LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
HaGrom
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2021 12:13

Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door HaGrom »

Mijn hypotheek is, geheel conform de Voorwaarden, na de looptijd van 30 jaar beëindigd. Ik heb dus de machtiging tot afschrijving direct na de laatste afschrijving opgeheven. Echter de verzekeraar vindt dat er nog 2 maanden moet worden betaald. Dus zou de looptijd 30 jaar+2 maanden zijn? Dat blijkt nergens uit de overeenkomst en dat feit is bij het aangaan van de hypotheek ook nooit kenbaar gemaakt. Ik heb de verzekeraar per (aangetekende) brief alles netjes duidelijk gemaakt en aangetoond dat hun aanspraak conform de Voorwaarden onterecht is.
Maar de verzekeraar reageert hier totaal niet op. Probeert met allerlei onzin te “bewijzen” dat die 2 maanden extra wel aan de orde is.
Ik heb ook dat allemaal kunnen weerspreken en steeds weer aantoonbaar kunnen maken dàt het onzin is. Zowel per brief, per mail als telefonisch en dat meerdere keren.
Maar Florius reageert gewoon nèrgens op! Die verzekeraar gaat botweg door met zijn onzin, blijft brieven zenden en stuurt inmiddels een incassobureau (Hypocasso) op mij af. Ik heb hen inmiddels meegedeeld dat ik ook nergens meer op reageer.
HOE KAN IK DIE IDIOTEN STOPPEN!?
En zijn er meerderen die door Florius (of andere) zo tot onterechte betalingen worden "gedwongen"? In 2018 blijkt hierover ook al een melding te zijn geweest.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 feb 2021 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36
Beste antwoord
Gekozen door HaGrom

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

door sjohie » 03 feb 2021 10:30

Met al die belerende mensen zoals TS, blijf ik me verbazen over het feit dat er desondanks in de onderwijssector zo'n tekort aan leraren is.
Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door Emcede »

Als u op deze toon met Floris communiceert, kan ik me wel voorstellen dat ze nergens op reageren...

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door cherokee »

Waarom zegt Florius dat ze die twee maanden extra willen hebben? U noemt het allerlei onzin, maar wat voeren ze aan dan?

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dit verhaal roept slechts vragen op. Als juist de cruciale details niet gegeven worden, zit daar meestal ook het probleem - of de oplossing...

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Let wel op als je brieven met meldingen over BKR meldingen gaat krijgen....dan zal de ellende alleen maar groter worden. Het zou dan het overwegen waard zijn onder protest te betalen terwijl u een klachten procedure doorloopt.

En ja... als u gelijk krijgt zou ook achteraf die melding kunnen worden aangepast... maar dat kost mogelijk iets meer energie.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door D34M0N »

HaGrom schreef:
02 feb 2021 12:30
Die verzekeraar blijft brieven zenden en stuurt inmiddels een incassobureau (Hypocasso) op mij af. Ik heb hen inmiddels meegedeeld dat ik ook nergens meer op reageer.
Heel slim, ik zou daar vooral mee door blijven gaan. Ben je ervan bewust dat de hypotheekverstrekker jouw huis kan verkopen als je de hypotheek niet afbetaalt?
Heb je tijdens de hele looptijd van de hypotheek niet toevallig een keer een betalingsachterstand gehad? Dat lijkt mij de meest logische reden dat ze nog geld willen krijgen.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik ga vanuit dat een hypotheek verstrekker niet te veel geld af schrijft.

Om zeker te weten, moet je 30 jaar terug in je rekeningen zoeken naar je eerste afschrift, of in je hypotheek contact. Stel, je eerste afschrift was in februari, dan lijkt het mij logisch dat je laatste afschrift in januari is. Dit natuurlijk indien je alles betaald hebt.

Mijn advies is om onmiddellijk contact op te nemen met je rechtsbijstandverzekering, of iemand anders die verstand van heeft om het uit te laten zoeken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Met al die belerende mensen zoals TS, blijf ik me verbazen over het feit dat er desondanks in de onderwijssector zo'n tekort aan leraren is.

HaGrom
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2021 12:13

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door HaGrom »

Grappig dat iedereen van het negatieve uitgaat.
Emcede: "Als u op deze toon....". En Morganlefay "Uw toon is niet fraai...." of "Maar u denkt blijkbaar dat u het gelijk aan uw kant heeft". En D34MON: "Heb je .....niet toevallig ......betalingsachterstand gehad?". Allemaal voorbarige veronderstellingen, Mijn archief is vanaf het prille begin compleet. En ik heb toch vermeld "netjes en duidelijk..,.volgens de Voorwaarden...". Maar al 7 maanden geeft Florius op geen enkele brief concreet geantwoord. En "onder protest betalen".....NOOIT! Zie dan maar eens je geld terug te krijgen.
Overigens, beslaglegging kan alleen via de rechter. Het zou anders een mooie boel worden......
De laatste reactie van Sophie kan ik onderschrijven... de rest heb ik helaas niets aan.

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door jonis »

Seinhuis schreef:
02 feb 2021 23:18
Ik ga vanuit dat een hypotheek verstrekker niet te veel geld af schrijft.

Dan ga daar maar gewoon eens niet vanuit.
Daar werken gewoon mensen die ook fouten kunnen maken.
Ik heb zelf ook al 2x van iets dergeljjks mbt hypotheek mogen meemaken.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Ik neem aan dat Florius u in regelmatig overzichten van uw hypotheek heeft gestuurd waaruit moet blijken wanneer uw hypotheek volledig afgelost zou moeten zijn.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door JozJan »

TS heeft het over hypotheek, Florius en verzekeraar. Dus waar zit nou de gewenste 2 maandtermijnen betaling? Gaat dat over de hypotheek? Of over een kapitaalverzekering? OF over een overlijdensverzekering? Beide verzekeringen horen bij de hypotheek, maar het gebeurt nogal eens dat die wat later ingaan dan de hypotheek zelf, en dus (bij dezelfde looptijd) nét wat langer doorlopen.

Kortom:
Moneyman schreef:
02 feb 2021 18:26
Dit verhaal roept slechts vragen op. Als juist de cruciale details niet gegeven worden, zit daar meestal ook het probleem - of de oplossing...

Aygulf
Berichten: 378
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door Aygulf »

HaGrom schreef:
02 feb 2021 12:30
Mijn hypotheek is, geheel conform de Voorwaarden, na de looptijd van 30 jaar beëindigd. Ik heb dus de machtiging tot afschrijving direct na de laatste afschrijving opgeheven. Echter de verzekeraar vindt dat er nog 2 maanden moet worden betaald. Dus zou de looptijd 30 jaar+2 maanden zijn? Dat blijkt nergens uit de overeenkomst en dat feit is bij het aangaan van de hypotheek ook nooit kenbaar gemaakt. Ik heb de verzekeraar per (aangetekende) brief alles netjes duidelijk gemaakt en aangetoond dat hun aanspraak conform de Voorwaarden onterecht is.
Maar de verzekeraar reageert hier totaal niet op. Probeert met allerlei onzin te “bewijzen” dat die 2 maanden extra wel aan de orde is.
Ik heb ook dat allemaal kunnen weerspreken en steeds weer aantoonbaar kunnen maken dàt het onzin is. Zowel per brief, per mail als telefonisch en dat meerdere keren.
Maar Florius reageert gewoon nèrgens op! Die verzekeraar gaat botweg door met zijn onzin, blijft brieven zenden en stuurt inmiddels een incassobureau (Hypocasso) op mij af. Ik heb hen inmiddels meegedeeld dat ik ook nergens meer op reageer.
HOE KAN IK DIE IDIOTEN STOPPEN!?
En zijn er meerderen die door Florius (of andere) zo tot onterechte betalingen worden "gedwongen"? In 2018 blijkt hierover ook al een melding te zijn geweest.
Maar wat is dan die "onzin" waarmee Florius aantoont dat u die 2 maanden nog moet voldoen? Zolang u hun argumenten hier niet duidelijk maakt is het moeilijk uit te maken wie hier nou gelijk heeft.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door Har45 »

HaGrom schreef:
02 feb 2021 12:30

Maar Florius reageert gewoon nèrgens op! Die verzekeraar gaat botweg door met zijn onzin, blijft brieven zenden en stuurt inmiddels een incassobureau (Hypocasso) op mij af. Ik heb hen inmiddels meegedeeld dat ik ook nergens meer op reageer.
HOE KAN IK DIE IDIOTEN STOPPEN!?
En zijn er meerderen die door Florius (of andere) zo tot onterechte betalingen worden "gedwongen"? In 2018 blijkt hierover ook al een melding te zijn geweest.
Dat u ze idioten noemt is natuurlijk respectloos
Maar goed een volgende stap zou kunnen zijn:

U kunt binnen drie (3) maanden nadat u (geen) antwoord van Florius heeft ontvangen uw klacht voorleggen aan het
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD).
U kunt een klachtenformulier downloaden via www.kifid.nl of het klachtenformulier telefonisch
bij het KiFiD opvragen (telefoonnummer: 070-333 8 999).
Uw klachtenformulier stuurt u naar:
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD)
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Op de website van het KiFiD vindt u meer informatie over het
KiFiD.
Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de bevoegde rechter.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door Jantje7 »

De hypotheek bedragen zijn berekend op maandelijks achteraf. Dus als u de 1e heeft geblokkeerd, mist u ten minst een betaling.

HaGrom
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2021 12:13

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door HaGrom »

Voor de volledigheid:
Florius (voorheen Bouwfonds) heeft in het begin twee fouten gemaakt.
1. Bij de start is afgeweken van de Offerte/Overeenkomst zonder mij daarover (en de consequenties) in kennis te stellen. Die afwijking heeft nogal invloed op de looptijd. Ik accepteer de nu blijkende gevolgen van die éénzijdige afwijking dus niet.
2. Zij hebben al direct vanaf ingangsdatum van de Overeenkomst rente berekend. Daarmee is volgens de Voorwaarden ook de ingangsdatum van de Hypotheek, van de looptijd ervan èn van de looptijd van de Spaarpolis bepaald.
Maar beide feiten worden door Florius volkomen genegeerd. Ondanks mijn vele verzoeken dáárop correct te antwoorden, al 7 maanden lang, vele personen en heel veel post later. Ze schrijven zelfs aantoonbare onwaarheden. Daarom noem ik ze inmiddels idioten. Maar hoe te stoppen.......ik denk dat ik ze maar uitdaag naar de rechter te gaan. Ik heb moeite genoeg gedaan.
Iemand ervaring hiermee?
Het KIFID is overigens een instituut dat door de financiële wereld wordt betaald en dus ook door Florius/ABN. Uitspraak voorspelbaar. In het gunstigste geval een hoop waardeloze "excuses".

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

HaGrom schreef:
04 feb 2021 13:51
ik denk dat ik ze maar uitdaag naar de rechter te gaan.
Dan heb ik nieuws voor je: ze gaan niet naar de rechter, omdat ze al over een executoriale titel beschikken (te weten: de akte van (hypothecaire) geldlening) beschikken. Ze zullen dus gewoon direct een gerechtsdeurwaarder inschakelen en, bij non-betaling, het executietraject ingaan. Daar zit je écht niet op te wachten.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door Kolibrie »

@HaGrom U begrijpt wat het probleem is, al eerder rente gerekend dan volgens overeenkomst was toegestaan, maar u heeft niet duidelijk gemaakt wat er volgens de overeenkomst had moeten gebeuren en wat er werkelijk gebeurd is.
Kennelijk bent nu na 30 jaar er achter gekomen dat er toen iets niet goed gegaan is.
Stond het geld nog niet op uw rekening toen er rente werd berekend en hoe zit het met de aflossing is die wel volgens de overeenkomst geïnd?
Ik heb geen idee wie gelijk zou kunnen hebben, daar geeft u onvoldoende informatie voor.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door JozJan »

HaGrom schreef:
04 feb 2021 13:51
Voor de volledigheid:
Waar blijft de rest van het verhaal dan? Met de beste wil van de wereld kan ik hier nog geen volledig verhaal van maken

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Hypotheek Florius na 30 jaar beëindigd, toch nog afschrijvingen?

Ongelezen bericht door arvandongen »

HaGrom schreef:
04 feb 2021 13:51
1. Bij de start is afgeweken van de Offerte/Overeenkomst zonder mij daarover (en de consequenties) in kennis te stellen. Die afwijking heeft nogal invloed op de looptijd. Ik accepteer de nu blijkende gevolgen van die éénzijdige afwijking dus niet.
Als er hier met 'overeenkomst' bedoeld wordt 'hypotheekakte', dan zou je een kans kunnen maken. In alle andere gevallen (waarin de bank netjes de hypotheekakte volgt) maak je geen schijn van kans. De hypotheekakte is immers de 'nieuwe' overeenkomst die op het kantoor van de notaris is vastgelegd. Eventuele bezwaren daarop, had je destijds bij de notaris moeten aankaarten.

Gesloten