LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING / 5.0 % RENTE MET SALARISVERHOGING VAN BEIDEN ????

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
JUSTTINA
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2007 13:49

ING / 5.0 % RENTE MET SALARISVERHOGING VAN BEIDEN ????

Ongelezen bericht door JUSTTINA »

Ik kan bij ING 5% rente vast periode krijgen voor 10 jaar, alleen ( dit vind ik raar )
ik en mijn man moeten aan kunnen tonen dat we volgende jaar salarisverhoging krijgen.
We moeten een brief hebben van ons bedrijf, officieel ondertekend door de directeur.

Reden van ING was: We komen 800,- eur te kort om in aanmerking te komen voor die 5%.

Sorry, ik snap echt niets van deze stelsel.
Kan iemand mij uitleggen?

Ontzettend dank voor uitleg.
Zelfs ben ik al bezig met onderzoek geweest... maarja

Gr
J

IJskonijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 okt 2007 12:44

Re: ING / 5.0 % RENTE MET SALARISVERHOGING VAN BEIDEN ????

Ongelezen bericht door IJskonijn »

Ik heb toevallig vorige maand bij aankoop van onze eigen nieuwe woning exact hetzelfde gehad. Je komt simpelweg net iets inkomen te kort om de hypotheek rond te krijgen, sommige banken accepteren bepaalde vooruitzichten/toekomstige wijzigingen (in de positieve zin). Stel nou dat jij volgend jaar een (nu al bekende) loonsverhoging krijgt dan tellen ze dat nu al mee.

Wat je moet hebben van jouw directeur is dat het zwart op wit staat dat je dus volgend jaar een loonsverhoging krijgt van b.v. 100 euro bruto....

Niet elke directeur zal dit zomaar doen hou daar rekening mee!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING / 5.0 % RENTE MET SALARISVERHOGING VAN BEIDEN ????

Ongelezen bericht door kweenie »

Er moet inderdaad een verhouding zijn tussen inkomen en hypotheeklening. Die verhouding is overigens afhankelijk van het rentepercentage: eigenlijk wordt gekeken naar de verhouding tussen maandlasten en inkomen. Daar wordt tegenwoordig veel strikter naar gekeken (ook vanwege de toestanden in amerika).

Als je hier net niet aan komt, dan kun je volgens mij ook de lening iets lager maken. Als je zoveel geld hebt dat je de hypotheek 5000 euro minder kunt maken, dan heb je het probleem waarschijnlijk ook opgelost.

Het kan ook zijn dat er bij de bank een speciaal tarief is voor 'veelverdieners' of juist voor weinigverdieners. Als je dan net op de grens zit, dan kun je dus net wel of net niet in een hoger tarief vallen.

Sebass
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2007 20:52

Re: ING / 5.0 % RENTE MET SALARISVERHOGING VAN BEIDEN ????

Ongelezen bericht door Sebass »

Justtina,

Waarom vraag je je adviseur niet gewoon wat de reden is? Waarschijnlijk had hij het je zo kunnen uitleggen.

De ING heeft momenteel een actie dat je 0,4% rentekorting krijgt op de reguliere rente als je binnen hun annuitaire inkomenstoetsing past.

Waarschijnlijk pas jij hier net niet in. Door het toekomstige inkomen aan te tonen gaat ING alsnog akkoord omdat je dan wel binnen deze toetsing past.

Deze korting geldt niet voor het NHG tarief. Gezien het rentepercentage wat jij noemt ( 10 jr vast a 5 % ) hebben ze jou in totaal 0,8% korting gegeven.

0,4% vanwege de actie

en

0,4% omdat je hun voordeelhypotheek hebt genomen en de volgende 2 clausules hebt of gaat accepteren:

- Boete bij verkoop van de woning ( Alleen als de markrente lager op het moment van verkoop dan de rente die jij op je contract hebt, en je de lening niet meeneemt naar de nieuwe woning )
- Passeerrente = offerterente

Aandachtspunten ING:

1. Als je de offerte tekent kan je er niet meer boetevrij vanaf.
2. De boete bij verkoop, deze clausule zou ik niet accepteren als je het idee hebt bv om binnen 5 jr te verhuizen. ( levert een renteopslag op van 0,15 )
3. Tweesporig rentebeleid. De kortingen waarmee ze je nu binnenhalen gelden niet voor bestaande klanten die nu bijvoorbeeld weer voor tien jaar willen verlengen. Mooiere tarieven voor nieuwe klanten dus!!

Succes met je hypotheek!

P.s. Ik werk niet bij ING

JUSTTINA
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2007 13:49

Re: ING / 5.0 % RENTE MET SALARISVERHOGING VAN BEIDEN ????

Ongelezen bericht door JUSTTINA »

Hoi !
Ontzettend bedankt voor jullie uitleg!
Sebass, je info is echt waardevol. Dank je

Groetjes en een fijne avond.
J

Gesloten