LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intentie Werkgeversverklaring gewijzigd

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Fbj
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2019 20:27

Intentie Werkgeversverklaring gewijzigd

Ongelezen bericht door Fbj »

Wij hebben een getekende koopovereenkomst voor de verkoop van onze woning. Nu hebben we het vermoeden dat de kopers er onderuit willen. Eerst kregen we een brief dat zij geen hypotheek zouden krijgen echter hebben wij kunnen aantonen dat het obv de verstrekte gegevens geen reden was om te ontbinden. Een onderdeel van die stukken was een getekende intentieverklaring van de koper met de intentie van verlening. Nu 3 weken later kregen we out of de blue een nieuwe werkgeversverklaring waarin de intentie plots gewijzigd is en ze hiermee alsnog de koop willen ontbinden. Wat kan ik als verkoper met deze opmerkelijke wending?

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Intentie Werkgeversverklaring gewijzigd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Was dat dan een ontbindende voorwaarde? Hebt u geen makelaar?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Intentie Werkgeversverklaring gewijzigd

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat zijn die typische zaken waar jouw makelaar zijn en jouw geld mee verdient.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Intentie Werkgeversverklaring gewijzigd

Ongelezen bericht door crazyme »

De koper heeft dus een arbeidsovereenkomst met bepaalde tijd en nu heeft zijn werkgever aangegeven dat bij gelijk functioneren de arbeidsovereenkomst niet wordt verlengd.

Meestal staat in de ontbindende voorwaarden precies beschreven wanneer de koper met succes de koop kan ontbinden. En dan zullen ze met een afwijzing van de geldverstrekker moeten komen. Dat moet ook onderbouwd gebeuren.

Wanneer u valsheid in geschrifte vermoed, kunt u daar misschien aangifte van doen.

Uw makelaar weet er alles van.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Intentie Werkgeversverklaring gewijzigd

Ongelezen bericht door renewouters »

crazyme schreef:
19 jan 2019 00:24
Uw makelaar weet er alles van.
Misschien verkoopt TS z'n huis zelf, zonder makelaar, verkoopt? (dat lijkt mij de enige logische reden waarom je zo'n vraag op een forum stelt).

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Intentie Werkgeversverklaring gewijzigd

Ongelezen bericht door Brainless »

Er kan een nieuwe verklaring zijn als :
1: de oude is verlopen (is nl maar 3 maanden geldig)
2: de oude niet meer van toepassing is omdat het salaris/contract/uren is veranderd.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Intentie Werkgeversverklaring gewijzigd

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

op zich kunt u nu niets anders dan eisen van de kopende partij dat zij alsnog komen met afgewezen hypotheek aanvragen of de koop gewoon doorzetten, daarna zet uw huis weer in de verkoop en als laatste hou alle papierwerk in bezit, als u later aan kunt tonen door middel van bijvoorbeeld foto's dat de koper toch nog bij de werkgever werkt die in eerste instantie de verklaring tekende zou u alsnog de som die aan het ontbinden hangt op kunnen eisen...

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Intentie Werkgeversverklaring gewijzigd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
21 jan 2019 17:09
hou alle papierwerk in bezit, als u later aan kunt tonen door middel van bijvoorbeeld foto's dat de koper toch nog bij de werkgever werkt die in eerste instantie de verklaring tekende zou u alsnog de som die aan het ontbinden hangt op kunnen eisen...
Onzin. Er is geen enkele rechtsgrond voor een dergelijke vordering.

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Intentie Werkgeversverklaring gewijzigd

Ongelezen bericht door gewicht »

Zoals Crazyme al stelde ,het hangt af van de omschrijving van de ontbindende voorwaarde. Als niet duidelijk is vermeld onder welke voorwaarden de koop kan worden ontbonden kan het moeilijk worden. Anderzijds ik kan mij niet voorstellen dat een makelaar een intentie verklaring van de werkgever in de ontbindende voorwaarde zal betrekken.
Voor de verkoper hoop ik dat het boetebeding wel duidelijk is omschreven.
Ik vrees echter dat ts geen makelaar heeft ingeschakeld en nu met de gebakken peren zit.

Gesloten