LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Kim82
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2017 10:04

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Kim82 »

Ook wij hebben slechte ervaring met WU en Stater. Sinds 4 november 2016 ligt onze aanvraag voor hoofdelijk ontslag van ex partner van mijn vriend er plus een aanvraag om de hypotheek over te zetten op onze namen (dus ex moet hoofdelijk ontslagen worden waarna wij samen de hypotheek voortzetten). Na enkele weken is er door de tussenpersoon contact opgenomen maar geen reacties. Omstreeks 15 december is er door de tussenpersoon een klacht ingediend over de gang van zaken en het feit dat er geen enkele communicatie van WU/Stater is ontvangen. Daarop is op 15 december een reactie op gekomen dat ze binnen 10 werkdagen een reactie zouden geven op de klacht. Na 18 werkdagen is er een reactie gekomen namelijk dat ze binnen 10 werkdagen zouden reageren maar dat niet hebben gedaan, ze blijven het dossier dagelijks monitoren en zullen binnen 10 werkdagen met een update komen. Die 10 werkdagen zijn er inmiddels al 30 en nog steeds geen reactie. Niet naar de tussenpersoon en ook niet naar ons want ook wij hebben inmiddels per online (klachten)formulier onze klachten kenbaar gemaakt maar ook daar geen reactie op ontvangen. We kunnen wel naar een andere bank maar dan legt WU ons een boete van maar liefst €10.000 op! Zij doen niet wat ze moeten doen en communiceren op geen enkele manier, maar als er dan een andere bank ik die ons wel kan helpen en wel gewoon hun werk doet moeten we een boete betalen!
Inmiddels hebben we zo onze privé redenen waarom we dit zsm geregeld willen hebben en overwegen zelfs om toch die boete maar te betalen.

Zijn er inmiddels andere 'klagers' op dit forum die eerder hun beklag hebben gedaan over soortgelijke kwesties wel opgeschoten? Of is daar ook nog steeds geen enkele vorm van communicatie geweest of ook maar iets opgeschoten? Dan is er misschien nog hoop voor ons ...

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Kim82 schreef:..plus een aanvraag om de hypotheek over te zetten op onze namen (dus ex moet hoofdelijk ontslagen worden waarna wij samen de hypotheek voortzetten).
Is dat ergens middels een gesprek in persoon gegaan??

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je zou bijna denken dat Stater momenteel even een operationeel issue heeft...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door bprosman »

Hoeveel zou WU aan Stater betalen voor beheer? En hoeveel kostte het beheer door WU zelf? En hoeveel betalen wij er voor?
Stel je die vragen ook aan KPN, Ziggo, Microsoft die beheerstaken (oa helpdesk) uitbesteden aan 3e partijen ?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Joepie Joepie schreef:Hoeveel zou WU aan Stater betalen voor beheer? En hoeveel kostte het beheer door WU zelf? En hoeveel betalen wij er voor?
Hoeveel betalen klanten aan jouw werkgever voor jouw werk? Misschien betalen ze wel veel te veel. Dat is net zo relevant als jouw vraag. Niet dus.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Moneyman schreef:Je zou bijna denken dat Stater momenteel even een operationeel issue heeft...
Ach, zou lang de hypotheek rente maar wordt geïnd, toch?

tgabriel
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2017 15:05

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door tgabriel »

Goed om te lezen dat wij niet de enige zijn. Ook wij hebben problemen met de uitbesteding van het hypotheekbeheer van Westland Utrechtbank aan Stater. Wij hebben een bestaande hypotheek bij Westland Utrecht en hebben in oktober 2016 een offerte-aanvraag voor een extra hypotheek via onze intermediair verstuurd. Wij hebben nog steeds geen offerte ontvangen. Alleen mededelingen dat het komt door de overstap naar Stater, dat ze problemen met hun systemen hebben en dat ze nog geen groen licht hebben van Westland Utrechtbank om offertes te mogen versturen. Je kunt je klanten toch niet 4 maanden laten wachten op een offerte? In mijn werk breng ik ook offertes uit, maar als ik mijn klanten 4 maanden laat wachten, zou ik geen klant meer over hebben. Ik snap dat de uitbesteding aan Stater voor wat vertraging kan zorgen, maar ik neem aan dat je zo'n overstap goed voorbereid zodat het niet maanden duurt voordat je offertes kunt uitbrengen. Als we zonder boete naar een andere hypotheekverstrekker konden overstappen hadden we onze lopende hypotheken daar al lang weggehaald.

tgabriel

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Gedeelde smart is halve smart, maar hier komt WU toch niet mee weg?

Hoe helpt jullie tussenpersoon (WU / Stater heeft geen eigen adviseur in dienst)?

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail.

Wij verwachten snel een reactie te kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Westland Utrecht bank
Postbus 2687
3800 GE Amersfoort
tel 033-4509379
fax 033-4509542
e-mail: [email protected]

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Joepie,
Stater hebben ze ook mijn hypotheek naar overgebracht. Vervolgens gaat dat naar CMIS en betaal je een rente die ruim 2% hoger ligt dan marktconform. Oversluiten is wegens boete kansloos.

Het heeft allemaal geen zin meer hier iets mee te doen, de gehele Nederlandse financiële sector is technisch gezien reeds failliet. Tsja….iets met de VOC mentaliteit.

Heeft mijn hypotheekverstrekker me laatst al een brief over gestuurd, als ik door onvoorziene omstandigheden mijn hypotheek niet meer kan betalen is het zaak zo spoedig mogelijk contact te zoeken om een oplossing te bereiken. Goede nieuws is dat de hypotheek reeds is omgezet in annuiteit dus woekerpolissen van Aegon die in de nabije toekomst waardeloos zullen blijken zijn al weg. Kennelijk was het nog niet in hun administratie verwerkt dat het geen beleggingshypotheek meer is.

Het verrekenen van kosten met de belegde waarde in een pensioen is tegen de mensenrechten, maar ja….verzekeraars menen nog steeds boven de wet te staan.

De overheid gaat straks een noodwet verzinnen om claims de grond in te drukken (althans staat zo in het nieuwe reglement van mijn vrouw d’r Aegon beerputpensioentje). Maar die wet gaat indruisen tegen artikel 17.2 van de universele rechten van de mens.
https://mensenrechten.nl/wat-zijn-mense ... op-een-rij

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Moneyman »

felixbeijer schreef:Joepie,
Stater hebben ze ook mijn hypotheek naar overgebracht. Vervolgens gaat dat naar CMIS en betaal je een rente die ruim 2% hoger ligt dan marktconform. Oversluiten is wegens boete kansloos.
Raar verhaal. kan je dat eens onderbouwen?
felixbeijer schreef:De overheid gaat straks een noodwet verzinnen om claims de grond in te drukken (althans staat zo in het nieuwe reglement van mijn vrouw d’r Aegon beerputpensioentje). Maar die wet gaat indruisen tegen artikel 17.2 van de universele rechten van de mens.
https://mensenrechten.nl/wat-zijn-mense ... op-een-rij
Wederom: kan je dit eveneens rare verhaal eens onderbouwen?

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

CMIS was voorheen GMAC, heeft dus niets met Westland Utrecht Hypotheekbank te maken.
Nadat GMAC stopte met hypotheken, in het begin van de financiële crisis, gingen de verlengingstarieven flink omhoog, maar ze verstrekten ook hypotheken aan mensen die geen aantoonbaar inkomen hadden, de bron van de crisis.
Inmiddels is de portefeuille overgenomen en zijn de tarieven weer enigszins marktconform, maar voor die bijzondere hypotheken is er geen markt.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Moneyman »

Exact, maar dat hele verhaal staat dus los van dit topic. Felix suggereert met zijn bericht dat de rente 2% steeg omdat Stater het beheer van zijn hypotheek overnam, en dat is nonsens. Het heeft niets met Stater van doen.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door JozJan »

En vergeet niet dan Felix voor de 'onderbouwing'; van zijn verhaal inmiddels is aangeland bij de universele rechten van de mens... Het einde van zijn verhaal is wel in zicht denk ik ;-)

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

En het goede relatief goede nieuws is dat tegen einde rentevast periode aanloop!!!

Maar we gaan verder:

Bedankt voor uw e-mail. U vraagt hierin een offerte voor een aflosvormwijzing met een rente termijn van 20 jaar. Verder vraagt u welke marktwaarde de bank van uit gaat. Namens de geldverstrekker informeer ik u graag als volgt.

Tussenpersoon
Uw aanvraag voor een aflosvormwijziging is adviesgevoelig, daarom verwijs ik u naar uw hypotheekadviseur, deze kan het verzoek voor u indienen. Stater beheert namens de geldverstrekker de hypotheken en is in het kader van de Wet op de Financiële Dienstverlening niet bevoegd om advies te geven. Voor advies of informatie wil ik u vriendelijk vragen contact op te nemen met uw hypotheekadviseur. Uw hypotheekadviseur verzorgt voor en tijdens de looptijd van uw hypothecaire lening het hypotheekadvies en geeft Stater vervolgens opdracht om eventuele wijzigingen in uw hypotheek of aanvraag administratief te verwerken.

Voorwaarden
Stater behandelt uw hypothecaire lening volgens de afgesproken voorwaarden van uw geldverstrekker, maar bepaalt het beleid en de voorwaarden van uw geldverstrekker niet.

Wijzigen tussenpersoon
Graag wil ik u aangeven dat u niet gebonden bent aan een hypotheekadviseur. U kunt naar elke gewenste hypotheekadviseur gaan. Wil de nieuwe hypotheekadviseur informatie ontvangen/opvragen over uw hypotheek? Dan wil ik u vragen om ons een schriftelijk ondertekend verzoek te sturen waarin u aangeeft wie uw nieuwe hypotheekadviseur is. Dit is nodig zodat wij deze informatie over uw hypotheek kunnen verstrekken.

Actuele Rentes
Voor de actuele rentes wil ik u naar de site van WestlandUtrecht Bank doorverwijzen. U valt in de tariefklasse boven de 90%,

Tot slot
Heeft u nog vragen, dan horen wij dat graag. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 uur tot 17:30 uur op telefoonnummer 033-4509379.

Met vriendelijke groet,

WestlandUtrecht Bank
Mirjam Sanders
Medewerker Contact Center

Postbus 2687
3800 GE Amersfoort
tel 033-4509379
fax 033-4509542
e-mail: [email protected]

www.stater.nl

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door kweenie »

Nette reactie, waar ik het alleen maar mee eens kan zijn.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door chrisd1 »

kweenie schreef:Nette reactie, waar ik het alleen maar mee eens kan zijn.
Zoals ik al eerder schreef: tot eind vorig jaar werd onze hypotheek ook beheerd door Stater en althans wij hebben nooit reden tot klagen gehad.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Heren, Stater zelf is idd niet het probleem - to be continued...

(ik wil geen nieuwe tussenpersoon, NN (voorheen WUE) heeft mijn belegging beëindigd zonder tussenpersoon en ik hoef ook helemaal geen wijziging van hypotheekvorm (alleen geblokeerde vermogen gebruiken om aflossingsvrije hypotheek gedeeltelijk af te lossen))

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door kweenie »

Joepie Joepie schreef: ik hoef ook helemaal geen wijziging van hypotheekvorm (alleen geblokeerde vermogen gebruiken om aflossingsvrije hypotheek gedeeltelijk af te lossen))
Daarmee wijzig je dus wel de hypotheekvorm. Je verandert de hypotheek van een lening-met-gekoppeld-aflosproduct (KEW? BEW? SEW? Geblokkeerde beleggingsrekening?) naar een losse aflossingsvrije lening. Wat een behoorlijke aanpassing is.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door JozJan »

Joepie Joepie schreef:(ik wil geen nieuwe tussenpersoon, NN (voorheen WUE) heeft mijn belegging beëindigd zonder tussenpersoon en ik hoef ook helemaal geen wijziging van hypotheekvorm (alleen geblokeerde vermogen gebruiken om aflossingsvrije hypotheek gedeeltelijk af te lossen))
Er is geen enkele 'wettelijke' verplichting dat een omzetting via een adviseur (beter: bemiddelaar) geregeld moet worden. Maar WU kan dat natuurlijk wel als beleid hebben. Dat is hun vrije keuze. (hoewel er ook wel Kifid gevallen zijn waarbij is geoordeeld dat de bank een vergelijkbaar verzoek zonder tussenkomst van een adviseur moet uitvoeren).
kweenie schreef:Nette reactie, waar ik het alleen maar mee eens kan zijn.
Ja, op zich wel. Behalve dan de verwijzing naar de Wet op de financiële dienstverlening. Die is wat achterhaald...

Gesloten