LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gesprek rabo naar aanleiding van de opmaat affaire

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
dirkvl
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2007 14:13

gesprek rabo naar aanleiding van de opmaat affaire

Ongelezen bericht door dirkvl »

Onlangs zijn we bij de rabobank geweest naar aanleiding van een klacht die we ingediend hebben met betrekking tot het ontrekken van risicopremie uit het spaardeel!? van onze opmaathypotheek. Toezeggingen over het repareren van het gat werden natuurlijk niet gedaan. Het enige waartoe "onze" bank bereid was is het kosteloos oversluiten van onze hypotheek en een heldere uiteenzetting over de werking van een opmaat hypotheek met een spaardeel.

Gelukkig is de schade die we hebben opgelopen niet bijster groot. Wel is het vertrouwen in de rabobank (we zijn notabene lid) volledig verdwenen. Ik ben erg benieuwd wat de rabobank hieraan gaat doen. We zijn stappen aan het ondernemen om te vertrekken bij de rabobank en zijn benieuwd of anderen daar ook mee bezig zijn en wat de financiële consequenties kunnen zijn.

We zijn natuurlijk ook lid geworden van wpc.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: gesprek rabo naar aanleiding van de opmaat affaire

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb het idee dat het geen boze opzet is van de Rabo. Volgens mij is de opmaat hypotheek op zich niet heel slecht, maar heeft de landelijke organisatie/interpolis het product niet goed uitgelegd aan de lokale adviseurs.

Die adviseurs hadden blijkbaar een ander idee van het product dan wat het werkelijk was. Ik denk dat de adviseurs zelf ook niet wisten dat er zo'n groot verschil in kosten zat tussen een gewone spaarhypotheek en deze hypotheek. (Tenminste, voor zover ik de rabo adviseurs heb meegemaakt, heb ik gemerkt dat de kennis van hypotheken nou niet echt over naar huis te schrijven is...)

Nu zitten zij blijkbaar ook enigszins met de handen in het haar, hoe ze dit kunnen oplossen. Ik denk dat ze het netjes kunnen oplossen door iederen die het verkeerde idee over het product heeft, gratis te laten overstappen naar een gewone spaarhypotheek. En dat is blijkbaar wat ze ook aanbieden. Dat vind ik wel netjes.

Eventueel zouden ze het hogere kostenpercentage voor het spaar-deel nog met terugwerkende kracht kunnen gelijkmaken aan dat van een gewone spaarhypotheek, maar dat is in mijn ogen niet helemaal terecht, omdat dit product waarschijnlijk ook echt voor rabo meer kosten met zich meebrengt.

Maar verder ik vind niet dat er reden is om verdere vergoedingen te willen.

dirkvl
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2007 14:13

Re: gesprek rabo naar aanleiding van de opmaat affaire

Ongelezen bericht door dirkvl »

Het zal wellicht geen boze opzet geweest zijn van de rabobank. De manier waarop het "probleem" nu opgelost wordt vind ik vervelender. Ik ben nog niet zo bijster lang geleden naar een updategesprek geweest met onze adviseur. Die was toen al op de hoogte van het ontrekken van risicopremies uit het spaardeel van onze hypotheek. Als toen de rabobank eerlijk had verteld wat er aan de hand is dan had ik er nu geen probleem van gemaakt.

Het geld dat we nu mis lopen is niet het grootste probleem, het gaat slechts om een klein bedrag. De reactie van de rabobank nu en vooral de acties die zij voor deze "affaire" niet hebben ondernomen storen veel meer en zijn de reden dat ik niet zo veel vertrouwen heb in de rabobank. Het is ook de reden dat ik nu mijn kont tegen de krib gooi.

Gesloten