LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Fiesiekus schreef:
Joepie Joepie schreef:
kweenie schreef:Het zou helpen als je een duidelijke vraag zou stellen. Een topic openen waarin je alleen een paar citaten zet zonder concrete vraag, doel of probleemstelling leidt alleen maar tot verwarring.
Ik zal een vraag stellen / probleemstelling toevoegen.
Ben jij de TS van dit onderwerp?
in mijn ogen wel

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Op verzoek van Radar is het openingsbericht verduidelijkt:
ClaimConcept schreef:Het product is uit de markt, er zijn mensen door in de problemen geraakt. Iemand anders ervaring met deze hypotheekvorm?

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

top, ik wil ook nog wel iets vertellen over hoe ik vast loop bij kifid (klacht tegen meerder partijen), met een paar open hulp vragen

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Hier een mooi voorbeeld over mijn vermogensbeheerhypotheek, een unieke combinatie: uw hypotheek en beleggingen in professionele handen (uit brochure):
Ik ga verhuizen
Wanneer u gaat verhuizen, heeft u een aantal opties. Zo kunt u gebruik maken van de 'meeneemregeling'. In dit geval zet u bij onderhandse verkoop van uw woning de lening met dezelfde rente voort bij WestlandUtrecht Bank, zonder dat u hiervoor vergoeding verschuldigd bent. Vraag gerust bij ons na of u in aanmerking komt voor de meeneemregeling. U kunt er ook voor kiezen om over te stappen naar een andere geldverstrekker.

U maakt gebruik van de meeneemregeling
Maakt u gebruik van de meeneemregeling van uw hypotheek, dan bent u geen vergoeding verschuldigd. De rentecondities van uw oude lening blijven namelijk onveranderd.

U maakt geen gebruik van de meeneemregeling, maar u wilt wel bij WestlandUtrecht Bank blijven
U bent geen vergoeding verschuldigd tenzij u bij het afsluiten van de hypotheek gekozen heeft voor loyaliteitskorting. De hoogte van de vergoeding is in dat geval afhankelijk van het verschil tussen uw contractrente, de resterende rentevastperiode en de marktrente voor soortgelijke nieuwe leningen. Deze kan oplopen tot 3% van het af te lossen bedrag.

U wilt uw huidige hypotheekvorm houden zoals u die nu heeft
Als u verhuist, sluit u een nieuwe hypotheek af. Bij een verhuizing kunt u niet altijd meer kiezen voor dezelfde hypotheekvorm als die u nu heeft. Het gaat om deze specifieke hypotheken:
Balanced Life Hypotheek
Flexibel Krediet Hypotheek
Een hypotheek met een beleggingsrekening
Deze hypotheken hebben we namelijk niet meer actief in ons assortiment. Als u nu een van de bovenstaande hypotheekvormen heeft, kunt u bij verhuizen alleen nog kiezen uit de volgende hypotheeksoorten: Annuïteiten Hypotheek, Lineaire Hypotheek, Konstant Hypotheek.

Taxatie/waardebepaling
De waarde van uw nieuwe woning moet u laten bepalen in een gevalideerd taxatierapport dat niet ouder is dan 6 maanden. Houdt u er rekening mee dat de taxatiekosten voor uw eigen rekening zijn.

U gaat verhuizen en u wilt niet bij WestlandUtrecht Bank blijven
U kunt voor uw nieuwe woning natuurlijk ook overstappen naar een andere geldverstrekker. Mogelijk brengt dit wel een vergoeding met zich mee. U lost de oude lening af en breekt het rentecontract open.

https://www.westlandutrechtbank.nl/uw-s ... huizen.htm

Als u gaat verhuizen houden we onze klanten wel aan de afspraken, maar andersom hoeft dat niet...

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door tttlocke »

Joepie Joepie schreef:...
Als u gaat verhuizen houden we onze klanten wel aan de afspraken, maar andersom hoeft dat niet...
Welke contractuele afspraken worden hier door de bank geschonden?
Wat staat er dan in het contract?

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

tttlocke schreef:
Joepie Joepie schreef:...
Als u gaat verhuizen houden we onze klanten wel aan de afspraken, maar andersom hoeft dat niet...
Welke contractuele afspraken worden hier door de bank geschonden?
Wat staat er dan in het contract?
De geest van het contract

Ik betaal lagere rente bij loyaliteit en boete als ik die schend
Ik betaal hogere rente zodat ik unieke vermogensbeheerhypotheek kan meenemen bij verhuizing en als dat niet kan dan is dat mijn probleem...

Eerlijke lezing?

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door JozJan »

Joepie Joepie schreef:Eerlijke lezing?
In ieder geval begrijpelijk. Maar je kunt de hypotheek bij verhuizing wel omzetten naar een Konstant hypotheek (=aflossingsvrij) . En dan kun je de beleggingsrekening gewoon daarnaast laten lopen. Komt op hetzelfde neer als nu,. alleen zal de rekening niet meer verpand zijn aan de lening.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

JozJan schreef:
Joepie Joepie schreef:Eerlijke lezing?
In ieder geval begrijpelijk. Maar je kunt de hypotheek bij verhuizing wel omzetten naar een Konstant hypotheek (=aflossingsvrij) . En dan kun je de beleggingsrekening gewoon daarnaast laten lopen. Komt op hetzelfde neer als nu,. alleen zal de rekening niet meer verpand zijn aan de lening.
Jaja, in 2007 een unieke combinatie, op een derde van de looptijd twee losse dingen die je zelf maar moet regelen...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Er staat toch duidelijk over de verhuisregeling:
De rentecondities van uw oude lening blijven namelijk onveranderd.

Verhuisregeling houdt dus alleen in dat je de rentecondities kunt meenemen. Er staat niet dat je de zelfde hypotheekvorm kunt meenemen.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

kweenie schreef:Er staat toch duidelijk over de verhuisregeling:
De rentecondities van uw oude lening blijven namelijk onveranderd.

Verhuisregeling houdt dus alleen in dat je de rentecondities kunt meenemen. Er staat niet dat je de zelfde hypotheekvorm kunt meenemen.
Staat er dat unieke hypotheekvorm na eenderde van de looptijd uiteen mag vallen?

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... npersonen/

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Zie jij ergens staan dat dit niet zou mogen?

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

kweenie schreef:Zie jij ergens staan dat dit niet zou mogen?
nee.

Werk jij bij KIFID?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Natuurlijk... Ook bij Essent, KPN, Ziggo en bol.com, trouwens.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door JozJan »

Joepie Joepie schreef:
JozJan schreef:
Joepie Joepie schreef:Eerlijke lezing?
In ieder geval begrijpelijk. Maar je kunt de hypotheek bij verhuizing wel omzetten naar een Konstant hypotheek (=aflossingsvrij) . En dan kun je de beleggingsrekening gewoon daarnaast laten lopen. Komt op hetzelfde neer als nu,. alleen zal de rekening niet meer verpand zijn aan de lening.
Jaja, in 2007 een unieke combinatie, op een derde van de looptijd twee losse dingen die je zelf maar moet regelen...
En ik nam het bij wijze van uitzondering nog wel voor je op :-)
Je kunt natuurlijk overal een probleem van (blijven) maken. Of je kiest een pragmatische insteek. Up to you.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door JozJan »

Joepie Joepie schreef:
JozJan schreef:
Joepie Joepie schreef:Eerlijke lezing?
In ieder geval begrijpelijk. Maar je kunt de hypotheek bij verhuizing wel omzetten naar een Konstant hypotheek (=aflossingsvrij) . En dan kun je de beleggingsrekening gewoon daarnaast laten lopen. Komt op hetzelfde neer als nu,. alleen zal de rekening niet meer verpand zijn aan de lening.
Jaja, in 2007 een unieke combinatie, op een derde van de looptijd twee losse dingen die je zelf maar moet regelen...
En ik nam het bij wijze van uitzondering nog wel voor je op :-)
Je kunt natuurlijk overal een probleem van (blijven) maken. Of je kiest een pragmatische insteek. Up to you.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Om oplopende schade te voorkomen ben ik idd gedwongen geweest om over te sluiten naar een andere hypotheek verstrekker (dat kun je pragmatisch noemen).

Nu mag KIFID mijn schade nog vaststellen, WU lijkt het druk te hebben aldaar...

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Hof: ‘Tussenpersoon is ‘hulppersoon’ van Westland Utrecht Bank’

https://www.amweb.nl/financiele-plannin ... nk-1018959

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door JozJan »

Dat is uit 2014?

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

ja

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Westland Utrecht VermogensBeheer Hypotheek

Ongelezen bericht door Moneyman »

Misschien moet je dan even de relevantie duiden. Kale Links plaatsen is niet zo nuttig.

Gesloten