LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oversluiten Opmaathypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
appie1
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 mar 2008 16:32

Oversluiten Opmaathypotheek

Ongelezen bericht door appie1 »

Weet iemand of het mogelijk is indien je je hypotheek wilt oversluiten de daaraan gekoppelde Opmaatverzekering van de Rabobank(overlijdensrisicioverzekering en spaarhypotheek) mee kunt nemen?

Ik moet nu namelijk voor de volgende rentevastperiode bij de Rabobank een in verhouding met andere aanbieders behoorlijk hogere rente gaan betalen. En daar pas ik voor.
Zoals bekend valt er bij hen toch niet veel te sparen, dus ik ben niet van plan daarvoor die hoge rente te betalen.
Maar het opnieuw afsluiten van een overlijdensrisicoverzekering is door mijn verslechterde gezondheidssitiuatie een erg dure aangelegenheid.
Is het mogelijk dat je de Opmaatverzekering mee neemt bij oversluiten?

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: Oversluiten Opmaathypotheek

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Hoi Appie,

Nee, dat is helaas niet mogelijk. De Opmaatverzekering kan alleen aangeboden worden als dekking voor een hypotheek bij de Rabobank.

Maar je kan natuurlijk met de rentetarieven van andere banken naar de Rabobank gaan en hen daarmee confronteren.

Met wat praten krijg je nog wel wat van het rentetarief af.

Wat is het voorstel qua rnet van je Rabobank? Welke rentevastperiode wil je kiezen.?

Mogelijk kunnen wij dan een advies geven hoe je e.e.a. dient aan te pakken. Een aantal adviseurs op dit forum hebben kennis van alle rentetarieven van alle banken in Nederland en van de tarieven van de Rabobank.

Wanneer er bij jouw geen noodzaak meer is dat je een Overlijdensrisicodekking nodig is kan je natuurlijk altijd nog je Hybride hypotheek oversluiten naar een geldverstrekker die een ORV niet verplicht stelt.

appie1
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 mar 2008 16:32

Re: Oversluiten Opmaathypotheek

Ongelezen bericht door appie1 »

Bedankt voor het antwoord.
Het nieuwe rentetarief bij de Rabobank is 5,5% voor 10 jaar vast
En 5,2% voor 5 jaar vast. Variabele rente is 4,8%
P.s Variabele rente van 4,8% bij de rabobank vind ik wel riskant, ook daarmee zitten zij aan de hoge kant.

Ik heb al links en rechts geinformeerd. Voor 4,7% a 4,8 % kan ik het 10 jaar vastzetten. Echter het probleem is, zoals ik al eerder vermeldde dat de Opmaatverzekering dan zoals u vermeld moet gaan vervallen.
Wat is wijsheid ?

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: Oversluiten Opmaathypotheek

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Rentetarief bij een plaatselijke Rabobank voor 10 jaar vast ligt momenteel voor hypotheken met NHG op 4,9%-5% en voor hypotheken zonder NHG van maximaal op 5,1%-5,3%.

Dus 5,5% lijkt mij echt te hoog.

appie1
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 mar 2008 16:32

Re: Oversluiten Opmaathypotheek

Ongelezen bericht door appie1 »

Beste hypotheekadviseurs
Hartelijk dank voor de tarieven van de plaatselijke Rabobanken.

Ik ga zeer zeker over de rente onderhandelen.

Gesloten