LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leek met spaarhypotheek wil verhuizen

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Rolftol
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 feb 2016 16:35

Leek met spaarhypotheek wil verhuizen

Ongelezen bericht door Rolftol »

In 1998 heb ik mijn huidige woning gekocht.
Hypotheken in 2008 verlengd tot de resterende looptijd:
€ 249.000 Spaarhypotheek tot 1 oktober 2028 tegen 5.60% vaste rente
€ 94.000 Aflossingsvrij tot 1 oktober 2038 met tot 1 okt 2028 5.7% vaste rente
Nu wil ik mijn woning gaan verkopen tegen een verwachte opbrengst van € 400.000 en voor maximaal eenzelfde bedrag iets anders kopen.
Ik ben een totale leek op hypothekengebied en heb geen idee wat verstandig en mogelijk of verplicht is met mijn hypotheken, of ik er met de huidige rente op voor- of achteruit ga, het inbrengen van de overwaarde etc.
Wie kan mij advies geven in deze voor mij te complexe materie.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Leek met spaarhypotheek wil verhuizen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Een hypotheekadviseur. En de vele websites op dit gebied.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Leek met spaarhypotheek wil verhuizen

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U vergeet te melden dat u voor deze hypotheek ook een overlijdensrisico verzekering heeft afgesloten, waar voor u ook een behoorlijke premie betaald.
De spaarhypotheek met vaste rente is op dit moment niet te verkrijgen tegen de voor u gunstige rente. Verder moet u de overwaarde investeren, over dit bedrag dus geen rente aftrek mogelijk. Weet niet of u de hypotheek kunt meenemen, anders moet u verplicht aflossen op uw nieuwe hypotheek.

Jeroen-82
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2016 10:50

Re: Leek met spaarhypotheek wil verhuizen

Ongelezen bericht door Jeroen-82 »