LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek omzetten

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
VZFA
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:22

Re: Hypotheek omzetten

Ongelezen bericht door VZFA »

angel1978 schreef:
VZFA schreef:
1) Omdat ik deze topic nog niet had gelezen
2) Omdat ik een tijd niet op het forum ben geweest
3) Omdat ik een andere login had op het forum die hier niet (meer) ter zake doet

Terug naar de inhoud?!
geband en terug met een andere login dus.
Inhoud? Je eerste zin gaat over de persoon en niet de inhoud. Je bent gewoon oude topics naar boven aan het halen.
Beste Angel1978,

1) ik ben niet geband en heb niet om die reden een andere login. Mijn oorspronkelijke naam was mijn eigen naam en aangezien ik een eigen onderneming heb en dit forum niet wil gebruiken om commerciele activiteiten te ontplooien, heb ik ervoor gekozen niet meer onder mijn eigen naam te posten als ik mijn kennis deel.

2) Mijn eerste zin is een reactie op het bericht van Lisan, waarbij ik meld dat ik haar niet wil aanvallen o.i.d., maar een aanvulling geef op haar reactie omdat er een groot aantal verstrekkers is die wel de mogelijkheid bieden i.t.t. hetgeen zij meldt op het forum. Deze ruimere mogelijkheid dan eerder vermeld kan voor de vraagsteller in dit topic van toegevoegde waarde zijn voor de uiteindelijke keuze.

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: Hypotheek omzetten

Ongelezen bericht door Lisare »

@VZFA

Bedankt voor je aanvulling. Uiteraard heb ik nagedacht over de mogelijkheid om een box 3 spaarhypotheekverzekering te sluiten maar dit leek mij in dit geval niet de optimale oplossing;

** Er ontstaat een maandelijkse verplichting
** Extra kosten in de verzekering (en de nodige verborgen kosten)
** Waarschijnlijk een verplichte (te dure) overlijdensrisicoverzekering
** Betaling van Vermogensrendementsheffing (in ieder geval op termijn)
** Rente vergoeding 4% ( met VRH 2,8%)

Vrijwillige aflossing heeft hetzelfde resultaat zonder de maandelijkse verplichting.

Overigens ken ik niet veel geldverstrekkers die nu nog een box 3 verzekering op een box 1 schuld zetten.

Tenslotte; De reden dat ik niet mijn eigen naam gebruik is dezelfde als bij jouw :)

Kijk ook eens op http://www.hypotheken-forum.nl daar komen veel technische vragen voor. Leuk en leerzaam voor de actuele kennis (kan bijna de verplichte PE vervangen :D )

Gesloten