LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oversluiten DSB

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
rugri
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2007 11:14

oversluiten DSB

Ongelezen bericht door rugri »

Bij het zoeken naar de laagste hypotheekrente kwam ik via JAAP.nl
bij de DSB bank terecht. Die adverteren met een oversluitrente van 4,7% voor 10 jaar vast. Wat erg scherp is. Dit is de effectieve rente voor de eerste 10 jaar. Nu staat bij het schema dat de effectieve rente na het tiende jaar 5,6% is.

Normaal is het toch zo dat de actuele rente geldt na de rente vastperiode van 10 jaar. En niet een op dit moment vastgestelde rente van 5,6%.

Is dit dan het addertje van DSB dat als de rente na het tiende jaar bijvoorbeeld 5% is en je wilt van de hypotheek af dat je als boeterente de 0,6% verschil over de overige 20 jaar moet betalen.

Graag jullie reactie/mening.



Zie deze link:

http://www.dsbbank.nl/dsbscript/interes ... asp?rvp=10

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door particulier »

Inderdaad, normaliter wordt er nog geen rente gegeven als de rentevastperiode is verlopen. De rente is over 5 of 10 jaar niet te voorspellen. Om nu al een rente van 5,6 % te vermelden is normaliter nutteloos.

Er staat bij: "Vraag naar de voorwaarden". Het zou me niets verbazen als er extra voorwaarden van toepassing zijn die je bij andere verstrekkers niet tegen zult komen. En dan vraag ik me altijd af wat er zal gebeuren met de mensen die er niet naar vragen...

Zoek je een lage rente? Kijk eens bij Moneyou. Informeer wel goed naar de verhuisvoorwaarden.

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Wat toevallig.

Laat Jaap.nl nu 100% eigendom zijn van DSB Bank!!!

Let op wat je koop. DSB Komt vaak met aanvullende polissen / éénmalige koopsommen wil je deze rente worden aangeboden.

akkemie
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:45

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door akkemie »

Pas aub op voor DSB...voor je het in de gaten hebt zit je met een bende polissen die je helemaal niet nodig hebt :twisted:

Delicate
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:57

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door Delicate »

DSB is :twisted: :twisted: :twisted:

Geen zaken mee doen.

Kruifies
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2007 21:55

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door Kruifies »

ABSOLUUT GEEN ZAKEN MEE DOEN!!! WIJ ZIJN ER LETTERLIJK INGETUIND MET HET OVERSLUITEN VAN ONZE HYPOTHEEK. HYPOTHEEK MET KOOPSOMPOLIS NIET DOEN!! GEWOON EEN BANK OPZOEKEN DIE DE LENING VETSTREKT ZONDER VERZEKERINGSVERPLICHTINGEN. RENTE, VERZEKERING APART AFSLUITEN!! SCHEELT DUIZENDEN EURIES!!!

ZOUDEN JULLIE EEN EERLIJK EN AFHANKELIJK ADVIES WILLEN?

NEEM DAN EENS CONTACT OP MET FORTUCON TEL 026 384 29 00.

PS: DIT PLAATS IK NIET OP PROVISIEBASIS.

PETER TRAPPEL HEEFT VANMORGEN EEN BEZOEK BIJ ONS AAN HUIS GEBRACHT EN GAAT NU VOOR ONS KIJKEN WAT DE MOGELIJKHEDEN ZIJN.

MDR_1
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 okt 2007 21:17

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door MDR_1 »

Inderdaad geen zaken mee doen , weet er alles van met het oversluisen, er word je namelijk verteld dat je verzekeringen moet nemen.......... :evil: :evil: :evil: :evil:

Mellie1074
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2007 17:04

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door Mellie1074 »

Ik lees van alles over de DSB bank i.v.m. het oversluiten van een hypotheek.
Ik ben al achterdochtig maar had een goed gevoel bij de DSB Bank.
Ook omdat zij een van de weinige banken is, die mijn hypotheek en een grote schuld willen overnemen in een hypotheek.

Wat raden jullie mij nu aan dan?

B.v.d.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door Xpert »

Mellie,

Eerst cijfers geven dan kunnen wij pas een antwoord geven.

Wanneer je veel meer gaat lenen dan de waarde van je woning moet je op je hoede zijn. Heeft DSB je op de gevaren gewezen wanneer dit het geval is?

Mellie1074
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2007 17:04

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door Mellie1074 »

Xpert,

Cijfers geven? kan op zich dit wel doen.
Ons probleem is dat wij inderdaad meer nodig hebben dan de waarde, maar nu al in een heel lastig financieel schuitje zitten. DSB biedt 1 grote lening dus hypotheek aan, wat veel in maandlasten scheelt.
Het zou gaan om ongeveer 335.000,= in de vorm van 1e hypotheek aflossingsvrij en een 2e in de vorm van leven met kapitaalverzekering.

Volgens DSB scheelt dit ons een paar honderd euro per maand, en volgens mijn berekening is dit wel juist. Wij kampen helaas met een hoge schuld die door veel (bijna alle) wordt afgewezen.

Wij zijn ons ervan bewust dat wij voorlopig de komende 15 jaar niet kunnen verhuizen.

Zelf wil ik niet akkoord gaan met de op de offerte aangeboden Cardiff-verzekeringen, inderdaad onnodig en afkoop vooraf. Ik weet niet hoe DSB hierop reageert.

Moet wel zeggen dat veel regels ook gezet worden in de hypotheek van bijvoorbeeld ABN AMRo, mijn huidige, zoals verlengingsprovisie etc.

Kan je iets met deze cijfers en verhaal?

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door Xpert »

Wat is de vrije verkoop waarde van je woning?

Ben je nniet bang dat je het ene gat met het andere gat aan het vullen bent.

De koopsommen van DSB verhogen allen maar je schuld nog meer.
Vaak wordt er een aantrekkelijke éénjarige rente aangeboden die na één jaar als een komeet omhoog schiet.

Dring er bij DSB op aan dat je de Cardifpolis niet wilt. Blijft zij echter bij hun standpunt dan moet je DSB vragen een schriftelijke verklaring af te geven dat je bij beëindiging van de lening je de polis van Cardif kan afkopen en dat je aanspraak kan maken op de afkoopwaarde. Normaliter zit er in de koopsommen van DSB volgens mij geen mogelijkheid voor afkoop. Dit geldt ook voor de koopsommen voor de overlijdensrisicoverzekeringen.

Bezint eer ge begint!

Mellie1074
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2007 17:04

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door Mellie1074 »

Hallo Xpert,

bedankt voor het reageren en uw visie.

De vrije verkoopwaarde weet ik (nog) niet. de huizenprijzen in mijn straat voor een soortgelijke woning liggen rond de 240.000 - 250.000 euro met uitschieters naar beneden.

De eenjarige rente zou staan op 3,8% en staat voor 5 jaar vast op 5,0%. Hij verwacht dat dit niet zo erg hoog gaat stijgen na een jaar zodat wij 1 jaar kunnen profiteren.

Misschien heb je gelijk over het ene gat met het andere gat bekostigen maar zo verder gaat ook niet ...?... De huidige leningen kunnen stijgen tot 12,2%, dus dat is zeer moeilijk te betalen.
Met de dsb kunnen we sparen voor een paar honderd euro per maand, leuk maar bescheiden trouwen en zo proberen over een jaar of 5 een spaarpotje opgebouwd te hebben voor onvoorziene uitgaven etc.

Ben ik echt de wegkwijt of vind je enigszins na het lezen van mijn verhaal het een mogelijke optie? moet zeggen dat ik volgende week ook een afspraak heb bij Hypotheekvisie :wink:

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door Xpert »

Sorry, maar ik vind het advies van DSB onbegrijpelijke zo niet schandalig. Er wordt door DSB aan jullie een hypotheek aangeboden van ruim € 80.000,-- meer dan de huidige verkoopwaarde van jullie woning.

DSB duwt je nog verder de put in. Niet op ingaan. Hoe jammer dat ook is.

Ik kan natuurlijk niet in je persoonlijke situatie verdiepen, maar kan het zo zijn dat je op té hoge stand geleefd hebt?

En zeker geen 1 jaar vast sluiten. Twee jaar geleden werd ook door de DSB geroepen dat de rentestijging niet zo'n vaart zal lopen.

Maar van een éénjarige rente van 1,7% naar 3,8% vind ik een grote stijging in twee jaar tijd. De lasten zijn ruim verdubbeld voor deze mensen die ongeveer twee jaren geleden bij DSB een hypotheek sloten met een éénjarige rente.

Heeft de bank je ook op de risico's gewezen? Zorgplicht??

En uh?? Wat is bescheiden trouwen? Trouwen kost geld. Niets een trouwerij. Maandagochtend is vaak gratis op het Gemeentehuis. Niet echt romantisch maar romantiek kost (veel) geld. En je kan ook over 5 jaar trouwen. Ik zou me meer druk maken over de leningen die je nog moet aflossen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door SJZ »

Sorry, maar ik vind het advies van DSB onbegrijpelijke zo niet schandalig. Er wordt door DSB aan jullie een hypotheek aangeboden van ruim € 80.000,-- meer dan de huidige verkoopwaarde van jullie woning.
Als ik het verhaal lees dan heeft zij NU al een hypotheekschuld EN een grote schuld, en dan neemt DSB deze schulden over in 1 nieuwe schuld.

Alhoewel ik niet zo'n voorstander ben van lenen via DSB kun je toch ook niet zeggen dat het overnemen van 2 schulden in 1 nieuwe (hypotheek)schuld schandalig is.

Mellie1074
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2007 17:04

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door Mellie1074 »

Hallo,

bedankt voor jullie reactie, ook al zijn jullie meningen erg verschillend.

Natuurlijk ben ik op de hoogte van de " veel meer" schuld dan de verkoopwaarde van het huis. Dit zou misschien ooit in de verre toekomst "weggepoetst" kunnen worden, door de huizenprijsstijgingen.

Wat SJZ zegt, inderdaad ik heb nu eenmaal al die schuld wat ik niet kan veranderen, ook niet in 5 jaar want mijn leningen zijn aflossingsvrij. Ik betaal nu rond de 1900 per maand, dan rond de 1600 waardoor ik wel kan zorgen dat er een lening afgelost gaat worden.

Moet wel bekennen, door de negatieve verhalen, ik inmiddels 2 nieuwe afspraken heb met onafhankelijke hypotheekadviseurs.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door SJZ »

De eenjarige rente zou staan op 3,8% en staat voor 5 jaar vast op 5,0%. Hij verwacht dat dit niet zo erg hoog gaat stijgen na een jaar zodat wij 1 jaar kunnen profiteren.
Da's natuurlijk wel link. "Hij verwacht" betekent natuurlijk dat hij niks kan beloven. Juist als al een grote schuld hebt zou ik niet gaan gokken met korte renteperiode. Sluit dan juist voor 10 jaar af, dan heb je langere termijn zekerheid.

Kruifies
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2007 21:55

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door Kruifies »

Ik heb dit al eerder vermeld!
Jullie zouden dit eceht moeten doen!!
NIET MET DE DSB BANK IN ZEE GAAN!!!!
JONGENS DOE HET NU NIET. WIJ ZIJN ER OOK INGETRAPT.
DURE KOOPSOMPOLISSEN TERWIJL JE GEWOON EEN LOSSE LEVENSVERZEKERING KUNT AFSLUITEN BIJ SOMMIGE HYPOTHEKEN!!!
VAAK NOG EEN HOGER BEDRAG DAN BIJ EN KOOPSOMPOLIS.

SCHEELT JE GEWOON VEEL GEDOE......

DUS NOG MAAR EEN KEERTJE DAN.....


ZOUDEN JULLIE EEN EERLIJK EN AFHANKELIJK ADVIES WILLEN?

NEEM DAN EENS CONTACT OP MET FORTUCON TEL 026 384 29 00.

PS: DIT PLAATS IK NIET OP PROVISIEBASIS.

PETER TRAPPEL HEEFT VANMORGEN EEN BEZOEK BIJ ONS AAN HUIS GEBRACHT EN GAAT NU VOOR ONS KIJKEN WAT DE MOGELIJKHEDEN ZIJN.

Delicate
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:57

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door Delicate »

Ik kan het ook niet vaak genoeg zeggen...

Niet in zee gaan met de DSB!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door kweenie »

Dus als ik het goed begrijp zijn je maandlasten bij een rente van 3,8% gelijk aan 1600 euro? Ik neem aan dat dit de brutolasten zijn (voor belastingaftek). Je schrijft dat je nu 1900 betaalt. Maar dat betekent dat als de rente volgend jaar met meer dan 1% is gestegen (wat zeer waarschijnlik is), dat je dan weer op die 1900 zit, of (waarschijnlijk) hoger. Lijkt mij erg link. Dan heb je een jaar lang 300 per maand kunnen sparen om de rest van de looptijd juist extra te moeten betalen.

Hou er ook rekening mee dat je bij lage rente ook een laag rendement op je spaarverzekering hebt. Vandaar dat je bovenop de rente een vrij groot deel aan inleg op je spaarverzekering hebt. Dit is ongeveer de helft van het bedrag dat je aan rente betaalt (voor het leven-deel).

Hoe groot is het leven-deel trouwens en hoe groot het aflossingsvrije deel? Want ik vind het verschil tussen de rente en de overige lasten (aflossing, verzekeringen etc.) erg groot. Als je 3,8% van 335000 berekent, dan zit je op zo'n 1060 euro rentelasten. Dat betekent dat je maandelijks de helft van dat bedrag nog extra moet betalen aan aflossing, verzekeringen en kosten. Dat is niet echt gek, maar als het aflossingsvrije deel erg groot is (bv meer dan de helft), dan ziet het er wel weer duur uit.

Dan nog een tipje. Let er op dat je hypotheek sinds 2002 maximaal 30 jaar mag lopen. Als je een hypotheek oversluit, dan moet je die dus nooit weer opnieuw voor 30 jaar afsluiten, omdat je anders problemen met de belastingdienst krijgt. Ook omdat dan de levensverzekering voor de belastingen niet meer geldt als eigenwoning verzekering, zodat je flink veel extra belasting en boetes moet betalen.

petri
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2007 09:20

Re: oversluiten DSB

Ongelezen bericht door petri »

AUB ga niet in zee met DSB.
Je verzuipt. Tenminste wij wel. Mooie beloftes, maar inderdaad hoge verzekerings premie's de leuke instaprente.
Uiteindelijk zijn we ons huis kwijt.
Het was niet meer op te brengen. Ik begrijp niet dat hier niks aan te doen is. Al die misleidende reclames, becam frisia en noem maar op.
Kijk tv en je ziet een voetbal club een schaatsclub zelfs een tv programma gesponserd door dsb. Ik krijg telkens buikpijn hiervan. wat ik wordt er misselijk van. En voor al die mensen die uiteindelijk zijn afgewezen door dsb...... ben blij. Ga naar een goede adviseur. En laat je niet misleiden door die misselijk makende mannetjes van dsb.

Gesloten