LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis gekocht, nu probleem met hypotheek na goedkeuring

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
sannedev
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2018 14:35

Huis gekocht, nu probleem met hypotheek na goedkeuring

Ongelezen bericht door sannedev »

Hallo,

Ik en mijn vriend hebben een huis gekocht en de ontbindende voorwaarden laten verlopen na het bericht van de hypotheekadviseur dat de bank (ING) onze documenten akkoord had bevonden en alleen de officiele beoordeling moest nog plaatsvinden.

Ik ben nu sinds Nov 2017 ZZP’er en heb eerder hetzelfde werk als freelancer gedaan en ben daarbij nog in loondienst geweest. Ik had nooit verwacht dat ik al een hypotheek zou kunnen krijgen ivm korter dan 1 jaar werkzaam zijn als ZZP’er, maar op basis van mijn inkomsten uit de laatste 3 kalenderjaren zou dit toch mogelijk zijn.

Nu zou de officiële beoordeling gaan plaatsvinden maar blijken er toch moeilijkheden zich voor te doen omdat ik inkomsten uit loondienst, freelance en ZZP heb gehad.
Heeft iemand hier ervaring mee of hier een idee over want de sleuteloverdracht zal al over 1,5 maand moeten plaatsvinden. En ik heb geen idee meer wat te doen. :(

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huis gekocht, nu probleem met hypotheek na goedkeuring

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat documenten akkoord zijn, dus dat ze alles binnen hebben, betekent natuurlijk niet dat u zeker te weten die lening krijgt.

Neem dit op met uw hypotheekadviseur, die had u zeker moeten vertellen, dat het verstandig zou zijn om verlenging te vragen van de ontbindende voorwaarde.

Als u niet kunt afnemen, zit u aan de boete vast.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Huis gekocht, nu probleem met hypotheek na goedkeuring

Ongelezen bericht door arvandongen »