LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rood staan

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Pascal1986
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2020 14:47

Rood staan

Ongelezen bericht door Pascal1986 »

Goedendag. Ik mocht altijd rood staan, nu we gaan verhuizen moest dit uitgezet worden om mijn hypotheek rond te krijgen. Nu hebben we een finaal akkoord gekregen. Dus alles is rond. Moeten natuurlijk alleen nog bij de notaris tekenen als we de sleutel krijgen.
Maar kan ik nu weer rood staan aanvragen of moet ik wachten tot dat we bij de notaris getekend hebben ?
Mvg
Pascal

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou maar even wachten.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door witte angora »

Kun je überhaupt nog wel rood staan? Het stopzetten was immers een voorwaarde om de hypotheek rond te krijgen.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat kun je na het tekenen door de notaris direct opnieuw aanvragen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door scontra »

Als jullie getekend hebben bij de notaris voor de hypotheekakte en de eigendomsakte, pas daarna weer 'roodstaan' aanvragen.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door angel1978 »

In principe kun je die weer gewoon aanvragen. De offerte is getekend en gaat gewoon in bij overdracht. Maar als je al die tijd zonder kan, laat het dan ook gewoon weg. Kost enkel geld.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De mogelijkheid om rood te kunnen staan, kost geen geld.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

We hebben geen voorwaarden van hoelang je niet rood meer mag staan.....

Denk dat de bank niet blij is als ze zouden meelezen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door Brahms »

Een koophuis, hypotheek en geen spaargeld, dat gaat niet lang goed, voorspel ik

sake1987

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door sake1987 »

Net als Creditcard, vaak moet je hem opzeggen om die notering kwijt te zijn, maar na tekenen kan je weer 1 aanvragen. Maar wacht even tot alles rond is en dan maar hopen dat de bank nog meewerkt. Maar als het je nu lukt om niet rood te staan waarom niet zo houden?

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

Brahms schreef:
13 jun 2020 18:57
Een koophuis, hypotheek en geen spaargeld, dat gaat niet lang goed, voorspel ik
Die indruk kreeg ik nou ook...
Net een huis gekocht, waarschijnlijk voor een godsvermogen, en je nog voor de leveringsakte gepasseerd is al afvragen wanneer je weer rood 'mag' staan?

Hmmm. :?

Misschien is een tijdje gaan sparen en een buffer opbouwen voor tegenslagen toch een iets beter idee?

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door Cro »

De Gelaarsde Kat schreef:
13 jun 2020 19:53
Brahms schreef:
13 jun 2020 18:57
Een koophuis, hypotheek en geen spaargeld, dat gaat niet lang goed, voorspel ik
Die indruk kreeg ik nou ook...
Net een huis gekocht, waarschijnlijk voor een godsvermogen, en je nog voor de leveringsakte gepasseerd is al afvragen wanneer je weer rood 'mag' staan?

Hmmm. :?

Misschien is een tijdje gaan sparen en een buffer opbouwen voor tegenslagen toch een iets beter idee?
Misschien heeft TS wel een berg spaargeld, bij mij werd ook gevraagd naar o.a. rood staan of eventuele creditcards bij de hypotheek aanvraag terwijl er een flink bedrag aan spaartegoeden aanwezig was op dat moment. Volgens mij komt dit omdat de mogelijkheid tot rood staan of de creditcard een directie invloed heeft op de maximale hypotheek, ook als je nog nooit van je leven rood gestaan hebt of nog nooit iets op afbetaling hebt gekocht met een creditcard. Zolang de mogelijkheid er is, heeft het invloed.

Een flinke spaarrekening heeft echter voor zover ik weer geen invloed op de maximale hypotheekhoogte.

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

Cro schreef:
13 jun 2020 20:22
Misschien heeft TS wel een berg spaargeld, bij mij werd ook gevraagd naar o.a. rood staan of eventuele creditcards bij de hypotheek aanvraag terwijl er een flink bedrag aan spaartegoeden aanwezig was op dat moment. Volgens mij komt dit omdat de mogelijkheid tot rood staan of de creditcard een directie invloed heeft op de maximale hypotheek, ook als je nog nooit van je leven rood gestaan hebt of nog nooit iets op afbetaling hebt gekocht met een creditcard. Zolang de mogelijkheid er is, heeft het invloed.
Klopt. Maar toch, ik vind het vreemd - wellicht ligt dat aan mijzelf - dat àls je al zou beschikken over spaargeld, waarom dan toch meteen weer die vraag over de mogelijkheid tot rood staan. Wellicht is het een puur theoretische kwestie, maar toch, in geval van niet - als je gewoon spaargeld hebt, is het dan niet slimmer om dat in te zetten om niet rood te hoeven staan?
Een flinke spaarrekening heeft echter voor zover ik weer geen invloed op de maximale hypotheekhoogte.
Volgens mij ook niet, maar ik zou toch overwegen om een gedeelte van dat spaargeld wellicht in te zetten als een spaardepot (als dat nog kan tegenwoordig?). Aan de andere kant, met de rentes zoals die nu zijn, maakt het wellicht allemaal niets uit.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door angel1978 »

breien schreef:
13 jun 2020 20:36
Dit topic is niet bedoeld om TS de les te lezen.
De reden waarom hij/ zij het vraagt gaat ons niets aan.
Als TS een antwoord wil hebben op een gestelde vraag, dan staat het ieder ander vrij om ook een vraag te stellen.
het is hier geen vraag-antwoord rubriek.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door Jablan »

Bij het aanvragen van een hypotheek wordt naar je BKR-registratie gekeken. De kredietlimieten staan daar voor het maximaal toegestane bedrag vermeld, helemaal los van de vraag of je er gebruik van maakt. Voor deze hypotheek is al het overige krediet op nul gezet (met een iets lagere rente op de hypotheek als gevolg).

Je kunt de kredietfaciliteit opnieuw aanvragen, maar ik zou dat eerst over een paar maanden doen, als overal alle systemen zijn bijgewerkt en voor een lager, meer realistisch bedrag, bijvoorbeeld wat je nodig hebt om twee huishoudelijke apparaten tegelijk te kunnen vervangen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
13 jun 2020 20:36
Dit topic is niet bedoeld om TS de les te lezen.
De reden waarom hij/ zij het vraagt gaat ons niets aan.
Enig ongevraagd advies kan zo te zien zéker geen kwaad.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door scontra »

Brahms schreef:
13 jun 2020 18:57
Een koophuis, hypotheek en geen spaargeld, dat gaat niet lang goed, voorspel ik
Het kan ook zijn dat een dergelijk krediet op de betaalrekening,van een paar honderd euro, wordt gebruikt om te voorkomen dat je op een bepaald moment ergens iets wil afrekenen en je saldo net niet voldoende is en waardoor je voor 'piet paal' komt te staan.
Maar je door deze beperkte kredietmogelijkheid voorkom je dat aangezien je wel gewoon kan afrekenen.

Pascal1986
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2020 14:47

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door Pascal1986 »

Zeker bevallen me antwoorden wel al hoewel sommige gelijk conclusies trekken.

Heb genoeg spaargeld. We konden alleen rood staan indien we ergens wat kopen en overhoop iets meer uitgeven wat bedoeling is. Al kan je tegenwoordig geld zo terug storten maar je telefoon kan ook welles leeg zijn. Rood staam aanvragen kost heen geld dus alleen als je het staat.
Voor me gevoel vind ik het fijner. Liever rood staan dan voor paal bij de kassa.
Maar ik zie verschillende antwoorden. Offerte is getekend bankgarantie is bij de notaris dus in mijn ogen kan het toch gewoon mits de bank het goed keur.
Mvg
Pascal

Pascal1986
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2020 14:47

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door Pascal1986 »

Brahms schreef:
13 jun 2020 18:57
Een koophuis, hypotheek en geen spaargeld, dat gaat niet lang goed, voorspel ik
Wie zeg er dan dat ik geen spaargeld heb. Ow wacht jij kan in mijn portemonnee kijken natuurlijk

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door scontra »

Pascal1986 schreef:
13 jun 2020 22:56
Zeker bevallen me antwoorden wel al hoewel sommige gelijk conclusies trekken.

Heb genoeg spaargeld. We konden alleen rood staan indien we ergens wat kopen en overhoop iets meer uitgeven wat bedoeling is. Al kan je tegenwoordig geld zo terug storten maar je telefoon kan ook welles leeg zijn. Rood staam aanvragen kost heen geld dus alleen als je het staat.
Voor me gevoel vind ik het fijner. Liever rood staan dan voor paal bij de kassa.
Maar ik zie verschillende antwoorden. Offerte is getekend bankgarantie is bij de notaris dus in mijn ogen kan het toch gewoon mits de bank het goed keur.
Mvg
Pascal
Als je een zeperd wil lopen, dan gewoon het advies om even te wachten in de wind slaan. :lol:

Gesloten