Stater biedt geen inzicht in rentedelen binnen spaarpolissen

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
EvR_2018

Stater biedt geen inzicht in rentedelen binnen spaarpolissen

Ongelezen bericht door EvR_2018 » 11 mei 2018 16:44

Ondertussen wacht ik al twee maanden (!) op een inhoudelijke reactie van Stater inzake de hoogte van de rentedelen binnen mijn spaarpolissen. Dit, daar de jaarlijkse overzichten van Stater daar niet in voorzien. Diverse herinneringen mijnerzijds aan het adres van Stater hebben hen nog niet weten te motiveren om mij te voorzien van de door mij verzochte informatie.

Wel doet men beloften; u heeft morgen antwoord, u heeft volgende week antwoord, et cetera. Echter, deze beloften worden even snel door Stater gebroken als die door hen waren gemaakt. Ben dan ook zéér teleurgesteld in de wijze waarop Stater handelt.

Herkent iemand zich in het voornoemde? En belangrijker, heeft iemand enig idee hoe Stater wel met succes kan worden gemotiveerd om inhoudelijk antwoord te verstrekken? Zou een klacht bij KiFiD helpen? Of kan ik beter direct de juridische weg bewandelen?

Fiesiekus

Re: Stater biedt geen inzicht in rentedelen binnen spaarpolissen

Ongelezen bericht door Fiesiekus » 12 mei 2018 12:35

EvR_2018 schreef: En belangrijker, heeft iemand enig idee hoe Stater wel met succes kan worden gemotiveerd om inhoudelijk antwoord te verstrekken? Zou een klacht bij KiFiD helpen?
KiFiD i.d.d. Ben benieuwd naar de uitkomst.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 13 mei 2018 07:36

EvR_2018 schreef:Ondertussen wacht ik al twee maanden (!) op een inhoudelijke reactie van Stater inzake de hoogte van de rentedelen binnen mijn spaarpolissen. Dit, daar de jaarlijkse overzichten van Stater daar niet in voorzien.
Moet je hiervoor niet bij je geldverstrekker zijn? Volgens mij voert Stater alleen uit waar de geldverstrekkers opdracht voor geven. Bovendien is er grote kans dat de hypotheek niet vanaf het begin door Stater werd geadministreerd, maar dat dit in het verleden door de geldverstrekker zelf gedaan is. Het wordt dan lastig om een volledig overzicht samen te stellen.

Dus heb je al contact opgenomen met je geldverstrekker?

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 13 mei 2018 07:52

Strater geeft zelf geen hypotheken en spaarpolissen uit maar beoordeeld voor hypotheekverstrekkers de kredietwaardigheid en de eventuele risico's. Op basis van die beoordeling kan de hypotheekverstrekker een besluit nemen en al dan niet een hypotheek te verstrekken. Voor inhoudelijke vragen dient u toch echt bij uw hypotheekverstrekker te zijn.

Plaats reactie