LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factuur Overzetten belegging ing - spaarhypotheek ing

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
73grietje73
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2012 22:26

Factuur Overzetten belegging ing - spaarhypotheek ing

Ongelezen bericht door 73grietje73 »

Hallo,
Wij hadden een beleggingshypotheek bij de ING bank. Nu hebben wij deze over laten zetten bij dezelfde adviseur die de vorige keer ook de hypotheek voor ons heeft geregeld. En toen ook geen nota van de tijdsbesteding gekregen.

We gaan nu naar een spaarhypotheek van de ING. En hij heeft een overlijdensrisico verzekering bij Reaal afgesloten.

Altijd leuk en aardig, als je ons nodig hebt bel maar. Had hij ook nog zo lief en aardig gezegd en ondertussen uren schrijven!

En toen kreeg ik afgelopen vrijdag een factuur in de brievenbus:

Tijdsbesteding
Advies leven/overlijden €850
Inkoop hypotheek. €500
Inkoop BSP + inbreng levenpolissen €1000
Korting -€1000

Totaal te voldoen €1350


Kan dit zomaar? Zonder te weten dat ik dit allemaal moest betalen of had hij ons hier eerst een kostenplaatje van moeten geven.
En hoeveel steek je normaal in het afsluiten van een overlijdensrisicoverzekering??

Ik vind dit onwijs veel geld en dan ook nog eens binnen 2 weken betalen..... Ppfff waar haal ik het geld vandaan.
En dat voor het overboeken van een belegging ING naar een spaarhypotheek ING !

Wie heeft advies voor mij hoe ik hiermee overweg kan gaan, hoe ik het beste kan handelen???

En is de overlijdensrisicoverzekering van Reaal wel goed?

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Factuur Overzetten belegging ing - spaarhypotheek ing

Ongelezen bericht door Mk »

De factuur is niet alleen voor het overzetten maar voor het advies wat hij u (verplicht!) heeft gegeven in deze zaak.

Hiervoor heeft hij u als het goed is vooraf laten weten welke kosten daarmee gemoeid zijn (zo niet dan heeft hij een probleem, maar als het goed is heeft hij u een DienstVerleningsDocument verstrekt).

Geen idee wanneer u uw vorige hypotheek heeft gesloten, maar waarschijnlijk heeft u deze kosten toen betaald via de provisie die uw adviseur van de ING heeft gehad. Tegenwoordig moeten tussenpersonen dit verplicht laten weten en hebben ze de keuze om rechtstreeks te factureren.

Ik vraag me wel af wat de posten 'Inkoop hypotheek' en 'Inkoop BSP' moeten voorstellen.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Factuur Overzetten belegging ing - spaarhypotheek ing

Ongelezen bericht door __oi__ »

Ze moeten het van te voren wel kenbaar maken natuurlijk. Sterker nog, het kan alleen gefactureerd worden indien u ook een opdrachtbesvestiging daartoe heeft getekend.
De kosten 'an sich' zijn normaal, terecht, en niet bovenmatig.

Gesloten