LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

SJZ schreef:Een echte hypotheekadviseur: kost niks, maar dan heb je ook wat goeds.
Geloof je het zelf :wink: ?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door SJZ »

Geloof je het zelf ?
Natuurlijk, maar als JIJ een goedkopere afsluitprovisie van € 0,00 kan bedingen hoor ik dat graag, jij zou toch voor me zoeken? Of vind je gewoon dat de adviseur een hartstikke goeie offerte heeft geregeld maar durf je de waarheid niet te zeggen?

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door CB »

Fiesiekus schreef:
SJZ schreef:Een echte hypotheekadviseur: kost niks, maar dan heb je ook wat goeds.
Geloof je het zelf :wink: ?
Als je een beetje nadenkt (zal wel moeilijk zijn voor jou), lage rente, geen afsluitprovisie en een gratis hypotheekadviseur.....
Waar denk je dat hij werkt!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door SJZ »

Waar ik werk? In/vanuit huis bij op een administratiekantoor. Hoezo?

Dat ik geen afsluitprovisie betaal is omdat ik bij de ING loyaliteitsbonus heb.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Hypothrust aflossingsvrij 1-jr RVP 3,1%. Scheelt 10% t.o.v. die ING die je hebt gekozen (met loyaliteitsbonus).
En de afsluitprovisie...die betaal je gewoon niet.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door SJZ »

Heb jij daar een offerte van liggen dat ze echt 3,1% bieden (zonder afsluitprovisie), of ben je via google op een verkooppagina van een adviseur gekomen?

Hypotrust is trouwens geen bank maar een keten van adviseurs als ik het zo lees. Ik betwijfel of je bij Hypotrust wat kan afsluiten zonder afsluitprovisie, maar goed, ik zal eens even contact opnemen.
En de afsluitprovisie...die betaal je gewoon niet.
Tja, zo is alles in het leven goedkoop. Bij de Albert Heijn is de kaas ook gratis:
En de kaas ... die betaal je gewoon niet.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door SJZ »

CB, zeg nou eens, wat maakt het nu uit waar ik werk. Of ik nu boekhoudingen doe of ontwerper ben, maakt dat voor het rentepercentage van mijn hypotheek wat uit?

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

SJZ schreef:
En de afsluitprovisie...die betaal je gewoon niet.
Tja, zo is alles in het leven goedkoop. Bij de Albert Heijn is de kaas ook gratis:
En de kaas ... die betaal je gewoon niet.
Laat ik het nuanceren (op de voor mijn bekende manier): je bedingt dat je geen afsluitprovisie hoeft te betalen....

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door CB »

SJZ schreef:CB, zeg nou eens, wat maakt het nu uit waar ik werk. Of ik nu boekhoudingen doe of ontwerper ben, maakt dat voor het rentepercentage van mijn hypotheek wat uit?
Jazeker maak dat wat uit. Wat denk je wat het personeel van een bank betaald? Hetzelfde als wat jij betaald?

WGDB

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door WGDB »

Sjoerd werkt bij de Rabobank in Utrecht.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Sjoerd = SJZ?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door SJZ »

Domme opmerking van je Fiesiekus, WGDB had het niet over mij. En dat weet je, want ik werk niet bij de Rabobank (ik werk helemaal niet bij een bank, dat had je in mijn posting van 10:17 kunnen lezen.)

Als ik trouwens bij de Rabobank zou werken, dan is het de vraag of ik zelf mijn hypotheek bij de ING af zou sluiten. Heel veel medewerkers bij een bank sluiten hun hypotheek bij de eigen bank af, volgens mij bestaat de personeelskorting nog steeds.

(kijk eens naar de 8 postings die WGDB geplaatst heeft sinds-ie actief is op dit forum, zijn allemaal domme flauwe opmerkingen: http://forum.www.trosradar.nl/search.ph ... 0&sr=posts )

WGDB

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door WGDB »

Sjoerdje had vroeger ook al een eigen mening bij de aandelenlease affaire zijn adviezen raakten kant noch wal en nu nog niet dus :lol:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik vond beleggen met geleend geld te riskant (voor mijzelf), ben wel telefonisch benaderd door Legiolease en heb ook mailings gehad maar heb zelf nooit meegedaan aan aandelenlease. Ik vond het rotproducten, maar goed, da's mijn mening (jullie mogen het goede producten vinden hoor).

Maar nu werk ik volgens CB bij een bank (waarom?) en volgens WGDB bij de Rabobank Utrecht. In die lelijke torens ..... brrrrr ..... Cees Grimbergen heeft bijnamen bedacht voor die torens: Hoogmoed en Hebzucht? Zodra er eens een vliegtuig botst op die torens en er vallen geen slachtoffers maar wel twee instortende torens zou ik blij zijn.

Maar goed, ik geloof niet dat jullie hier nog serieus geïnteresseerd zijn in een gesprek over hypothekeen, een beetje zieken op elkaar is belangrijker voor Fiesiekus, CB en WGDB.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Het was alleen maar een vraag van mij, ik vond de opmerking van WDGB zo "vreemd", en ik heb niet zoveel ervaring met forums, vandaar dat 'k 't eerst vroeg.

Maar goed, verder "ziek"ik niet, ik probeer je gewoon te helpen aan een goede hypotheek; kijk je nog even bij hypothrust, is dat misschien een optie voor je?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik zal Hypotrust even een mailtje sturen, kijken of ze iets beters hebben.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door CB »

SJZ schreef:Maar nu werk ik volgens CB bij een bank (waarom?).
Korting op de rente, geen afsluitprovisie en een gratis hypotheekadviseur riekt naar personeelscondities.
Maar goed, ik geloof niet dat jullie hier nog serieus geïnteresseerd zijn in een gesprek over hypothekeen, een beetje zieken op elkaar is belangrijker voor Fiesiekus, CB en WGDB.
Ik ben me van zieken tegen jou niet bewust. Doorgaans ziek ik alleen tegen mensen die zelf lopen te zieken en hoewel ik het niet altijd eens ben met jou, val jij voor mij niet onder die categorie.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

:lol: :lol:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door SJZ »

@CB
De loyaliteitsbonus krijg je / bouw je op als je een ING-hypotheek hebt, heeft niks met personeelscondities te maken.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Restschuld te hoog, kan woning niet verkopen na scheiding

Ongelezen bericht door CB »

Dat was toch de afsluitprovisie? En de rest dan?

Gesloten