LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Snelle hypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
LexM
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2015 18:10

Snelle hypotheek

Ongelezen bericht door LexM »

Beste lezer,

Ik heb snel een hypotheek nodig, ivm deadline nieuwbouwproject, kent iemand een goede weg? Heeft iemand ervaring hiermee en kan me helpen?? Ik hoop het, zou super fijn zijn. Alle info is welkom!

Groeten, Alexandra

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Snelle hypotheek

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Snel en goed is duur.
Snel en goedkoop is niet goed.
Goed en goedkoop is niet snel.

Gezien de ervaringen die we de laatste tijd hebben gezien zou ik erg voorzichtig zijn met "snel". Er komen wel weer andere woningen op de markt mocht het dit keer niet lukken.

Lous84
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2015 11:43

Re: Snelle hypotheek

Ongelezen bericht door Lous84 »

Hoi,

Ik heb ditzelfde probleem. Huizen in amsterdam gaan al als warme broodjes over de toonbank. Zit nu in een bieding. Wil ook zsm de financiering rond hebben. Kent iemand aanbieders die dit snel doen? Of manieren waarop het proces versneld kan worden.
Uiteraard wil ik niet ingeven op prijs of kwaliteit. Ik vraag me wel af waarom dat zou moeten GJvdZ? Men beoordeelt toch gewoon dezelfde documenten en gaat obv bank/wettelijke voorwaarden rondom hypotheken akkoord of niet akkoord?
Ik waardeer alle reacties!

grt. Lous

LexM
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2015 18:10

Re: Snelle hypotheek

Ongelezen bericht door LexM »

Hoi GjvdZ,

Dank voor je antwoord. Met die woning moet het wel goedkomen, maar ik ben meer benieuwd naar het proces. Zijn er snelle methoden mbt adviseur/hypotheekverstrekker. En wat bedoel je met ervaringen van de laatste tijd?

Groeten, Alexandra

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Snelle hypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Toevallig de partner van Marc :wink: ?

Veel hangt af van je eigen situatie. Dus zonder meer informatie is er weinig zinnigs te vertellen over je kansen. Als je (allebei) een vast contract hebt met een gewoon vast inkomen en verder geen poespas, veel eigen geld meebrengt en als je de hypotheek (ook volgens de normen) makkelijk kunt betalen, dan kan het snel gaan. Maar als je geen of nauwelijks eigen geld hebt, en je dus waarschijnlijk een overlijdensrisicoverzekering moet/wil hebben, dan kan daar een vertragende factor in zitten. En als je te maken hebt met een zlefstandige zonder vast inkomen of een (groot) deel variabele beloning die moet meetellen, dan kan het wel eens langer duren/

adviseur1972
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2013 14:44

Re: Snelle hypotheek

Ongelezen bericht door adviseur1972 »

Hallo Alexandra,

een hypotheekofferte kan je binnen een dag of 3 in huis hebben.

Zorg je zelf voor een compleet dossier (paspoorten werkgeversverklaringen, loonstroken koop -aannemingsovereenkomst en eventueel IB stukken,en ben je gezond (ivm de eerder aangehaalde overlijdensrisicoverzekering) kan je binnen een week na inleveren van je dossier een eerste akkoord van de bank hebben.
Een goede adviseur met goede connecties kan dat zeker voor elkaar krijgen.

In jouw geval valt of staat het met hoe snel alles geregeld dient te worden, en de voorbereiding die je er zelf insteekt.

succes!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Snelle hypotheek

Ongelezen bericht door sjohie »

LexM schreef:Beste lezer,

Ik heb snel een hypotheek nodig, ivm deadline nieuwbouwproject, kent iemand een goede weg? Heeft iemand ervaring hiermee en kan me helpen?? Ik hoop het, zou super fijn zijn. Alle info is welkom!

Groeten, Alexandra
Wat is snel, maw hoeveel tijd is er nog om dit te regelen?

Gesloten