LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Levensverzekering wordt niet uitbetaald

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Ronald1972
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2011 20:11

Levensverzekering wordt niet uitbetaald

Ongelezen bericht door Ronald1972 »

Ik had bij Nationale Nederlanden een hypotheek, met daaraan gekoppeld,een levensverzekering,,maar nu ik het huis verkocht heb,krijg ik te horen, dat NN deze verzekering niet uitbetaald/afkoopt?,de reden die zij geven is,,dat ik destijds (2004) deze levensverzekering WEL moest nemen,omdat ik anders niet geaccepteerd werd,,,maar deze lezing is mij nooit zo voorgehouden!,
de polis geeft niet echt een duidelijk antwoordt,ook de aanhangsels niet,,mensen om mij heen, roepen, dat dit een veel gehoorde truc is, van hypotheekverstrekkers,in de hoop, mensen te kunnen afbluffen,en zo de betaalde premie, in eigen zak te kunnen stoppen,,wie kan mij hierin van raad voorzien?

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Levensverzekering wordt niet uitbetaald

Ongelezen bericht door __oi__ »

Je geeft (te) weinig informatie, echter waarschijnlijk weet ik wel wat er aan de hand is. Heeft overigens niets met een 'truc' te maken, maar alles met consumenten die volkomen ontwetend zijn over wat ze hebben afgesloten en daarna de grootst mogelijke onzin uitkramen. ( deze opmerking slaat op de mensen om je heen)

Je hebt waarschijnlijk een zogenaamde overlijdensrisicoverzekering (ORV). Deze keert uit wanneer jij voor een bepaalde datum komt te overlijden zodat (een deel van) de hypotheek kan worden afgelost. Deze verzekering heeft geen opgebouwde waarde, maar dekt alleen een bepaald risico af.
Zie het als een brandverzekering. Hier betaal je premie voor zodat wanneer je huis afbrandt, jij een nieuw huis kan kopen. Wanneer je huis niet affikt, krijg je niks. Wanneer je de verzekering stopt, krijg je ook niets. Je hebt premie betaald om het brandrisico gedurende de looptijd af te dekken. Hetzelfde geldt voor een autoverzekering bijvoorbeeld.
Zo is het ook met die ORV. Zo lang deze loopt, en je premie betaalt, dekt deze het risico van overlijden financieel af. Zodra je deze beeindigd stopt de dekking en krijg je uiteraard niets uitgekeerd.

Er bestaan ook 'levensverzekeringen' die bij overlijden EN op einddatum een bedrag uitkeren. Dit is een zogenaamde gemengde verzekering. Deze heeft wel een waarde wanneer deze wordt gestopt. Uit je verhaal maak ik echter op dat het ORV betreft en niet een gemengde verzekering.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Levensverzekering wordt niet uitbetaald

Ongelezen bericht door CB »

de polis geeft niet echt een duidelijk antwoordt,ook de aanhangsels niet
Hier moet wel degelijk instaan wanneer de polis tot uitkering komt. Ik ben bang dat __oi__ gelijk heeft. Er zal in staan dat de polis alleen uitkeert bij overlijden.

Ronald1972
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2011 20:11

Re: Levensverzekering wordt niet uitbetaald

Ongelezen bericht door Ronald1972 »

Aannemelijk verhaal, ik zal e.e.a nog eens checken,,het is mij namelijk nooit zo verteld,als dat ik nu van NN te horen krijg,zal er ook niks van kunnen verhalen,bij de hypotheekshop, waar ik destijds deze hypotheken afsloot,ben ik bang.

i.i.g bedankt voor de reacties..

Gesloten