LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan ik blijven wonen??

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Frank85
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2014 14:44

Kan ik blijven wonen??

Ongelezen bericht door Frank85 »

Ik en mijn ex partner hebben sinds sept een hyphotheek en nu wil ze niet verder ben ik verplicht de woning te verkopen?? En kom ik in aanmerking voor nhg

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Kan ik blijven wonen??

Ongelezen bericht door riddert »

Frank85 schreef:Ik en mijn ex partner hebben sinds sept een hyphotheek en nu wil ze niet verder ben ik verplicht de woning te verkopen?? En kom ik in aanmerking voor nhg
Wat een vervelende situatie. Het ligt er natuurlijk maar net aan wat je wilt en kunt.
Als je met haar afspreekt dat jij in de woning blijft, en je betaalt je hypotheek gewoon, dan kun je er blijven wonen, en hoef je de woning niet te verkopen.
Maar ik zou even contact opnemen met je tussenpersoon of bank waar je de hypotheek afgesloten hebt voor een professioneel advies.
Succes ermee.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Kan ik blijven wonen??

Ongelezen bericht door tenormin »

Neem aan dat je in je eentje de hypotheek niet kan opbrengen? Lijkt me dan, anders zou je niet vragen of je het huis verplicht moet verkopen. Ja, als er dus geen geld is dan is dat een optie hoewel je waarschijnlijk met een rest schuld komt te zitten. Heel vervelend allemaal. Zoals al geschreven, dat alles moet je toch met je bank bespreken. Sterkte hoor.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Kan ik blijven wonen??

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Dat hangt van je hypotheek af.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Kan ik blijven wonen??

Ongelezen bericht door marcel75 »

Er zal wel iets geregeld moeten worden voor de woning. Als je niets regelt dan blijft je ex mede-eigenaar van de woning en de spaarpolis en daarnaast ook hoofdelijk aansprakelijk voor de hypotheek.

Bij verkoop van de woning of een nieuwe relatie zal dat problemen gaan geven.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kan ik blijven wonen??

Ongelezen bericht door olaf79 »

tenormin schreef:Neem aan dat je in je eentje de hypotheek niet kan opbrengen? Lijkt me dan, anders zou je niet vragen of je het huis verplicht moet verkopen. Ja, als er dus geen geld is dan is dat een optie hoewel je waarschijnlijk met een rest schuld komt te zitten. Heel vervelend allemaal. Zoals al geschreven, dat alles moet je toch met je bank bespreken. Sterkte hoor.
Hoezo, vriend(in) moet gewoon meebetalen aan hypotheek, aangezien h/zij ook aansprakelijk is voor de hypotheek.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Kan ik blijven wonen??

Ongelezen bericht door marcel75 »

Olaf79,
Dat ligt er maar net aan wat je onderling afspreekt. De bank kan ieder van hen aanspreken. Als je onderling afspreekt dat de bewoner 100% zal betalen, dan staat de bank daar buiten, maar geldt dat onderling wel.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Kan ik blijven wonen??

Ongelezen bericht door ruud_a »

het probleem met de woning kan alleen maar opgelost worden met een gesprek van u, uw vriendin en de bank.
uw vriendin is mede-eigenaar van de woning en mede-aansprakelijk voor de aflossing.
u zult samen uit moeten zoeken hoe u dat op wilt lossen en de bank moet ook nog akkoord gaan.
ik zou er dus een gezellig uit bij de bank van maken, want die hebben dit al vaker aan de hand gehad.

Gesloten