LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis gekocht, nu probleem met hypotheek na goedkeuring

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
sannedev
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2018 14:35

Re: Huis gekocht, nu probleem met hypotheek na goedkeuring

Ongelezen bericht door sannedev »

kweenie schreef:Het lijkt inderdaad alsof de adviseur de boodschap van de ING verkeerd heeft begrepen of dat de ING de status niet goed aan de adviseur heeft doorgegeven. Dat alles aangeleverd was en het dossier dus volledig is zegt namelijk niets over het oordeel over het dossier.

Maar als ik het goed begrijp zou er op zich waarschijnlijk wel een hypotheek kunnen worden verstrekt, maar zit het probleem vooral in de onderbouwing van de continuïteit. Met een goede 'explain' van de adviseur zou dat goed moeten kunnen komen. Maar dan moet de adviseur wel in actie komen!
Ja dat is voor mij dus ook nog de vraag. Hij is nog niet afgewezen maar de adviseur verwacht donderdag/vrijdag meer duidelijkheid te hebben dus dat hoop ik dan maar. Tot nu toe is het constant later dan gezegd geworden, maar kan niet veel anders dan dit nu afwachten en hopen op toch een akkoord. Het is mooi dat hij denkt dat er nog een andere verstrekker is, maar dat is niet het aanbod waardoor wij de ontbindende voorwaarden hebben laten verlopen en zal voor een hoger rentepercentage zijn. Ik snap dat dat beter is dan een boete van 10% maar vind het wel een erg kwalijke zaak!

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Huis gekocht, nu probleem met hypotheek na goedkeuring

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

sannedev schreef: Het is mooi dat hij denkt dat er nog een andere verstrekker is, maar dat is niet het aanbod waardoor wij de ontbindende voorwaarden hebben laten verlopen en zal voor een hoger rentepercentage zijn. Ik snap dat dat beter is dan een boete van 10% maar vind het wel een erg kwalijke zaak!

Weet je wat jij moet doen? Er voor zorgen dat die adviseur denkt dat jullie naar een andere adviseur en bank toe stappen als ie dit niet asap oplost.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Huis gekocht, nu probleem met hypotheek na goedkeuring

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

eind goed, al(les) goed?

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huis gekocht, nu probleem met hypotheek na goedkeuring

Ongelezen bericht door Erthanax »

Joepie Joepie schreef:
30 dec 2019 17:11
eind goed, al(les) goed?
Geen idee, maar...
sannedev schreef:
25 jun 2018 14:46
(...) want de sleuteloverdracht zal al over 1,5 maand moeten plaatsvinden. (...)
... inmiddels zijn we anderhalf jaar verder. Erg dringend zal het probleem nu niet meer zijn, lijkt me.

Gesloten