Zeer ontevreden over Hypotheekshop Vlaardingen

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
LaraB
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2018 11:19

Zeer ontevreden over Hypotheekshop Vlaardingen

Ongelezen bericht door LaraB » 27 jul 2018 12:15

Vorig jaar een huis gekocht en voor het regelen van de hypotheek naar de hypotheekshop gegaan. Het eerste orientatiegesprek verliep prima en gaf ons het gevoel dat ze kennis van zaken hadden dus zijn met hun in zee gegaan. We kregen direct een factuur mee voor het hypotheekadvies en de hypotheekaanvraag, deze dienden we vooraf binnen 8 dagen te betalen. Achteraf gezien hadden wij dit natuurlijk nooit moeten doen, we waren te goed van vertrouwen.
De aanvraag van de hypotheek was volgens de adviseur appeltje eitje en wij zouden het zeker rondkrijgen. Toen volgde heel veel mooie worden en zeer weinig daden. De communicatie verliep zeer moeizaam, vaak werd er niet gereageerd op emails, we moesten heel vaak bellen hoe het ervoor stond. Er werden veel fouten gemaakt, documenten werden niet gecheckt en klakkeloos naar ons doorgestuurd waarna wij de fouten eruit moesten halen. Het duurde bijvoorbeeld 4 weken voordat er een levensverzekeringaanvraag werd goedgekeurd en deze was nog fout ook. De levensverzekering was alleen afgesloten voor mijn partner en niet voor mij. Dit ontdekte wij weer zelf en heeft ons veel mailtjes en bellen gekost. Zo ging het hele proces, telkens weer fouten en moeizame communicatie. We hebben tussentijds een gesprek gehad met de adviseur en hij beloofde beterschap. De keren dat de adviseur heel vaak “komt goed” “vertrouw mij nou maar” zei zijn niet te tellen.
De “onder voorbehoud financiering” werd niet gehaald en moest verlengd worden. De adviseur had een hypotheekconstructie bedacht en volgens hem was de hypotheekverstrekker daarmee akkoord. We hadden er een naar gevoel bij omdat niets duidelijk op papier stond en we bleven erover doorvragen. Uiteindelijk werd onze hypotheekaanvraag geaccepteerd maar er bleven voorwaarden in staan waar wij niet aan konden voldoen. We bleven doorvragen maar kregen alleen “komt goed, ik heb het besproken met de accountmanager van de hypotheekverstrekker “.
Er was tevens geen overbruggingshypotheek geregeld (de overdracht van onze woning zou een week later plaatsvinden en dan zou de overwaarde vrijkomen) en een medewerker van de hypotheekshop zei glashard dat dat niet aangevraagd was. Pas nadat ik het had aangewezen in onze aanvraag zei hij oja sorry.
Uiteindelijk, de dag voor de overdracht ging de hypotheekverstrekker ineens niet meer akkoord en moest alles aangepast worden. Met lichte paniek alles weer aangepast en getekend. Nu kon niets meer fout gaan dachten we. De dag van de overdracht waren we onderweg voor de eindinspectie van onze nieuwe woning en werden gebeld door de notaris dat een deel van het geld niet binnen was gekomen en dat de overdracht niet door kon gaan. Zwaar gestrest en pislink de adviseur gebeld maar die was onbereikbaar!!
De huidige eigenaren van de woning waren natuurlijk ook niet blij maar gaven ons nog een dag de tijd voordat ze ons “in gebreken” zouden stellen, wat betekent dat je een boete van 10% van de aankoopsom riskeert.
We hebben hemel en aarde bewogen om het geld daar op tijd te krijgen, de adviseur was nog steeds in geen velden of wegen te bekennen. Uiteindelijk hebben wij het zelf voor elkaar gekregen en hebben we de deadline op het nippertje gehaald. Nadat de overdracht had plaatsgevonden stond de adviseur op mijn voicemail en zei dat hij blij was dat het toch allemaal goed was afgelopen……..
We hebben het even laten bezinken en toen een gesprek aangevraagd met de adviseur. Daarin gaf hij toe dat het allemaal niet zo soepeltjes was verlopen maar dat de grootste fout bij de hypotheekverstrekker lag (hij had daar ook een klacht neergelegd zei hij, wat niet zo bleek te zijn). Hij wilde ons wel tegemoet komen in de extra kosten die wij bij de notaris hadden gemaakt. We hebben inderdaad een schadevergoeding gekregen maar die dekte natuurlijk lang niet alle kosten. Maar we wilde het afsluiten en zijn akkoord gegaan.
Na enige tijd kregen wij een mail van de hypotheekverstrekker om mee te doen met het klanttevredenheidsonderzoek en hebben wij uitgelegd wat wij hebben meegemaakt en dat wij zeker niet tevreden waren over de gang van zaken. Ze hebben een onderzoek gestart en de adviseur beloofde mee te werken en bewijzen aan te leveren waarom de hypotheekverstrekker fout was. Heeeeel veel mailtjes hebben wij en de hypotheekverstrekker naar de adviseur gestuurd en telkens beloofde hij met de bewijzen te komen maar nu een jaar later hebben we het opgegeven, hij reageert gewoon niet.
Om een lang verhaal kort te maken, ga je met de hypotheekshop Vlaardingen in zee bereidt je dan voor op heel veel stress, heel veel verspilde tijd en heel veel geld verspillen. Een pluspunt is dat je na zo’n traject zelf een hypotheekexpert bent, het is wel een dure cursus ;-)
Op z’n Rotterdams gezegd moet de adviseur eens meer gaan poetsen en niet zo veel lullen! En vooral niet zoveel liegen. Wees gewaarschuwd!

Fiesiekus
Berichten: 2131
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Zeer ontevreden over Hypotheekshop Vlaardingen

Ongelezen bericht door Fiesiekus » 27 jul 2018 14:43

LaraB schreef: We kregen direct een factuur mee voor het hypotheekadvies en de hypotheekaanvraag, deze dienden we vooraf binnen 8 dagen te betalen. Achteraf gezien hadden wij dit natuurlijk nooit moeten doen, we waren te goed van vertrouwen.
Als ik zo vrij mag zijn om te vragen: hoeveel €'s moest u betalen en hoe hoog is de hypotheek?

Lady1234
Berichten: 10851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zeer ontevreden over Hypotheekshop Vlaardingen

Ongelezen bericht door Lady1234 » 27 jul 2018 14:51

Waarom niet veel eerder gestopt met die shop en een klacht ingediend?

Joepie Joepie
Berichten: 962
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Zeer ontevreden over Hypotheekshop Vlaardingen

Ongelezen bericht door Joepie Joepie » 20 aug 2018 11:05

Ooit van KIFID gehoord (en AFM)?

sylvesterb
Berichten: 3403
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Zeer ontevreden over Hypotheekshop Vlaardingen

Ongelezen bericht door sylvesterb » 20 aug 2018 11:50

Joepie Joepie schreef:Ooit van KIFID gehoord (en AFM)?
TS heeft al een schadevergoeding gehad en daarmee is het afgesloten. Je kunt niet een vergoeding accepteren en dan achteraf alsnog een klacht indienen bij het KIFID. Zelfs deze "waarschuwing" is eigenlijk niet netjes. Immers heeft de hypotheker een vergoeding betaald, dat dit te weinig was staat er compleet los van dan had TS dit niet moeten accepteren.

Joepie Joepie
Berichten: 962
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Zeer ontevreden over Hypotheekshop Vlaardingen

Ongelezen bericht door Joepie Joepie » 20 aug 2018 15:05

sylvesterb schreef:
Joepie Joepie schreef:Ooit van KIFID gehoord (en AFM)?
TS heeft al een schadevergoeding gehad en daarmee is het afgesloten. Je kunt niet een vergoeding accepteren en dan achteraf alsnog een klacht indienen bij het KIFID. Zelfs deze "waarschuwing" is eigenlijk niet netjes. Immers heeft de hypotheker een vergoeding betaald, dat dit te weinig was staat er compleet los van dan had TS dit niet moeten accepteren.
eens...

jonis
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Zeer ontevreden over Hypotheekshop Vlaardingen

Ongelezen bericht door jonis » 20 aug 2018 16:26

Joepie Joepie schreef:
sylvesterb schreef:
Joepie Joepie schreef:Ooit van KIFID gehoord (en AFM)?
TS heeft al een schadevergoeding gehad en daarmee is het afgesloten. Je kunt niet een vergoeding accepteren en dan achteraf alsnog een klacht indienen bij het KIFID. Zelfs deze "waarschuwing" is eigenlijk niet netjes. Immers heeft de hypotheker een vergoeding betaald, dat dit te weinig was staat er compleet los van dan had TS dit niet moeten accepteren.
eens...
En hoe lang ben jij met je hypotheekklachten al bezig en wanneer denk je het resultaat bereikt te hebben?.....dan is de handeling van TS wel een stuk makkelijker en beter te begrijpen.....overigens ontgaat me waarom je geen negatieve review (waarschuwing) zou mogen geven; die kun je ook gewoon zelfs geven als alles goed verloopt, maar de manier waarop je niet aanstaat.

ManchesterU15
Berichten: 326
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Zeer ontevreden over Hypotheekshop Vlaardingen

Ongelezen bericht door ManchesterU15 » 20 aug 2018 17:06

sylvesterb schreef:
Joepie Joepie schreef:Ooit van KIFID gehoord (en AFM)?
TS heeft al een schadevergoeding gehad en daarmee is het afgesloten. Je kunt niet een vergoeding accepteren en dan achteraf alsnog een klacht indienen bij het KIFID. Zelfs deze "waarschuwing" is eigenlijk niet netjes. Immers heeft de hypotheker een vergoeding betaald, dat dit te weinig was staat er compleet los van dan had TS dit niet moeten accepteren.
Zolang je geen finale kwijting hebt getekend kun je best een schadevergoeding accepteren en daarna nog een klacht indienen binnen de gestelde termijnen van het Kifid.

Joepie Joepie
Berichten: 962
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Zeer ontevreden over Hypotheekshop Vlaardingen

Ongelezen bericht door Joepie Joepie » 21 aug 2018 10:40

ManchesterU15 schreef:
sylvesterb schreef:
Joepie Joepie schreef:Ooit van KIFID gehoord (en AFM)?
TS heeft al een schadevergoeding gehad en daarmee is het afgesloten. Je kunt niet een vergoeding accepteren en dan achteraf alsnog een klacht indienen bij het KIFID. Zelfs deze "waarschuwing" is eigenlijk niet netjes. Immers heeft de hypotheker een vergoeding betaald, dat dit te weinig was staat er compleet los van dan had TS dit niet moeten accepteren.
Zolang je geen finale kwijting hebt getekend kun je best een schadevergoeding accepteren en daarna nog een klacht indienen binnen de gestelde termijnen van het Kifid.
Ook eens, maar het maakt je case niet sterk... Welke nieuwe informatie is boven water gekomen?

Jeroen0280
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2012 19:38

Re: Zeer ontevreden over Hypotheekshop Vlaardingen

Ongelezen bericht door Jeroen0280 » 27 sep 2019 14:26

Beste Lara,

Vervelend om te lezen dat jij een negatieve ervaring hebt met De Hypotheekshop die op het Schoutplein was gevestigd. Sinds maart 2019 zijn wij een nieuwe Hypotheekshop gestart op de Korte Hoogstraat 19A. Wij willen benadrukken dat wij een nieuwe Hypotheekshop zijn gestart en dat wij geen enkele binding hebben met de vorige eigenaar van De Hypotheekshop aan het Schoutplein.

Graag begroeten wij je als nieuwe eigenaren met ons team in onze nieuwe vestiging.

Met vriendelijke groet,

Jeroen en Martijn

fonsflons
Berichten: 1334
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Zeer ontevreden over Hypotheekshop Vlaardingen

Ongelezen bericht door fonsflons » 27 sep 2019 14:38

LaraB schreef:
27 jul 2018 12:15
Hij wilde ons wel tegemoet komen in de extra kosten die wij bij de notaris hadden gemaakt. We hebben inderdaad een schadevergoeding gekregen maar die dekte natuurlijk lang niet alle kosten. Maar we wilde het afsluiten en zijn akkoord gegaan.
Zoals ik het lees is de schadevergoeding niet betaald vanwege de wanprestatie, maar voor de extra gemaakte kosten door wanbeleid. Dus geeft TS alle reden om alsnog te klagen.

Joepie Joepie
Berichten: 962
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Zeer ontevreden over Hypotheekshop Vlaardingen

Ongelezen bericht door Joepie Joepie » 27 sep 2019 14:48

Jeroen0280 schreef:
27 sep 2019 14:26
Beste Lara,

Vervelend om te lezen dat jij een negatieve ervaring hebt met De Hypotheekshop die op het Schoutplein was gevestigd. Sinds maart 2019 zijn wij een nieuwe Hypotheekshop gestart op de Korte Hoogstraat 19A. Wij willen benadrukken dat wij een nieuwe Hypotheekshop zijn gestart en dat wij geen enkele binding hebben met de vorige eigenaar van De Hypotheekshop aan het Schoutplein.

Graag begroeten wij je als nieuwe eigenaren met ons team in onze nieuwe vestiging.

Met vriendelijke groet,

Jeroen en Martijn
Hoi Jeroen en Martijn,

Da's goed nieuws, ten minste voor jullie!!! Is de oude De Hypotheekshop met lusten en lasten begraven? De Hypotheekshop Centrale Organisatie neemt naar individuele klanten typisch geen enkele verantwoordelijkheid...

Met vriendelijke groet,

Joep

Plaats reactie