LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank verrekent bankspaartegoed niet

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
CvKD
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2016 19:26

Rabobank verrekent bankspaartegoed niet

Ongelezen bericht door CvKD »

Bij het oversluiten van onze aflossingsvrije rabo opbouw hypotheek hebben we problemen ervaren. Rabobank Bommelerwaard wilde het tegoed van onze bankspaarrekening pas verrekenen nadat de nieuwe hypotheekakte bij de notaris getekend zou zijn, dit vanwege het risico dat zij zouden lopen dat als de akte niet getekend zou worden er een te grote aflossingsvrije hypotheek zou ontstaan.
Echter voor het tekenen van de akte bij de notaris moet het volledige aflosbedag daar ontvangen zijn en daar hadden we dus het bankspaartegoed voor nodig....

Ondanks diverse tekefoontjes door ons, onze finacieel adviseur en onze notaris bleef de bank stug volhouden aan deze "regel" die alle banken zouden hanteren. Een regel die overigens nergens terug te lezen is. De bank vond dat onze financieel adviseur ons hierover onjuist geadviseerd had.

Nadat duidelijk werd dat we mogelijk een klacht gingen indienen (bij Kifid) en een telefoontje van onze financieel adviseur naar het hoofdkantoor van Rabobank heeft Rabobank Bommelerwaard zijn werkwijze moeten herzien en wordt het bankspaartegoed toch gewoon verrekend.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 nov 2016 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Rabobank verrekent bankspaartegoed niet

Ongelezen bericht door rvjapio »

Vorig jaar heb ik een sns-hypotheek (aflossingsvrij) overgesloten. Mijn bankspaartegoed werd daarin - op mijn initiatief - onmiddellijk verwerkt. Een notaris heb ik overigens niet gezien.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank verrekent bankspaartegoed niet

Ongelezen bericht door kweenie »

Het zal verschil uitmaken of je bij de zelfde bank blijft of niet. Blijkbaar heeft TS (vorig jaar...) de hypotheek naar een andere geldverstrekker overgesloten

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Rabobank verrekent bankspaartegoed niet

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Rabobank (en de meeste andere banken) werken altijd zo, eerst hypotheek volledig aflossen, daarna pas de spaarrekkening of - polis vrijgeven.
Sommige kantoren werken op verzoek echter vlot mee, als het echt nodig is.
Want alles kan uiteraard, maar niet spontaan. Waar een wil is, is een weg. Aan die wil ontbreekt het helaas wel eens.

Gesloten