Verlagen rente SNS rendementrekening

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Maurice78

Verlagen rente SNS rendementrekening

Ongelezen bericht door Maurice78 » 13 mar 2018 09:45

Verleden jaar is mijn SNS hypotheek omgezet van een SNS rentedemper (ook al zo'n mooi produkt) naar een gewone rentevaste periode van 10 jaar i.c.m. een rendementrekening. Hier heb ik met SNS over gesproken, ik wilde niet beleggen, maar op de SNS rendementrekening kreeg ik 3,2% rente, dus daar bouwde ik toch kapitaal mee op. Hierop was mijn keuze gebaseerd, er werd in het gesprek niet vermeld dat er een variabele rente gold. Anders was ik waarschijnlijk voor een annuitaire aflossing gegaan. Nou kreeg ik begin deze maand een brief van SNS met de onderstaande inhoud. Die komt er dus op neer, dat mijn 3,2% straks 0,2% wordt en ik natuurlijk nooit mijn eindkapitaal bij elkaar ga krijgen. Kan dit zo maar?

De rente van de beleggingsrekening bij uw SNS Rendementhypotheek gaat omlaag.

We verlagen de rente stap voor stap
Omdat we begrijpen dat een rentedaling vervelend is voor u, doen we dat in fases. In 3 stappen daalt de rente totdat die gelijk is aan de rente op onze gewone spaarrekeningen.Wanneer daalt de rente op uw beleggingsrekening?

OP 1 Maart daalt de rente naar 2,5%
Op 1 mei gaat de rente naar 1,5%
Vanaf 1 juli krijgt u dezelfde variabele spaarrente op jaarbasis als op onze gewone spaarrekeningen.

kweenie

Re: Verlagen rente SNS rendementrekening

Ongelezen bericht door kweenie » 13 mar 2018 12:42

Vreemd dat je een beleggingshypotheek krijgt alle je niet wilt beleggen. Maar vermoedelijk was die 3,2% rente hoger dan de hypotheekrente die je moet betalen?

Lady1234

Re: Verlagen rente SNS rendementrekening

Ongelezen bericht door Lady1234 » 13 mar 2018 13:21

Dat zal toch beslist in de voorwaarden van die rekening gestaan hebben.

Plaats reactie