LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Jessy27
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2007 13:32

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door Jessy27 »

Tjonge jonge wat een waardevolle reacties! Dat begrijp ik ook wel. Ik bedoel uiteraard naast de gezamenlijke schulden.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door thecure »

Jessy27 schreef:serge, ik heb uiteraard goed geinformeerd. We hebben ook nog een gezamenlijk doorlopend krediet van 13.000,-. Zelf heb ik totaal geen schulden.
allemachtig! wat heb je daarmee gedaan dan?

Babs1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2012 18:52

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door Babs1985 »

Bprosman,
Ja ik moet hiervoor de sanering in,ik kan het
Niet betalen,

Pinkellientje
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2012 14:49

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door Pinkellientje »

Nou Babs als jij denkt met dat bedrag de schuldsanering in te gaan moet jij je schamen, dit is misbruik maken van een instantie die er voor echte problemen zijn!! Ga even een jaartje werken en sparen en je bent al een heel eind.....

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Mag ik een tip geven, Babs?? Ruim 5 jaar geleden ben ik gescheiden. 30.000 euro schuld en mijn ex "vluchtte" de schuldsanering in, zodat hij ook geen alimentatie hoefde te betalen. Ik heb zeker 22.000 euro van deze schuld betaald met een minimum inkomen. Vorige maand heb ik mijn laatste betaling gedaan. Ja, het was 5 jaar afzien, maar ik had wel zeggenschap over mijn eigen leven, mijn eigen geld en ik kan mezelf nu recht aankijken in de spiegel. Want de maatschappij is niet opgedraaid voor mijn schulden. En geloof me, dat geeft ook een aantekeningetje bij de bedrijven. Je laat wel zien dat je niet wegloopt voor je verantwoordelijkheden en alles, tot de laatste cent, ook echt afbetaal.

Dus mijn tip is effe schouders eronder, even alle luxe aan de kant en afbetalen maar!! Je komt er wel weer. En elke maand als je wat aflos, ben je weer een stapje op weg naar een nieuw leven. ;)

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Auti-Mama schreef:Mag ik een tip geven, Babs?? Ruim 5 jaar geleden ben ik gescheiden. 30.000 euro schuld en mijn ex "vluchtte" de schuldsanering in, zodat hij ook geen alimentatie hoefde te betalen. Ik heb zeker 22.000 euro van deze schuld betaald met een minimum inkomen. Vorige maand heb ik mijn laatste betaling gedaan. Ja, het was 5 jaar afzien, maar ik had wel zeggenschap over mijn eigen leven, mijn eigen geld en ik kan mezelf nu recht aankijken in de spiegel. Want de maatschappij is niet opgedraaid voor mijn schulden. En geloof me, dat geeft ook een aantekeningetje bij de bedrijven. Je laat wel zien dat je niet wegloopt voor je verantwoordelijkheden en alles, tot de laatste cent, ook echt afbetaal.

Dus mijn tip is effe schouders eronder, even alle luxe aan de kant en afbetalen maar!! Je komt er wel weer. En elke maand als je wat aflos, ben je weer een stapje op weg naar een nieuw leven. ;)
Ik maak een diepe buiging voor uw doorzettingsvermogen !

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door GJvdZ »

mafvogeltje schreef:
Auti-Mama schreef:Mag ik een tip geven, Babs?? Ruim 5 jaar geleden ben ik gescheiden. 30.000 euro schuld en mijn ex "vluchtte" de schuldsanering in, zodat hij ook geen alimentatie hoefde te betalen. Ik heb zeker 22.000 euro van deze schuld betaald met een minimum inkomen. Vorige maand heb ik mijn laatste betaling gedaan. Ja, het was 5 jaar afzien, maar ik had wel zeggenschap over mijn eigen leven, mijn eigen geld en ik kan mezelf nu recht aankijken in de spiegel. Want de maatschappij is niet opgedraaid voor mijn schulden. En geloof me, dat geeft ook een aantekeningetje bij de bedrijven. Je laat wel zien dat je niet wegloopt voor je verantwoordelijkheden en alles, tot de laatste cent, ook echt afbetaal.

Dus mijn tip is effe schouders eronder, even alle luxe aan de kant en afbetalen maar!! Je komt er wel weer. En elke maand als je wat aflos, ben je weer een stapje op weg naar een nieuw leven. ;)
Ik maak een diepe buiging voor uw doorzettingsvermogen !
Inderdaad, maar eigenlijk is dit "eigen verantwoordelijkheid". Auti-mama volgt het meest voor de hand liggende pad, maar we zijn in Nederland al zo erg gepamperd dat we dit als iets bijzonders zien. Gelukkig zijn er nog mensen als Auti-mama die het wel goed doen.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Bedankt voor jullie complimenten. :D Helaas is het al te waar dat het gewoonte is geworden om met schulden naar de sanering in te gaan. :( Zelfs mijn advocaat (die mijn echtscheiding regelde voor me) adviseerde me om de sanering in te gaan "want dan ben je na 3 jaar overal vanaf". :S Toen ik haar zei dat ik dat niet wilde en dat ik mijn eigen problemen wil oplossen als dat mogelijk is, werd ik eigenlijk voor gek verklaard.

Svet
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2013 16:00

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door Svet »

Hoi Jessy27,

Hoe is het afgelopen voor jou?
Met welk bedrag is de bank uiteindelijk akkoord gegaan?
Ben benieuwd.
Zit zelf namelijk in een soortgelijke situatie.

Confuzer
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 dec 2009 22:00

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door Confuzer »

Ik ben ook benieuwd. Heb ook een ex die tegenwerkt en geen cent te makken heeft.

Minimaal 80k schuld maar wel met NHG. Nu lees ik dat de NHG ook die deals maakt dat als je de helft in 1x betaald het ok is. Maar waar haal ik dat geld voor passeren huis vandaan als ik een hypotheek heb, en direct erna als ik een BKR notering heb door die 80k schuld bij de NHG?

De bank ziet me in beide gevallen al aankomen. "Nee u heeft al een hypotheek u kan niet meer lenen" of "Goh ik zie hier dat u een BKR notering heeft, helaas".

Of zie ik het verkeerd?

Gesloten