LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Obvion variabele rente opslag van 0,9% naar 2,0% verhoogd !!

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.

Heeft u ook een 3-maands variabele rente en deze opslag-aankondiging gekregen?

Ja, ik heb ook 3-maands variabel en deze brief gekregen
3
100%
Nee, maar ik heb wel een andere variabele rente en een opslagbrief gekregen
0
Geen stemmen
Nee, ik heb een 3-maands variabele rente maar geen opslag-brief gekregen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

manintveldg
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2010 14:34

Obvion variabele rente opslag van 0,9% naar 2,0% verhoogd !!

Ongelezen bericht door manintveldg »

Ik heb in oktober 2009 een nieuwe hypotheek afgesloten bij obvion met een 3-maands variabele rente. Ik schrok van de aankondiging (4 maart 2010) dat de opslag op de 3-mnds euribor verhoogd wordt van 0,9% naar 2,0% per 1 juli 2010 (en eerst nog naar 1,5% voor de periode april-mei-juni)!! Dat is wel heeel erg veel (en de 3-mnds euribor is al hoger dan de 1-mnds). Ik heb even gekeken en in mijn voorwaarden staat -ze hebben geleerd van hun fouten eerder- dat de bank de opslag kan wijzigen, maar ik ben toch van mening dat dit niet meer redelijk te noemen is. Zijn er meer 'lotgenoten'? Meld je dan; misschien kunnen we hier samen iets aan doen en in ieder geval gerucht aan geven.

stofzuigertje

Re: Obvion variabele rente opslag van 0,9% naar 2,0% verhoogd !!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij verhoging opslag mag je andere bank zoeken!
De normale verhoging is in contract geregeld maar als je een nieuwe hypotheek hebt en nu al meer opslag moet betalen, heeft U een onbetrouwbare bank gekozen.

Graag naam vermelden want dat vinden zij niet leuk en soms helpt het als je meld dat je hier een klacht hebt geplaatst.

manintveldg
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2010 14:34

Re: Obvion variabele rente opslag van 0,9% naar 2,0% verhoogd !!

Ongelezen bericht door manintveldg »

Even een !! RECTIFICATIE !! om verwarring te voorkomen (en excuses voor de mogelijk ontstane verwarring; ik kreeg een brief van Quion NIET van Obvion! Quion beheert mijn hypotheek van SKP HQ die ik af heb gesliten via de hypotheker (en die nog steeds verkocht word door de hypotheker)!

Jazeker!DeHypotheker
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2010 12:42

Re: Obvion variabele rente opslag van 0,9% naar 2,0% verhoogd !!

Ongelezen bericht door Jazeker!DeHypotheker »

Hier ook iemand die dacht dat het niet zo'n vaart zal lopen met het ophogen van de premie. Ze vroegen de minste opslag eind oktober 2009, dus de keuze was snel gemaakt. De hypotheekadviseur zei wel dat de opslag niet vast was, maar dat de lage premie in vergelijking met Nederlandse banken kwam doordat de hypotheek bij BNP Paribas werd afgenomen. Alleen de Hypotheker kon dit aanbieden, blablabla... Kortom, gewoon erin gestonken! Van 0,9% naar 2% binnen een half jaar is bijna oplichterij! De Hypotheker heeft bij mij meteen afgedaan.

debeurd
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 okt 2008 03:19

Re: Obvion variabele rente opslag van 0,9% naar 2,0% verhoogd !!

Ongelezen bericht door debeurd »

Je bent natuurlijk ook best een klaphark als je een geldverstrekker gaat adviseren waarvan de opslag variabel is.

SKp is inderdaad hypotheker.

Aan de andere ant, als uitdrukkelijk is medegedeeld dat de opslag kan veranderen en dat je daar alert op moet zijn.... dan heb je et er zelf ook een beetje naar gemaakt en moet je nu niet zeuren.

Dus was je duidelijk dat de opslag kan varieren of was dat niet duidelijk?

Jazeker!DeHypotheker
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2010 12:42

Re: Obvion variabele rente opslag van 0,9% naar 2,0% verhoogd !!

Ongelezen bericht door Jazeker!DeHypotheker »

Ja, het was duidelijk dat de opslag verhoogd kon worden, dus je kan er ook op wachten dat dit gebeurd. Dat risico neem je zelf. De informatie die ik nu weet is dat BNP Paribas een relatief nieuwe speler op de nederlandse markt is op hypotheekgebied en dat ze op deze manier snel marktaandeel wilde winnen. Het verschil met nederlandse hypotheekverstrekkers was groot op dat moment. Nu is dat gelijk getrokken. Het werd alleen niet zo verkocht door de adviseur. Het werd verkocht dat er in Frankrijk geen hoge opslagen op rente gevraagd mochten worden en dat daardoor BNP Paripas zo voordelig was in vergelijking met nederlandse aanbieders. En dat je alleen bij De Hypotheker in zee kon gaan met deze bank. Kortom, gladde verkooppraatjes van De Hypotheker. Ook eigen schuld natuurlijk maar dat geldt voor bijna elk slachtoffer van oplichterspraktijken. Het komt de reputatie niet ten goede iig.

Gesloten