LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek Beleggersrekening, Welk ASR fonds?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Rimor66
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2018 11:34

Hypotheek Beleggersrekening, Welk ASR fonds?

Ongelezen bericht door Rimor66 »

Ik heb een hypotheek die bestaat uit meerdere delen, aan 1 deel is een hypotheek beleggersrekening verpand, dit alles bij ASR.

Drie zaken spelen die voor mij niet duidelijk zijn:

1. het fonds waarin door ASR belegd is vanaf de start hypotheek is Parvest Step 90 Euro, krijg een brief van asr dat het fonds ophoudt te bestaan en dat ik een ander fonds moet kiezen, maar waar kan ik het beste advies krijgen in welk fonds te stappen...

2. kan ik het kapitaal op de rekening laten staan, zonder verder te beleggen?, nu staat het ook al 2 maanden op een de rekening geparkeerd omdat ik nog geen ander fonds gekozen heb....

3. Ik heb me tot nu toe nooit bemoeit met de beleggingen en fondsen, krijg wel een transactie overzicht elk kwartaal maar snap er niet veel van, er staat bijvoorbeeld

'vorige positie 92,4630' 'mutatie -0,1106' 'huidige positie 92,3524' 'koers 104,46'

kan iemand dit wellicht uitleggen?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hypotheek Beleggersrekening, Welk ASR fonds?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik neem aan dat u deze constructies aangegaan bent na advies van een hypotheekadviseur. Wend u tot hem of haar, hij kan en moet u helpen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hypotheek Beleggersrekening, Welk ASR fonds?

Ongelezen bericht door kweenie »

Je kunt het geld in principe natuurlijk gewoon op de rekening laten staan, maar dat geeft dan nauwelijks rendement. Niet handig om dat voor langere tijd te doen.

Dat je niet dertig jaar lang de zelfde keus uit beleggingsfondsen houdt is niet onlogisch. Fondsen zullen vaak niet eeuwig blijven bestaan. Wat een verstandig alternatief is hangt af van je eigen voorkeuren en wensen. Vaak is een mixfonds wei een verstandige keus. Maar ik zou verwachten dat ASR zelf ook wel een alternatief zou aangeven?

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Hypotheek Beleggersrekening, Welk ASR fonds?

Ongelezen bericht door Mk »

Rimor66 schreef:
24 mar 2019 19:38
Ik heb een hypotheek die bestaat uit meerdere delen, aan 1 deel is een hypotheek beleggersrekening verpand, dit alles bij ASR.

Drie zaken spelen die voor mij niet duidelijk zijn:


3. Ik heb me tot nu toe nooit bemoeit met de beleggingen en fondsen, krijg wel een transactie overzicht elk kwartaal maar snap er niet veel van, er staat bijvoorbeeld

'vorige positie 92,4630' 'mutatie -0,1106' 'huidige positie 92,3524' 'koers 104,46'

kan iemand dit wellicht uitleggen?
Hier staat dat ze 0,1106 aandelen van jouw rekening hebben afgehaald. Bij een koers van 104,46 is dat dus ongeveer €11,50 die je waarschijnlijk ergens voor moet betalen.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Hypotheek Beleggersrekening, Welk ASR fonds?

Ongelezen bericht door JozJan »

En dat je nu 92,3524 eenheden in het fonds bezit, voor een waarde per stuk van € 104,46, dus in totaal € 9.647,13

Rimor66
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2018 11:34

Re: Hypotheek Beleggersrekening, Welk ASR fonds?

Ongelezen bericht door Rimor66 »

Iedereen bedankt voor de berichten te tot dusver.

De hypotheekadviseuris in mijn opinie niet erg actief en behulpzaam en vraagt bovendien nogal wat geld voor advies.

Bovendien wil ik mezelf wat beter gaan oriënteren alvorens een beslissing te nemen of advies te kopen.

Iemand enig idee waar ik online wat meer uitleg en eventueel advies over ASR fondsen zou kunnen vinden?

Of iemand hier toevallig een advies over een asr Fonds Wat interessant is.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hypotheek Beleggersrekening, Welk ASR fonds?

Ongelezen bericht door kweenie »

Informatie over welke fondsen mogelijk zijn vind je bijvoorbeeld op www.asr.nl/sparen-en-beleggen/hypotheek ... rsrekening . Maar ik neem aan dat je dat zelf ook al gevonden had?

Meer inhoudelijke informatie over specifieke fondsen kun je vinden bij bijvoorbeeld morningstar.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Hypotheek Beleggersrekening, Welk ASR fonds?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo, ik denk niet dat het mogelijk is om hier advies te krijgen op basis van wat u schrijft.
Daar is toch echt meer informatie voor nodig.
Wat staat er eigenlijk in die brief van ASR?
Maak er eventueel een afbeelding van zonder uw persoonsgegevens.
Hebt u ASR zelf al gebeld voor info?

Gesloten