LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplichte inlossing zakelijke hypotheek ING

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
r°nny
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2012 14:18

Verplichte inlossing zakelijke hypotheek ING

Ongelezen bericht door r°nny »

Sedert 1 juli 2010 hebben wij ons bedrijf (VOF) moeten sluiten en uitschrijven bij de KvK.
Eerder hadden we op de VOF een zakelijke hypotheek bij de toenmalige Postbank afgesloten.
Omdat we in Frankrijk wonen, hadden we dit pand al enige tijd te koop staan.
Enkele maanden na de uitschrijving van ons bedrijf belde de ING ( voorheen Postbank) op met de mededeling dat de hypotheek moest worden ingelost, geen zaak meer, dus ook geen zakelijke hypotheek meer!
Ik vroeg, of de ING iets anders kon voorstellen, maar dat ging niet. Hij vroeg mij op de hoogte te houden. Uiteindelijk kregen we een brief met een uiterlijke datum van 1 januari 2012, anders zouden er incassokosten bij komen.
Het pand is nog niet verkocht en we kregen een telefoontje dat we nu binnen twee(!) weken een getekende koopovereenkomst moeten neerleggen!
Kent iemand onze rechten hier in? Onze accountant, de bedrijfsmakelaar en nog anderen die we geraadpleegd hebben, kennen dit soort regels niet.
Het mag duidelijk zijn dat dit binnen ons gezin veel onrust geeft.
Op dit moment wordt al maanden de hypotheek afgeschreven van onze privé 'en/of'-rekening en we zijn nog nooit één dag te laat geweest met de aflossing!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Verplichte inlossing zakelijke hypotheek ING

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Misschien even op een ondernemersforum vragen...

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: Verplichte inlossing zakelijke hypotheek ING

Ongelezen bericht door aardjee »

Je had bij beëindigen van de zaak met de Postbank/ING al een afspraak moeten maken inzake de hypotheek. Ik weet niet hoe de VOF is beëindigd, maar logisch is dat wanneer je het bedrijf beëindigt dan dan ook de financiële verplichtingen in het bedrijf worden afgerond. Ik vermoed dat het pand op naam staat van de VOF en niet op je eigen naam. Misschien als je dit kan aanpassen dat de ING dan akkoord gaat.

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: Verplichte inlossing zakelijke hypotheek ING

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

Hoi Ronny,
Ik las je post en wil graag kijken of ik iets voor je kan doen. Kun je contact met ons opnemen via Twitter?

http://www.twitter.com/INGnl_webcare

^Linda

r°nny
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2012 14:18

Re: Verplichte inlossing zakelijke hypotheek ING

Ongelezen bericht door r°nny »

Dank je Linda, zal ik doen.

r°nny
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2012 14:18

Re: Verplichte inlossing zakelijke hypotheek ING

Ongelezen bericht door r°nny »

^Linda, ik heb voor de reactie een twitter-account genomen en zou worden gebeld.
Ik nog niets vernomen helaas en de tijd dringt!!!!

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: Verplichte inlossing zakelijke hypotheek ING

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

Hoi Ronny,
We hebben via Twitter weer contact met je opgenomen. Kun je daar reageren?

vriendelijke groet,

Linda
ING webcare team

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verplichte inlossing zakelijke hypotheek ING

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind het niet zo raar dat als de bank een hypotheek aan een bedrijf geeft, die hypotheek moet worden afgelost als het bedrijf wordt opgeheven. Als dat niet kan, dan had je dus het bedrijf 'slapend' moeten laten voortbestaan.

Gesloten