LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis nodig, geen werk, wel geld

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Utrechter11
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 okt 2018 11:52

Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door Utrechter11 »

Beste mensen,
Ik en mijn vriendin hebben een nogal nare thuissituatie, vaak ruzie enzo.
We hebben allebij geen werk en inkomen maar wel een spaarpotje van 7000 euro. Kunnen we hier wat mee?

Ik wil het liefst een koophuis, is ook goedkoper, maar dat is niet mogelijk met dat spaarbedrag. Ik zou wel 6 maanden een huis kunnen huren en in die tussentijd kunnen we allebij werken, als we dan rond de 2000 verdienen kunnen we sws rondkomen.

Heeft 1 van jullie ideeën om een huis te kopen/huren van 7000 euro?

Bij voorbaat dank,
Gregory Smit

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zonder een betaalde baan zal u geen hypotheek kunnen krijgen. En kopen voor €7.000? Dat zal dan hooguit een oude caravan worden, maar daar mag u niet in wonen.
Een huis huren zou hooguit een sociale woning zijn. Geen idee of u al ingeschreven staat, maar een paar jaar wachttijd is helaas normaal.

Beter is om eerst uw relatie te redden.

Maro12
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2018 11:35

Re: Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door Maro12 »

NeoDutchio schreef:
15 okt 2018 15:30
Zonder een betaalde baan zal u geen hypotheek kunnen krijgen. En kopen voor €7.000? Dat zal dan hooguit een oude caravan worden, maar daar mag u niet in wonen.
Een huis huren zou hooguit een sociale woning zijn. Geen idee of u al ingeschreven staat, maar een paar jaar wachttijd is helaas normaal.

Beter is om eerst uw relatie te redden.
Denk dat het 2 thuiswonende mensen betreft die willen gaan samenwonen en dat de thuis situatie niet goed is.

Enige advies wat ik verder kan geven, inschrijven voor een sociale huurwoning en geduld, heel veel geduld hebben.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door yan »

En waarom kunt u in die tussentijd wel werken?

Snel even vacatures opzoeken, een baantje nemen en vervolgens pas voor een huisje kijken.
Die €7000,- is er overigens zo doorheen: gaat u kopen dan is dat al nodig voor de bijkomende kosten, gaat u huren, dan wilt u vast ook wat meubels en richting.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarom heb je geen inkomen? Zonder inkomen zul je ook nergens de huur of hypotheek van kunnen betalen en zul je dus ook nergens terecht kunnen. Daarom eerst zo snel mogelijk werk zien te vinden en daarna op zoek naar een woning.

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door witte angora »

Inschrijven bij een woonruimteverdeelsysteem kost gemiddeld zo'n 10 euro per jaar. Met die 7000 euro kun je dus 700 jaar ingeschreven staan, Dat heb je met de huidige woningkrapte haast wel nodig. ;)

Maar even serieus: als je nergens ingeschreven staat gaat huren niet lukken, en kopen met 7000 zit er niet in. Daar kun je hooguit een flink tuinhuisje van kopen, moet je alleen nog aan grond zien te komen.

Mijn advies is om op zoek te gaan naar een studentenkamer. Best kans dat er in de loop van het jaar een en ander vrij komt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik vraag me af of je zonder inkomen überhaupt wel iets kunt huren. Je kunt met dat spaargeld wel de 1e maand huur en de borg van zo.n kamer betalen , maar zonder inkomen lijkt het mij niet mogelijk om waar dan ook een huurcontract te kunnen tekenen , zelfs niet voor een studentenkamer.

En iets onder leegstandsbeheer - antikraak huren ?
Dat lijkt mij nog wel een optie en ondertussen aan het werk gaan en flink sparen.
St Camelot heeft genoeg , je betaalt gemiddeld € 180 huur p.m en eenmalig zo.n € 400 - € 500 borg en adm - kosten.
Ik zie in jullie omstandigheden vooralsnog geen andere oplossing.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door scontra »

Utrechter11 schreef:
15 okt 2018 11:55
Beste mensen,
Ik en mijn vriendin hebben een nogal nare thuissituatie, vaak ruzie enzo.
We hebben allebij geen werk en inkomen maar wel een spaarpotje van 7000 euro. Kunnen we hier wat mee?

Ik wil het liefst een koophuis, is ook goedkoper, maar dat is niet mogelijk met dat spaarbedrag. Ik zou wel 6 maanden een huis kunnen huren en in die tussentijd kunnen we allebij werken, als we dan rond de 2000 verdienen kunnen we sws rondkomen.

Heeft 1 van jullie ideeën om een huis te kopen/huren van 7000 euro?

Bij voorbaat dank,
Gregory Smit
Is dit serieus ?
Als dit wel zo is dan is de eerste stap voor beiden 'het zoeken van een baan' want zonder kom je niet ver in de maatschappij. De mogelijkheden liggen ruimschoots voor het oprapen, je moet het alleen wel willen.
Zonder werk en inkomen is er geen huiseigenaar die een woning aan u verhuurt, het risico dat gelopen wordt is daarvoor veel te groot.
Met alleen een spaarpotje kom je niet zo ver, het genoemde bedrag lijkt heel wat, maar is in de kortste keren verdampt als er van geleefd moet gaan worden.
Dus maar even blijven zitten waar u zit , betaald werk zoeken en dan op huizenjacht gaan. Maar in de vrije sector moet er toch sprake zijn van een aanzienlijk inkomen, anders vist u daar achter het net en voor een sociale huurwoning moet men vaak vele jaren zijn ingeschreven om daarvoor In aanmerking te komen.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u beiden geen werk hebt en de hele dag thuiszit, is dat al uitermate bevorderlijk voor grote spanningen in de thuissituatie.

Dus eerst flink aan de slag.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door BL2 »

Utrechter11 schreef:
15 okt 2018 11:55
..... Ik zou wel 6 maanden een huis kunnen huren en in die tussentijd kunnen we allebij werken, als we dan rond de 2000 verdienen kunnen we sws rondkomen.
Grote vraag en kern van het probleem waarom werken jullie nu niet, en denken jullie per omgaande wel te kunnen werken, en ook nog even samen 4000 Euro netto te kunnen verdienen ?

Utrechter11
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 okt 2018 11:52

Re: Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door Utrechter11 »

Een koophuis lijkt me niet duur, per maand gezien. Maar dan zou ik 3 jaar moeten werken met een vast contract, ook met een huis huren moeten ze zekerheid hebben dat ik al langer werk heb. Dus ik zou idd heel veel geduld moeten hebben, ga maar uit van 5 jaar ofzo....

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door Lowieze »

Utrechter11 schreef:
16 okt 2018 08:17
Een koophuis lijkt me niet duur, per maand gezien. Maar dan zou ik 3 jaar moeten werken met een vast contract, ook met een huis huren moeten ze zekerheid hebben dat ik al langer werk heb. Dus ik zou idd heel veel geduld moeten hebben, ga maar uit van 5 jaar ofzo....

Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar er wordt toch aangeraden je al vanaf je 18e in te schrijven bij woningcorporaties i.v.m. de lange wachtlijsten.
Je opmerking 'een koophuis lijkt me niet duur, per maand gezien' komt me nogal naïef over. Als ik jou was, zou ik me hier eerst eens wat meer in gaan verdiepen voordat je zoiets roept.
En wat is er mis met gaan werken? Ook al is het niet gelijk met een vast contract?

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door Brainless »

Utrechter11 schreef:
16 okt 2018 08:17
Een koophuis lijkt me niet duur, per maand gezien. Maar dan zou ik 3 jaar moeten werken met een vast contract, ook met een huis huren moeten ze zekerheid hebben dat ik al langer werk heb. Dus ik zou idd heel veel geduld moeten hebben, ga maar uit van 5 jaar ofzo....
Ten eerste hoef je geen 3 jaar een vast contract te hebben voor een hypotheek;
Ten tweede lijkt een koophuis goedkoop maar alle kosten zijn voor de eigenaar.
Je betaald extra belasting (en dat kan best oplopen) en alle onderhoud is ook voor de eigenaar.
Op ons huis moet binnen enkele jaren een nieuw dak (30-35.000 euro) en aan 1 zijde moeten de kozijnen + ramen nog vervangen worden (5.000).
Ook is onze ketel aan vervanging toe....
Dus alles bij elkaar een flinke (extra) uitgave post.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door BL2 »

TS Utrechter11 geeft gewoon te weinig info voor een goede reactie. Waar woont TS nu, wat is zijn bron van inkomsten, waarom wordt er niet gewerkt.
Verder heeft TS eigenlijk geen eigen vermogen, E 7000 is op de woningmarkt een te verwaarlozen bedrag.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door mahadma »

Stel u krijgt per morgen een huis aangeboden, dan bent u uw hele spaarsaldo kwijt aan noodzakelijke inrichting, zelfs als u alles second hand of via de kringloop zou kopen. en kunt u wegens geen inkomen de huur niet betalen. (Zonder zekere maandelijkse inkomsten zult u geen huis kunnen huren/kopen.

ZeerPrivé
Berichten: 5449
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Zowel een koopwoning als een huurwoning kun je voorlopig vergeten. Je kunt anti-kraak proberen, even googelen op 'anti kraak wonen'.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Utrechter11 schreef:
16 okt 2018 08:17
Een koophuis lijkt me niet duur, per maand gezien.
Als u puur naar de hypotheek kijkt en naar de huurkosten zou het inderdaad goedkoper zijn. Maar denkt u dan wel aan het onderhoud, belastingen, vervanging van spullen, e.d.? Pas na 30 jaar kan je zeggen dat je echt voordeel uit je huis hebt gehaald omdat het dan afbetaald is. Dan is bij verkoop al het geld van u. Maar als ik daarintegen bereken wat ik in die 30 jaar betaald heb aan rente, daar schrik je van. Op een huis van 250.000 betaal je rustig een ton aan rente over die periode. Dan komt er wel iets van rente aftrek terug, maar een gek groot verschil met huren zal het niet maken.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door kuklos »

BL2 schreef:
16 okt 2018 09:27
TS Utrechter11 geeft gewoon te weinig info voor een goede reactie. Waar woont TS nu, wat is zijn bron van inkomsten, waarom wordt er niet gewerkt.
Verder heeft TS eigenlijk geen eigen vermogen, E 7000 is op de woningmarkt een te verwaarlozen bedrag.
Dit. Dit is het enige dat gezegd hoeft te worden. Zolang TS geen antwoord geeft op vragen kunnen wij verder helemaal niets.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Utrechter11 schreef:
16 okt 2018 08:17
Een koophuis lijkt me niet duur, per maand gezien. Maar dan zou ik 3 jaar moeten werken met een vast contract, ook met een huis huren moeten ze zekerheid hebben dat ik al langer werk heb. Dus ik zou idd heel veel geduld moeten hebben, ga maar uit van 5 jaar ofzo....
Hoe duur zijn de woningen in Utrecht?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Huis nodig, geen werk, wel geld

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Joepie Joepie schreef:
16 okt 2018 21:10
Utrechter11 schreef:
16 okt 2018 08:17
Een koophuis lijkt me niet duur, per maand gezien. Maar dan zou ik 3 jaar moeten werken met een vast contract, ook met een huis huren moeten ze zekerheid hebben dat ik al langer werk heb. Dus ik zou idd heel veel geduld moeten hebben, ga maar uit van 5 jaar ofzo....
Hoe duur zijn de woningen in Utrecht?
Dat maakt voor deze TS niet uit. Deze wil eerst een huis en dan werken.... en schijnt ruzie te hebben met iedereen? Hij is dus financieel en sociaal niet gebonden aan Utrecht.

In Groningen kan hij prima een huis vinden en dan gaan werken in de beton fabriek.... Zoeken ze altijd mensen!

Gesloten