Spaarhypotheek Rabobank, aflossingsvrije gedeelte loskoppelen?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Spaarhypotheek Rabobank, aflossingsvrije gedeelte loskoppelen?

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

EK1975 schreef:
17 jan 2021 22:10
Lijkt mij toch niet kunnen dat ze daar geen antwoord op hebben.
Nu begrijp ik wel dat mijn verzoek niet prettig is voor de Rabobank, maar daar heb ik geen boodschap aan.
Wanneer ik een nieuwe hypotheek afsluit kunnen ze wel alles voor je uitrekenen.

Stap eens naar een andere bank en laat daar een hypotheekberekening maken voor diverse scenario's. Vergelijk dat met Rabo en toon aan de Rabo-medewerker de berekening van de andere bank. Zal je eens zien wat er allemaal kan…..

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Spaarhypotheek Rabobank, aflossingsvrije gedeelte loskoppelen?

Ongelezen bericht door angel1978 »

EK1975 schreef:
17 jan 2021 22:10
Ik heb inmiddels weer een gesprek gehad met de Rabobank.
Komende week zal ik weer teruggebeld worden door iemand anders van de Rabobank om de situatie door te spreken.
Ze willen geen berekening maken voor meerdere jaren.
Vervolgens heb ik gevraagd om de berekening die voor dit jaar gebruikt wordt, maar die weet de medewerker niet want ze vullen de gegevens in en krijgen dan alleen de uitkomst uit de pc en niet de berekening.
Waar het mij om gaat is dat het geen nut heeft om nu extra te storten in de kapitaalverzekering als ik niet de garantie heb dat ik dat kan blijven doen totdat het bedrag volledig is afgelost.
Zoals de Rabobank het nu voorlegt krijg ik jaarlijks te horen wat het bedrag is wat ik extra boetevrij mag inleggen.
Wanneer dan het bedrag wat extra ingelegd kan worden steeds lager wordt, betekent dat dat ik langer aan de lening vastzit met de daarbij behorende rente over het gehele bedrag.
Lijkt mij toch niet kunnen dat ze daar geen antwoord op hebben.
Nu begrijp ik wel dat mijn verzoek niet prettig is voor de Rabobank, maar daar heb ik geen boodschap aan.
Wanneer ik een nieuwe hypotheek afsluit kunnen ze wel alles voor je uitrekenen.
Je kunt niet meer inleggen dan het bedrag dat je hebt afgesproken om te sparen.
Je hebt dus de keuze om of minder te hoeven inleggen of de looptijd te verkorten (en daar zit ook een maximum aan). Dat heeft niets te maken met wat de Rabobank wil of niet, maar het mag simpelweg niet.
Wanneer ik een nieuwe hypotheek afsluit kunnen ze wel alles voor je uitrekenen.
Maar dan betaal je ook flink voor dat advies. Als je dat bedrag nog een keer neerlegt willen ze dat met plezier voor je doen hoor ;)

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Spaarhypotheek Rabobank, aflossingsvrije gedeelte loskoppelen?

Ongelezen bericht door jonis »

Fiesiekus schreef:
22 jan 2021 15:06


Stap eens naar een andere bank en laat daar een hypotheekberekening maken voor diverse scenario's. Vergelijk dat met Rabo en toon aan de Rabo-medewerker de berekening van de andere bank. Zal je eens zien wat er allemaal kan…..

Het staat bijv. bij de buren letterlijk op site; "gratis orienterend gesprek" .....wat wil je bij de rabo dan aan diverse scenario's gaan tonen?
Ben je laatste jaren nog eens geweest bij adviseur? ...ik denk dat ze tegenwoordig nog steeds niet voor niets werken.

martijn1905
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2021 11:27

Re: Spaarhypotheek Rabobank, aflossingsvrije gedeelte loskoppelen?

Ongelezen bericht door martijn1905 »

Vraagje over extra storten in spaarhypotheek. (dus NIET aflossen).
Mag de bank (of verzekering ) hier geld voor vragen (administratiekosten)

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Spaarhypotheek Rabobank, aflossingsvrije gedeelte loskoppelen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

martijn1905 schreef:
14 dec 2021 11:29
Vraagje over extra storten in spaarhypotheek. (dus NIET aflossen).
Mag de bank (of verzekering ) hier geld voor vragen (administratiekosten)
Wat staat erover in je voorwaarden? Dat lijkt me de logische plek om te kijken.

Gesloten