

Zou je ajb toch nog een klacht willen indienen? Jullie hebben het geld wel maar stel je voor als je dat niet had? Ik vind dat een zeer kwalijke zaak, en dit moet hard worden aangepakt. Zijn er ook mensen welke ervaring hebben met KIFID?

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: dubbel

Ongelezen bericht door mar42 »

ja ik heb ervaring met KIFID :?

student538

Re: dubbel

Ongelezen bericht door student538 »

Wat is uw ervaring in KIFID? En wat was uw klacht?

jellekamma
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2009 13:36

Re: dubbel

Ongelezen bericht door jellekamma »

idd ik zei tegen de hypotheker wat nu? toen zeiden ze je kan bij familie lenen of een doorlopen krediet afsluiten.... lekkere oplossing

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: dubbel

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik begrijp niet waarom er zoveel haast zou moeten zijn bij het bestellen van de nieuwe keuken. Het lijkt mij een normale gang van zaken om eerst de financiering te regelen, en pas daarna de keuken te bestellen. Dan zou je nooit tegen zulke problemen aanlopen.

jellekamma
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2009 13:36

Re: dubbel

Ongelezen bericht door jellekamma »

zoals ik al zei was er niet echt haast bij. we hadden 2,5 maand al nodig voor die 2e hypotheek, en als ik dan gebeld wordt van de papier zijn er dus jullie kunnen de keuken bestellen vind ik niet dat we te gehaast te werk zijn gegaan. Alles was immers al getekend en opgestuurd taxatie rapport laten opstellen a 300 eurie. dus we hebben keurig gewacht

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: dubbel

Ongelezen bericht door mar42 »

Wat is uw ervaring in KIFID? En wat was uw klacht?
Niet goed ik ben in het ongelijk gesteld door het KIFID terwijl ik zeer goede tegen argumenten had en heb betreffende de bank.
Ik heb hun een heelverhaal gestuurd dat de bank bij mij kosten in rekening heeft gebracht die niet terecht zijn en dat zij zelf hun regels maken betrekkende overheids subsidie die niet betaald zouden zijn en dat het jaar daarvoor meer is betaald dan nodig was en dat de bank er dan vanuit gaat dat wat in 2007 is gestort, dat zij er dan vanuit gaan dat dit in 2008 ook overgemaakt had moeten worden, maar dat de bank dit niet zelf zomaar aanpast maar aan de hand wat in 2007 is gestort de bank er toch vanuit gaat dat het bedrag in 2008 ook dan maar hetzelfde moet zijn als in 2007 terwijl deze subsidie aflossingsvrij is en ik eigenlijk alleen maar de rente zou moeten betalen. :? :? (tegenstrijdige antwoorden) en waarop ik het KIFID heb gemeld dat dit toch dubieus is dat de bank dit wel doet.
En dat zij kosten in rekening hebben gebracht omdat ik zogenaamd te laat was elke maand met mijn termij bedrag, en dit loopt al sinds 2006 zo bij de bank en ze gaan hiermee nog steeds door, in 2007 hebben wel zelfs een kleine € 3000,00 moeten betalen wegens een vermeende achterstand en diverse kosten.
En de ene dag werd er gezegd er staat € 2400,00 open en een week later word er telefonisch door gegeven dat er € 3600,00 betaald moet worden en als je dan vraagd aan de bank waar zij dit op baseren krijg je geen antwoord of word er gezegd ja dat zijn kosten, maar geen specificatie daarvan gekregen.
En heb dit zo ook aan het KIFID gemeld met overzichten van mijn maandelijkse stortingen van de hypotheek en de kosten die ik heb betaald aan de bank, die ook zeer dubieus zijn.
Toen heeft het KIFID mij uiteindelijk gemeld dat er niks onrechtmatigs is geweest vanuit de bank en ik het daarmee moest doen, wel werd geadviseerd om een advocaat in de hand te nemen tegen de bank :? :?
Als jij het snapt snap ik het ook door te zeggen door het KIFID om maar een advocaat te nemen.

En nu ben ik ook met een advocaat bezig omdat de bank weigerd enog overzicht aan mijn advocaat te sturen betreffende in rekening gebrachte kosten en waarom die kosten etc, hierin werkt de bank niet mee en heeft mijn advocaat een brief gestuurd naar de geschillencommissie van het KIFID met de mededeling dat er volgens haar niet goed geoordeeld is door het KIFID.
Dit loopt nu en zal wederom enkele weken of maanden gaan duren.

Ik hoop dat het duidelijk is voor je anders hoor ik dit graag :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: dubbel

Ongelezen bericht door kweenie »

(Ga je dit bericht straks ook weer weghalen?)

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: dubbel

Ongelezen bericht door mar42 »

Waar bemoei jij je mee KWEENIE, had jij om antwoord gevraagd, nee dus bemoei je met je eigen zaken. Als je nu gaat beginnen om alles wat ik op het forum neerzet daar een tegen bericht tegen te geven.
Zal ik daarover een klacht tegen je bij tros radar.
Dus bemoei je met je eigen zaken en niet met de mijne. :evil:

Gesloten