LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank lapt uitspraak Kifid aan zijn laars

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
PetrusR
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2017 09:54

Rabobank lapt uitspraak Kifid aan zijn laars

Ongelezen bericht door PetrusR »

uitspraak_2017-414__bindend_.pdf
Uitspraak Kifid dat klant recht heeft op vooruitbetalen rente en dat de Rabobank dit dient te faciliteren.
(168.54 KiB) 44 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Ik heb de Rabobank Rijk van Nijmegen gevraagd om de rente over mijn hypothecaire lening vooruit te mogen betalen. De wet zegt dat dit mag voor maximaal een half jaar. Ik heb gevraagd om de rente over het eerste halfjaar van 2018 al in 2017 te mogen betalen.
De Rabobank weigert dit. Ze handelen daarmee in strijd met de wet want vooruitbetalen is een recht. Dit laatste wordt ook bevestigd in diverse uitspraken van de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening. Recent nog in de uitspraak van 30 november 2016, nr. 2017-414. Wie heeft dezelfde ervaring met de Rabobank?

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Rabobank lapt uitspraak Kifid aan zijn laars

Ongelezen bericht door JozJan »

Wettelijk is geregeld dat het voor maximaal 6 maanden mag. Niet dat het altijd een recht is. Dat is iets anders.
Kifid heeft inderdaad geoordeeld dat Rabo de vooruitbetaling (in die zaak in ieder geval) moet toestaan, maar daar loopt nog een beroep.
Graag even de juiste feiten op een rij voordat er met modder gegooid wordt.

PetrusR
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2017 09:54

Re: Rabobank lapt uitspraak Kifid aan zijn laars

Ongelezen bericht door PetrusR »

De Rabobank is over het algemeen zo is mijn ervaring een prima bank. Modder gooien doe ik niet. Er ligt niet slechts een uitspraak van de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening van Kifid. Er zijn er veel meer. Steeds werd de Rabobank daarin op de vingers getikt en liet de cie. als haar oordeel weten dat vooruitbetaling moest worden toegestaan.

atlas1302

Re: Rabobank lapt uitspraak Kifid aan zijn laars

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Wie heeft dezelfde ervaring met de Rabobank
Niet in deze zaak, maar ik vind het geen sympathieke bank om het zo maar te zeggen. Van mij mogen ze alles houden 8)

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Rabobank lapt uitspraak Kifid aan zijn laars

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik betaal mijn Zorgpremie voor 2017 al in 2016 en zie in zoverre een overeenkomst met uw case, zolang uw rente voor een vaste periode ook vaststaat. De ontsnappingsroute voor de Bank is, dat zij kosten voor de berekening in rekening kan stellen, die uiteindelijk uw éénmalige 'winst' via uw belastingaanslag weer teniet kan doen. Het gaat, meen ik, om een éénmalige berekening die handmatig uitgevoerd moet worden. U moet wel een erorm hoge hypotheek hebben afgesloten om dit te kunnen vereffenen.

atlas1302

Re: Rabobank lapt uitspraak Kifid aan zijn laars

Ongelezen bericht door atlas1302 »

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... IooPk3IgUg
Hier wordt gesproken over rente en premie is net even iets anders. Maar er staan leuke voorbeelden en waarom de Rabobank nu weer zo flauw doet?

Gesloten