LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat kost het openen van een verbouwdepot?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
dario
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2011 22:05

Wat kost het openen van een verbouwdepot?

Ongelezen bericht door dario »

Vraag: moet 400 euro betalen voor het openen van een bouwdepot is dit gebruikelijk :?:


dario
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2011 22:05

Re: Wat kost het openen van een verbouwdepot?

Ongelezen bericht door dario »

Ja schrijft u waarom kan ik daar dan nergens iets van terug vinden en hoeveel % is dat van het depot bedrag of is het een vast bedrag?

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Wat kost het openen van een verbouwdepot?

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Is niet gebruikelijk, maar sommige geldverstrekkers hanteren wel een vergoeding voor een bouwdepot. Dus: welke geldverstrekker gaat het om?

En wat de reactie van Gerartt betreft: negeer maar, zal wel een vorm van humor zijn.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wat kost het openen van een verbouwdepot?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

een vraag, een antwoord schreef:Is niet gebruikelijk, maar sommige geldverstrekkers hanteren wel een vergoeding voor een bouwdepot. Dus: welke geldverstrekker gaat het om?
Wellicht nog relevant: of het depot is geopend tegelijk met het sluiten van de hypotheek of dat deze (later) is afgesloten bij een bestaande hypotheek ? enz.
Het is soms wat lastig vragen te beantwoorden zonder enige achtergrondinfo.

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Wat kost het openen van een verbouwdepot?

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Een bouwdepot is een gereserveerd deel van een hypothecaire lening, waarover d.m.v. facturen betreffende de (ver)bouw kan worden beschikt.
Maar (veel) meer info is inderdaad een must om zinvol te kunnen antwoorden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wat kost het openen van een verbouwdepot?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik ben wel ietwat bekend met (ver)bouwdepots. Wij hadden jaren terug ook een afgesloten tegelijk met de hypotheek. Nu weet ik niet wat gebruikelijk is als mensen in een huis wonen en deze grondig willen verbouwen. Kan men dan ook een verbouwdepot afsluiten? Kan me voorstellen dat dit een goedkopere oplossing is dan een 2de hypotheek bijvoorbeeld en dan kan me ook voorstellen dat daar kosten aan verbonden zijn.

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Wat kost het openen van een verbouwdepot?

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Bij een verbouwing sluit je een hypotheek en het bedrag wordt vervolgens gestort in een bouwdepot, zo simpel werkt het eigenlijk. Meestal betaal je rente over het al depot opgenomen bedrag, sommige geldverstrekkers vergoeden over het bouwdepot 1% minder. Maar éénmalige kosten kan natuurlijk ook, maar het zou b.v. ook de afsluitprovisie over de hypotheek kunnen zijn.

Laat TS eerst maar eens de vragen beantwoorden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wat kost het openen van een verbouwdepot?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

een vraag, een antwoord schreef:Laat TS eerst maar eens de vragen beantwoorden.
Eens. Om een andere gebruiker te quoten uit een ander topic:
Ferry26 schreef:Wow de kwaliteit van de topic vragen gaat wel behoorlijk achteruit zeg !

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Wat kost het openen van een verbouwdepot?

Ongelezen bericht door __oi__ »

Het enige wat relevant is is de naam van de geldverstrekker, en productnaam
De 1 biedt lage rente en daar betaal je voor extras zoals langere offerte geldigheid of openen van een bouwdepot. De ander is duurder in de rente en daar krijg je dat soort zaken voor niets.
Het is in ieder geval allemaal op voorhand bekend, en afhankelijk van je situatie maak je een keuze.
400euro... ik gok op argenta.

Gesloten