LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SpaarToekomstHypotheek als Hypotheekverzekering van Generali

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
altecsrs
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2014 11:35

SpaarToekomstHypotheek als Hypotheekverzekering van Generali

Ongelezen bericht door altecsrs »

Wij hebben een hypotheek van 200.000 euro.
Spaarhypotheek gedeelte 100.000
Aflossingsvrije gedeelte 50.000
En een zogeheten SpaarToekomstHypotheek van GENERALI gedeelte, doelkapitaal 50.000

Over die SpaarToekomstHypotheek van GENERALI
Intussen weet ik dat dit nauwelijks rendeert, slechte keuze achteraf…veel (verborgen) kosten.
Afgesloten 01-11-2002
Inleg 55,50 per maand
Waarde per 31-12-2013, ruim 5000 euro

Gezegd wordt door ‘adviseur’ Meeus en nu Generali zelf (ja ze hebben zelf contact opgenomen, zorgplicht/hersteladvies) beter om losse overlijdensrisico af te sluiten. Kost 15 euro per maand.
Totale kosten worden dan 70 euro per maand tot 2032.
Verwachte opbrengst wordt dan 22.500/25.000 euro.
Anders nog minder, mede door die overlijdensrisicoverzekering die in de SpaarToekomstHypotheek van GENERALI zit ?? Die schijnt steeds hoger te worden, steeds minder over om überhaupt te kunnen renderen ?
Wie kan me dit in Jip en Janneke taal nader uitleggen?

Graag zou ik van jullie aanvullende informatie en advies willen, want met adviseurs van o.a. Meeus, Generali enz. heb ik het wel gehad.
Wat is wijsheid? Doen? Andere opties?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: SpaarToekomstHypotheek als Hypotheekverzekering van Generali

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo, als je de rekensom maakt van de inleg van 55,50 euro per maand en dat gedurende 30 jaar dan is de term 'renderen' niet echt van toepassing. Volgens uw berekening krijgt u, als het meezit, uiteindelijk ongeveer de inleg terug. Maar die som had u vast zelf ook al lang gemaakt.
U hebt nog een lange tijd te gaan. Een tijd van geld stoppen in een wanproduct. Ik kan u niet echt een goed advies geven want daar ontbreekt het aan meer info en aan voldoende deskundigheid van mijn kant. Maar als het mogelijk is zou ik zo snel mogelijk proberen om van dit product af te komen. En dan kiezen voor producten die wel geld opleveren.
Een advies van een deskundig adviseur is wellicht een optie.
En sowieso de polis aanmelden bij organisaties die zich met woekerpolissen bezig houden zoals die hier http://www.consumentenbond.nl/test/geld ... anisaties/ te zien zijn. Succes.

Gesloten