LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slecht advies adviseur

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Slecht advies adviseur

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Deze maand was mijn rente vaste periode afgelopen. Mijn huidige hypotheek loopt bij de ABN AMRO. Ik wilde graag een second opinion dus ben ik naar een adviseur gestapt.

Deze adviseur vond dat de SNS een goed alternatief kon zijn. Het ging hier om een plafond rente hypotheek. Deze zou kwa voorwaarde gelijk zijn aan mijn huidge hypotheek met een lagere rente. Na wat gechoogel met bedragen was ik aardig overtuigd dat dit een voordelige keuze zou zijn. Thuis ben ik wat googlen en kwam ik toch wat negatieve verhalen tegen.

De voorwaarden zijn zeker niet gelijk aan mijn huidige hypotheek.

2 sporig rente beleid.
Boete bij eerder aflossen.
Boete bij oversluiten na de rente vaste periode.
Geen hybride hypotheek (switchen naar spaar/beleggen of een deel beleg en deel spaar).
Korte rente bedenktijd 2 i.p.v.6 weken.

Hier heeft de adviseur mij niets over verteld. Ik heb mijn huidige hypotheek verlengd. Dus de keuze is al gemaakt en heb het advies van de adviseur naast me neer gelegd. Maar ik vind dat ik een zwaar bagger advies heb gekregen. Terwijl ik toch naar een grote advies organisatie ben gegaan.

Wat vinden jullie?

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Slecht advies adviseur

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Waarschijnlijk krijgt die adviseur via de SNS een hoge provisie.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Slecht advies adviseur

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Hier heeft de adviseur mij niets over verteld. Ik heb mijn huidige hypotheek verlengd. Dus de keuze is al gemaakt en heb het advies van de adviseur naast me neer gelegd. Maar ik vind dat ik een zwaar bagger advies heb gekregen. Terwijl ik toch naar een grote advies organisatie ben gegaan.
Heb je de adviseur hierop aangesproken, en zijn weerwoord gevraagd ?
Of ben je zonder iets van je te laten horen gewoon naar de ABN-Amro gegaan ?

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: Slecht advies adviseur

Ongelezen bericht door courier »

Die verkoopadviseur moet je gewoon het bos insturen.
Overigens in je vorige topic ben je al aardig "verwend" met uitstekende, wat zeg ik: doorwrochte adviezen dus je kwam niet helemaal onbeslagen ten ijs toch?
Ik wou dat er meer mensen waren die thuis in alle rust OOK de impact van de kleine lettertjes tot zich laten doordringen!

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Slecht advies adviseur

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Wat je kunt doen als je meer bedenk- of onderzoekstijd nodig hebt is (tijdelijk) kiezen voor een variabele rente.
Die is momenteel niet hoog.
Dan kan je intussen opzoek naar een bedrijf of adviseur die wél verstand van zaken heeft.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Slecht advies adviseur

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Kwa terugverdientijd leek de Sns een aardige optie. Maar na de rente vaste periode zou ik dit dik en dwars weer terug betalen. Het rente aanbod van de ABN AMRO is niet slecht t.o.v. andere aabieders. Dus ik ben inderdaad ingegaan op de verlenging van ABN AMRO.

Ik ga de adviseur zeker nog melden dat ik de keuze al heb gemaakt. Maar de discussie of zijn advies wel zo goed was win je toch nooit. Hij zal altijd melde dat dit of in een volgend gesprek zou melden of dat de tijd te kort was of dat hij dit nog moest onderzoeken. Ik ga niet naar een adviseur om mijn gelijk te halen maar voor een goed advies. De laagste rente kan ik zelf op het internet wel opzoeken.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Slecht advies adviseur

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Ok ik snap best dat je niet alleen terug wilt om je gelijk te halen.

Maar soms kan de informatie die je gegoogled hebt ook foutief, verouderd of niet geldig zijn in jouw situatie.

In dat geval gooi je een toch in potentie goed advies weg.

Purist
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 mar 2009 11:54

Re: Slecht advies adviseur

Ongelezen bericht door Purist »

@SGR2, in dit geval zal dat echter niet van toepassing zijn..... :D

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Slecht advies adviseur

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

@SGR2, in dit geval zal dat echter niet van toepassing zijn.....
Waar leidt je dit uit af?
Zover als ik kan volgen, is TS naa het adviesgesprek niet meer teruggeweest en heeft alleen via internet achterhaald dat het advies slecht zou zijn.

Ik vind toch echt dat je de adviseur eerst hiermee moet confronteren. Niet perse om je gelijk te halen, maar zoals gezegd , je kan ook zaken verkeerd hebben geinterpreteerd of verouderde info hebben gevonden

Purist
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 mar 2009 11:54

Re: Slecht advies adviseur

Ongelezen bericht door Purist »

Ooit de voorwaarden van de plafondrente gezien? Als je die aanbiedt is het per definitie al een slecht advies.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Slecht advies adviseur

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Purist schreef:Ooit de voorwaarden van de plafondrente gezien? Als je die aanbiedt is het per definitie al een slecht advies.
Heb ik gedaan en vind het daarom ook een slecht advies. Ik heb de adviseur gemeld dat ik niet op het advies inga. Ik kreeg geen verdere vragen en heb mijn keuze dan ook niet toegeligt.

Chiron
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:21

Re: Slecht advies adviseur

Ongelezen bericht door Chiron »

Een veel voorkomend probleem is tegengestelde belangen. Het gaat niet meer zo zeer om de provisie, maar om hoeveel tijd kan 'verkocht' worden.

Voor het oversluiten van een hypotheek kan meer declarabele tijd aan de klant berekend worden. In ieder geval veel meer dan bij constatering dat over het renteverlengingspercentage onderhandeld kan worden of dat er een fout rechtgezet kan worden.

Je zou eens op de site van de Hypothecair raadsman kunnen kijken. Ze werken niet kostenloos maar geven wel een correct advies.

JanG.
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2010 10:37

Re: Slecht advies adviseur

Ongelezen bericht door JanG. »

Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten of hierbij gebruik te maken van hyperlinks naar websites.

Gesloten