LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS verhoogt zelf de hypotheek rente na het tekenen.

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
SharonHuisman
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2008 14:12

SNS verhoogt zelf de hypotheek rente na het tekenen.

Ongelezen bericht door SharonHuisman »

Op 17 juli hebben wij onze hypotheek laten verlengen voor 12 jaar vast tegen een rente van 6,4% rente.

Op 31 juli 2008 kregen wij een brief dat de rente niet 6,3% bedraagt maar 6,4% of we even een nieuwe willen teken. (foutje van een medewekster van de SNS.

Op 1 augustus 2008 kregen wij wederom een brief dat de rente niet 6,4% is maar 6,7%.

Het kan niet zijn dat de SNS zomaar renteverhoging doorvoert na het tekenen van een akkoord.

Wat kunnen we doen en hebben we rechten??

sikkevanderveen
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jul 2008 13:06

Re: SNS verhoogt zelf de hypotheek rente na het tekenen.

Ongelezen bericht door sikkevanderveen »

Hallo jouw verhaal is mij niet helemaal duidelijk. Heb je op papier duidelijk die aanbiedingen gekregen , en heb je deze tijdig na keuze ondertekend retour gestuurd ? Graag wat meer informatie svp.

Tip : heb je een rechtsbijstand raadpleeg deze of anders een rechtswinkel : bewaar alle brieven en papieren goed als bewijs last. Maak voor de advocaat zelf een dossier aan op welke datum je wat gekregen hebt en verstuurd hebt. Doe al jouw schrijvens aangetekend de deur uit en een on aangetekende brief als kopie opsturen. Wil je het helemaal goed doen , fax de papieren ook nog een sen bewaar de verzendbewijzen.

Wanneer je dus , afhankelijk van je voor onfo welke te beperkt is om een oordeel te geven, inderdaad gelijk hebt , zal j eveel voordeel genieten van alle kopie brieven en fax bevestigingen deze kunnen nl het verschil maken tussen een welles nietes dialoog in de rechtbank.

Maar goed, geef nog eens wat meer informatie over jouw situatie en wat er precies allemaal is gebeurd.

Succes! Groeten Sikke van der Veen

SharonHuisman
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2008 14:12

Re: SNS verhoogt zelf de hypotheek rente na het tekenen.

Ongelezen bericht door SharonHuisman »

Wij hebben op 17 juli bij de bank een verlenging getekend tegen een rente van 6,3%. Ook de medewerkster van de SNS heeft haar handtekening gezet, net als wij.

Hiermee was onze hypotheek afgesloten voor 12 jaar.
Daarna kwam de brief van de bank ( 2 weken later) dat ze een foutje hadden gemaakt en dat de hypotheek niet 6,3% maar 6,4% moest zijn.

Vandaag gebeld en vernomen dat mijn man telefonisch akkoord wasgegaan met de 0,1% waarin ze zich vergist hadden, ik zei dat IK niet akkoord ging met deze 0,1% maar dat was volgens de bank een probleem wat ik met mijn man moest bespreken. Wel kon ik de brief van de 6,7% kon verscheuren omdat dit een automatisch verzonden bericht was.
En of ik het nieuwe contract z.s.m. wil opsturen.

Naja.....

Denk niet dat ik veel kan maken.

Groetjes

Sharon

sikkevanderveen
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jul 2008 13:06

Re: SNS verhoogt zelf de hypotheek rente na het tekenen.

Ongelezen bericht door sikkevanderveen »

Hoi Sharon,

Het lijkt mij wanneer jij een kopie bewaard hebt van de 6,3% dat dit dan ook rechtseldig is.

Ik denk dat je een redelijke kans hebt. Nogmaals staaf jouw verhaal met papieren bewijs en bel een advocaat rechtbijstand of een rechtswinkel. Je kan niet het niet laten om 0,6 % hoger te gaan zitten de komende 12 jaar !!

sikkevanderveen
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jul 2008 13:06

Re: SNS verhoogt zelf de hypotheek rente na het tekenen.

Ongelezen bericht door sikkevanderveen »

0,4% bedoel ik!

SharonHuisman
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2008 14:12

Re: SNS verhoogt zelf de hypotheek rente na het tekenen.

Ongelezen bericht door SharonHuisman »

Harstikke bedankt, is zal mijn rechtsbijstand inschakelen, helemaal na de arrogante reactie van de directeur. "vergissen is menselijk" zei hij. Ja dat is zo maar niet over mijn rug.

Fijne avond nog

Sharon

simmetje
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:27

Re: SNS verhoogt zelf de hypotheek rente na het tekenen.

Ongelezen bericht door simmetje »

Uiteraard staat en valt alles bij de manier waarop iets gezegt wordt.

Wel vind ik ook dat vergissen menselijk is, het omgekeerde kan u ook gebeuren. We zijn immers allemaal mensen.

Probeer gewoon een uitkomst in het midden te vinden. Juridische stappen is slecht voor een vertrouwensband.

Als mensen naar mij toe reeel zijn gun ik ze zelf ook een voordeeltje als die mogelijkheid er is.

Als we ons met z'n allen zwart-wit gaan opstellen wordt het leven er niet leuker op...

Gesloten