LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationale Nederlanden

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Se7en7
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2012 11:44

Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door Se7en7 »

Ik zag net dat de NN hun rentetarieven voor een bankspaarhypotheek verlaagd hebben naar respectievelijk 4,58% (10j vast) en 5,08% (20j vast), daarmee bieden ze de laagste rente, onder voorbehoud natuurlijk.

De Nationale Nederlanden is mij niet zo bekend, alvorens een afspraak te maken voor een gesprek zou ik hier toch even willen checken wat de ervaringen van anderen zijn bij de NN.

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door Rense »

Hoezo, daarmee hebben ze de laagste rente?

Voorbeeld 10 jaar NHG Annuïteit Argenta 4,3%

Se7en7
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2012 11:44

Re: Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door Se7en7 »

Dat is een annuïteiten hypotheek, ik had het over de bankspaarhypotheken van NN.

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door Rense »

Mag ook 4,45%

Se7en7
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2012 11:44

Re: Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door Se7en7 »

Hm, ik zie enkel 4,40 maar dan wel voor een spaarhypotheek op10j bij Argenta.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door __oi__ »

Precies.
Appels met peren dit. Blijf het onvoorstelbaar vinden dat mensen zich nog steeds laten leiden door alleen de laagste rente en zich daar helemaal blind op staren.
NN is veel beter product dan Argenta.

Argenta biedt geen BANKspaarhypotheken, enkel traditioneel spaar... waarbij ook nog geldt dat de helft van het hypotheekbedrag bij elkaar gespaard moet worden. De regel 50% van de marktwaarde aflossingsvrij laten zij niet toe.
Het tarief genoemd voor annuiteiten geldt alleen wanneer de gehele lening wordt afgelost d.m.v. annuiteiten.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door SJZ »

waarbij ook nog geldt dat de helft van het hypotheekbedrag bij elkaar gespaard moet worden
Dan is het toch een BETER product? Je spaart meer, krijgt meer (belastingvrije) rente, en je hebt na 30 jaar dus een LAGERE schuld.

Tenzij jij schuld, rente en armoede als positieve zaken ziet, dan vind je dat NN een beter product heeft.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door kweenie »

Je bent niet verplicht om een hoger stuk aflossingsvrij te nemen. Het gaat er om dat je niet de vrijheid hebt om een hoger stuk aflossingsvrij te nemen, als je dat zou willen.

Met het product van NN kun je op dit gebied de zelfde verhoudingen kiezen als van Argenta en daarnaast nog andere verhoudingen. Je hebt dus meer keuzemogelijkheden en dat maakt het, voor een bepaalde groep, beter. En zeker niet slechter.

Gesloten