LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
puppie1111
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2013 08:38

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door puppie1111 »

Je schrijft: een vreemde koop overeenkomst werd erbij afgesloten en dat was het dan!

Wat had je dan verwacht? Limburgse vlaai? De Fanfare omdat je een pup kocht?

Geef je ogen voortaan beter kost en ga een pup kopen met stamboom, of zijn die te duur?

Je bent nog vergeten te melden wat er met jullie pup allemaal niet goed is.

Laat je dat nog eten op dit geweldige forum weten?

Dank je

puppie1111
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2013 08:38

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door puppie1111 »

Je schrijft: een vreemde koop overeenkomst werd erbij afgesloten en dat was het dan!

Wat had je dan verwacht? Limburgse vlaai? De Fanfare omdat je een pup kocht?

Geef je ogen voortaan beter kost en ga een pup kopen met stamboom, of zijn die te duur?

Je bent nog vergeten te melden wat er met jullie pup allemaal niet goed is.

Laat je dat nog eten op dit geweldige forum weten?

Dank je

Dana010 schreef:Beste lezers, dierenvrienden

Al enige tijd zijn mijn vriend en ik opzoek naar een leuke en gezonde pup.
naar wat rond kijken op marktplaats, en al wat nestjes hebben bekeken, trok de advertentie
van een dwergkeesje uit Nijmegen mijn aandacht. Een week lang heb ik de beste man proberen te bereiken, en vandaag nam hij eindelijk op. Na een kort gesprek en adres gegevens te hebben uitgewisseld ben ik vooraf op onderzoek uit gegaan op internet. Ik kon vrij weinig vinden van deze verkoper, maar ik vond wel berichten uit 2010 van mensen die daar een pup hadden gekocht.
Deze mensen mochten bij aankomst in een schuur wachten waar de hond voor hun werd opgehaald,
deze pup rook naar varkens en had korstjes op zijn buik.. een vreemde koop overeenkomst werd erbij afgesloten en dat was het dan! Na dit te hebben gelezen, kwam ik nog een oproep tegen uit 2012 dat deze man meerdere rassen zou verkopen en accounts zou hebben. Op marktplaats bied deze man in zijn account maar een nest aan. ( wat dus heel huiselijk lijkt ) maar toen ik beter zocht, en in andere rubrieken ben ik 7 verschillende advertenties onder verschillende namen tegen gekomen van deze verkoper. Ik zeg pure broodfok niet huiselijk opgevoed, niet eenmalig een nestje.Nee deze man verdient hier gewoon zijn brood mee! Ik raad mensen aan op goed op te letten en niet alles is wat het lijkt. KIJK UIT MET DE BROODFOKKER UIT HEIJEN

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

1 x posten is genoeg je kan je bericht wijzigen!

Ten tweede krijg ik gevoel dat je je wel erg aangesproken voelt...

Nou ja eerlijk gezegd kreeg ik koffie met wat erbij ja.....heel leuk en net gezin en geen ordinaire broodfokker!!!!

En alles wat ,ev door de telefoon vertelde kwam overeen,!! In verhaal niet echt he..
Mijn hummel liep gezellig rond met zijn moeder,hupelde vrolijk...zag er lekker fris en gezond uit...
Dus ja het kan ook anders,


Iets zegt me dat je je erg aangesproken voelt..verkopende partij?

Mariekeee92
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2013 21:37

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door Mariekeee92 »

Hallo!
Wij hebben eind maart een Sint bernard puppy gekocht in Heijen. Wij moesten wachten in een hal waar al een andere pup liep. Na lang dokteren hebben wij helaas onze puppy met 17 weken in moeten laten slapen :(

Met vriendelijke groet,
Marieke Prins

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door tenormin »

Mariekeee92 schreef:Hallo!
Wij hebben eind maart een Sint bernard puppy gekocht in Heijen. Wij moesten wachten in een hal waar al een andere pup liep. Na lang dokteren hebben wij helaas onze puppy met 17 weken in moeten laten slapen :(

Met vriendelijke groet,
Marieke Prins
Je gaat me toch ook niet vertellen dat je de pup maar eenmaal hebt gezien en toen terug kwam om hem op te halen? Goshie, wat vreselijk. En hoe oud was de pup toen je hem meekreeg? Met 17 weken dokteren en overlijden had je trouwens recht op geld terug. Een dier valt ook onder "goederen" zoals de wet voorschrijft. Raar maar waar; je moet er garantie op hebben net als een magnetron.

Mariekeee92
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2013 21:37

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door Mariekeee92 »

tenormin schreef:
Je gaat me toch ook niet vertellen dat je de pup maar eenmaal hebt gezien en toen terug kwam om hem op te halen? Goshie, wat vreselijk. En hoe oud was de pup toen je hem meekreeg? Met 17 weken dokteren en overlijden had je trouwens recht op geld terug. Een dier valt ook onder "goederen" zoals de wet voorschrijft. Raar maar waar; je moet er garantie op hebben net als een magnetron.

we zijn ernaartoe gereden en hebben de pup meteen meegenomen, ze kuchte een beetje en wij dachten meteen aan kennelkuch, wat op zich niet heel erg zou zijn geweest. toen we tegen de fokker zeiden dat ze hoestte kregen we antibiotica mee. hij zei dat dit de eerste keer was dat hij haar had horen hoesten. bij onze eigen dierenarts kregen we ook medicijnen voor kennelkuch. uiteindelijk heeft het hondje 3 maagkantelingen gehad en bleek nadat we in Utrecht bij de medische faculteit zijn geweest dat haar hersenen verkeerde signalen door gaf naar haar keel,slokdarm, maagpoort. wanneer ze at of dronk liep het er aan de voorkant weer uit via de neus. het kan dus nooit dat het hondje dit bij ons in de auto onderweg heeft gekregen en dat hem dit nooit is opgevallen. we zijn al weken proberen om in ons recht te komen, maar tot nu toe nog zonder succes, helaas.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door tenormin »

mariekeee92, heb je een rechtsbijstandsverzekering? Stonden alle inentingen in het paspoort wat je meekreeg? Vraag anders wat je nog kan doen; je hebt werkelijk recht op: geld terug. http://www.juridischloket.nl als je geen Jur. Bijstands Verzekering hebt. Je kan daar gratis één vraag stellen en dan opvolgen wat ze je aanraden. Volgens mij is je willens en wetens een zieke pup meegegeven.

Mariekeee92
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2013 21:37

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door Mariekeee92 »

mijn moeder is naar het juridisch loket geweest en we moeten nog een keer terug komen, aangezien de fokker kans moet hebben om te reageren en aangezien het vakantie is/was, waardoor hij weinig kans had om te reageren.

bij die eerste kuch hadden we het eigenlijk al niet moeten doen, maar er waren op dat moment verder geen sint bernard puppies in NL, tenminste niet die we konden vinden en we wilden er zo graag een omdat we een aantal weken daarvoor onze 9 jarige sint bernard in hadden moeten slapen. we hebben inmiddels een schat van een puppy die kerngezond is gelukkig, maar we zijn nog niet uitgevochten tegen deze broodfokker!!!!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Erg rot voor je :(
Maar wat al vreemd is..hoe komt de fokker aan anti biotica! Onthoud dat! Eventueel bewijs
Kennelhoest,krijgt een pup meestal met 10 wk inenten
Die van mij 10 maar hoort9 geloof ik ,maar dat liep zo toevallig,pup met 9 wk gehaald,moesten van alles regelen enz..toen vrijdags afspraak gemaakt voor na weekend dus iets te laa door omstandigheden.
Had ik pup niet meegenomen had hij hem volgende dah gehad had afsprakenkaart in paspoort zitten..


Ja geld terug, het is verdrietig...ik eerlijk gezegd..denk dat ik zo verdrietig zou zijn...niet eens aan denken
Andere kant fokker mag best bestraft worden

Beloof me aub...dat als je er aan toe bent...google eerst op goede fokkers,,
Doe het nou...
Ook voor jezelf.
Sint bernard zie je niet veel meer!! Leuk dat wel...MIJN OMA had er eentje beest woog volgens mij 100 kg herriner me dat ls kind altijd op me voeten liggen,kon geen kant meer op,maar schatten


Sterkte met het verlies...

Samantha1103
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2013 15:21

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door Samantha1103 »

Hoi, is hier iemand die recent nog geweest is bij deze "fokker"?
Marieke zou jij evt. willen bellen naar 144 en er een melding van willen doen?
Mijn hondje (dwergkeesje) is vanochtend overleden en was nog net geen 5 jaar oud. Ze is gestorven aan allerlei vage dingen die de dierenarts ook niet kan samenhangen en had vanaf heb begin al last van benauwdheid.
Kwam daar ook vandaan en ook met alle domheid toen meegenomen want was er zo verliefd op.
Geen ouders aanwezig en ook in de hal samen met 1 bull terrier pup.
Ik heb het vandaag opgezocht op internet want heb alles van toen bewaard. En nu blijkt hij dus aan illegale hondenhandel te doen. Hij is nog steeds actief op marktplaats en alle verhalen beginnen vanaf 2008 waarin wij ons hondje gekocht hebben. Ik heb vandaag gebeld naar 144 om hier melding van te maken maar aangezien het 5 jaar geleden is geldt mijn melding niet meer. Ze moeten iets recenter hebben en ik kan het niet aan om daar terug te gaan om te gaan kijken hoe het er nu aan toe gaat daar.
Dus graag iedereen die daar recent geweest is aub bellen naar 144 en melden! Dan kan hij misschien eindelijk eens opgepakt worden. Hij verkoopt zoveel verschillende soorten rassen die eigenlijk allemaal wel iets mankeren als je het zo leest.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door ciske »

Kwam daar ook vandaan en ook met alle domheid toen meegenomen want was er zo verliefd op.
Geen ouders aanwezig en ook in de hal samen met 1 bull terrier pup.
Kan je wel stellen met alle domheid, maar wat wil ja na bijna 5 jaar bereiken?? Sterkte met het verlies.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door tenormin »

Kan je wel stellen met alle domheid, maar wat wil ja na bijna 5 jaar bereiken?? Sterkte met het verlies.
Nee, dat begrijpt samantha1103 ook wel, na 5 jaar, maar ze leest nu het commentaar van mariekeee92 en vraagt haar 144 te bellen, bij haar is het verhaal in augustus geplaatst. Trouwens waardeloos, telkens dit soort Topics tegen te komen met al die dierenellende. Maar ja, 't blijft gebeuren. Die broodfokkerijen zouden verboden moeten worden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door ciske »

Die broodfokkerijen zouden verboden moeten worden
Die worden door deze mensen in stand gehouden. Geen moeder aanwezig , moet je de hond/pup niet nemen, simpel.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door tenormin »

@ciske, ja, daar heb je gelijk in. De meesten 'lezen zich niet in' en gaan gegarandeerd voor gaas, moederhond of niet, als ze zo'n schattig puppy onder ogen krijgen. Was vanavond (alweer) een item bij Mr Frank Visser, recht in de Regio. Puppy had parvo, dus al snel dood. Geen geld terug, wel ander puppy. Die wilde men niet want de rest was natuurlijk ook aangestoken door deze dodelijke ziekte. Maar ja, zal wel altijd zo blijven. Deze methode van broodfokkerijen!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door ciske »

Geen geld terug, wel ander puppy
Dat zou ik ook niet moeten, maar dan op emotioneel gebied. Broodfok zal altijd blijven bestaan. Inlezen hoeft niet altijd, maar wel je verstand blijven gebruiken.

Samantha1103
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2013 15:21

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door Samantha1103 »

Ik wil hier voor mezelf niks mee bereiken naar 5 jaar, want dat heeft voor mij geen meerwaarde, je krijgt ze er niet mee terug. Wil gewoon dat diegene kei hard aangepakt gaat worden.
ik snap ook dat het dom is,
maar inderdaad als je zo'n klein hondje ziet ben je verkocht.
We hebben toen ook verschillende keren gevraagd naar de ouders maar die zaten in de andere schuur zei hij en hij begon elke keer met een ander verhaal. Waardoor we toen we ons hondje in ons handen hadden niet meer konden laten gaan. Emoties gaan dan boven je verstand. Zo gaat dat nou eenmaal met mensen met een hart voor dieren.
Ik zou het nu sowieso nooit meer doen, tuurlijk niet.
Maar wil wel proberen te voorkomen dat anderen het wel doen. En onze hond is nog "oud" geworden, vergeleken anderen honden die daar vandaan komen. Maar die mensen zouden zo op moeten pakken, maar ze doen er gewoonweg niks aan.
Heb zelfs de dierenarts gebeld waar ze als eerste geënt zou zijn. Deze is inmiddels overgenomen door iemand anders, die mijn vader kent. Zij is 4 jaar geleden ook gelijk gestopt met het samenwerken met deze persoon, want zij kwam er al snel achter dat hij achter deze praktijken zat.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door ciske »

Emoties gaan dan boven je verstand. Zo gaat dat nou eenmaal met mensen met een hart voor dieren
Dat is dus de fout, ik ben gek op honden, maar moet de ouders zien. Ook moeten ze onze vragen beantwoorden , en anders zijn we toch pleitos zonder hond.

Samantha ik snap dat je probeert het te stoppen, maar ook 144 kan er weinig aan doen.

Samantha1103
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2013 15:21

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door Samantha1103 »

Ze kunnen er inderdaad weinig aan doen,
maar hoe meer meldingen en hoe meer "instanties" ervan weten hoe beter lijkt mij

jblok
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2013 11:03

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door jblok »

Wij hebben er een pup gekocht en die is super lief en gezond.
Onze DA vind het een super mooie hond en gaf ons een compliment.

De moeder niet aanwezig?

So what! Bij een andere fokker moet je je maar afvragen of het de moeder wel is of een teefje ff geleend van de buren hahaha!

Denken jullie dat als je een pup koopt met de moeder en evt een stamboom erbij dat die honden geen HD kunnen krijgen?

Radar heeft er zelf een hele uitzending aan gewijd in het verleden!

Dus niet zeuren! Hond niet goed terug brengen, wel goed ervan genieten!

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door Annikaatje »

't Blijft moeilijk voor Nederlanders om slim te zijn, en écht hart voor dieren te hebben.

Al weet je helemaal niets van honden, dan weet je nóg dat je nóóit een pup koopt zonder dat je de moeder gezien hebt. Tuurlijk kan er een 'nepmoeder' bij liggen, maar die kans is natuurlijk wel ietsiepietsie kleiner he?!

Het is gewoon ziekelijk dat iedereen dit blijft doen. Verdiep je voordat je een dier koopt!

"Ja maar het was het enige Sint Bernard puppie in NL, en onze hond was al een paar weken dood". Het is geen hamburger van de McDonalds?! Zo huphup op bestelling en het liefst de volgende dag in huis?

144 en al die andere instanties kunnen hier niets aan doen zolang er mensen zijn die achterlijk genoeg zijn om tóch zo'n pupje mee te nemen.

Gesloten