LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

mennovries schreef:Mijn man en ik hebben op 02-01-2015 hier ook een pup gekocht.
Het is een geweldige pup! Onze dierenarts vond hem super mooi en GEZOND!

Wij hebben geen schuur gezien!

Het is voor ons en prima adres!

Groetjes
Mathilde

Dana010 schreef:Beste lezers, dierenvrienden

Al enige tijd zijn mijn vriend en ik opzoek naar een leuke en gezonde pup.
naar wat rond kijken op marktplaats, en al wat nestjes hebben bekeken, trok de advertentie
van een dwergkeesje uit Nijmegen mijn aandacht. Een week lang heb ik de beste man proberen te bereiken, en vandaag nam hij eindelijk op. Na een kort gesprek en adres gegevens te hebben uitgewisseld ben ik vooraf op onderzoek uit gegaan op internet. Ik kon vrij weinig vinden van deze verkoper, maar ik vond wel berichten uit 2010 van mensen die daar een pup hadden gekocht.
Deze mensen mochten bij aankomst in een schuur wachten waar de hond voor hun werd opgehaald,
deze pup rook naar varkens en had korstjes op zijn buik.. een vreemde koop overeenkomst werd erbij afgesloten en dat was het dan! Na dit te hebben gelezen, kwam ik nog een oproep tegen uit 2012 dat deze man meerdere rassen zou verkopen en accounts zou hebben. Op marktplaats bied deze man in zijn account maar een nest aan. ( wat dus heel huiselijk lijkt ) maar toen ik beter zocht, en in andere rubrieken ben ik 7 verschillende advertenties onder verschillende namen tegen gekomen van deze verkoper. Ik zeg pure broodfok niet huiselijk opgevoed, niet eenmalig een nestje.Nee deze man verdient hier gewoon zijn brood mee! Ik raad mensen aan op goed op te letten en niet alles is wat het lijkt. KIJK UIT MET DE BROODFOKKER UIT HEIJEN
Welnee gewoon de verkoper of kennis die even ,een positieve draai wil geven..tuurlijk,niet bij mij, groeten....

Hoop dat je snel in de gaten ghouden wordt met je handel

hvdsteeg
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2015 15:31

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door hvdsteeg »

Even een kleine opsomming van de handel die deze 'particulier' verkoopt:
Husky a 450 (min 3 pups)
Border Collie a 500 (min 3 pups)
Vizsla a 400
Boomer a 350 (min 2 pups)
American Stafford a 350 (min 2 pups)
Rottweiler a 400 (min 3 pups)
Labrador a 400 (min 3 pups)
Dwergkees a 750 (min 3 pups)
Pincher a 350 (min 3 pups)
Cocker Spaniel a 500 (min 2 pups)
Cavelier King Charles a 500 (min 4 pups)
Border Collie a 400
Beagle a 400 (min 2 pups)
Teckel a 450 (min 4 pups)
Akita a 350
Dit betekent dus dat deze particulier voor MINIMAAL 16.700 euro aan handelswaar heeft.
Diep respect !!!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door ciske »

hvdsteeg schreef:Even een kleine opsomming van de handel die deze 'particulier' verkoopt:
Husky a 450 (min 3 pups)
Border Collie a 500 (min 3 pups)
Vizsla a 400
Boomer a 350 (min 2 pups)
American Stafford a 350 (min 2 pups)
Rottweiler a 400 (min 3 pups)
Labrador a 400 (min 3 pups)
Dwergkees a 750 (min 3 pups)
Pincher a 350 (min 3 pups)
Cocker Spaniel a 500 (min 2 pups)
Cavelier King Charles a 500 (min 4 pups)
Border Collie a 400
Beagle a 400 (min 2 pups)
Teckel a 450 (min 4 pups)
Akita a 350
Dit betekent dus dat deze particulier voor MINIMAAL 16.700 euro aan handelswaar heeft.
Diep respect !!!

Bij zoveel hondensoorten te gaan kopen.?? Dan ben je echt een debiel.

rebbeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2016 15:33

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door rebbeltje »

Ik heb vorig jaar een mopshond gekocht van deze man .
Was de laatste hondje die werd in de bak gegooid en hij was zo aan het janken .
Erg zielig .
Eenmaal thuis met het hondje naar de dierenarts geweest helaas was hij jonger dan negen weken . Helaas kwam pas met zes maanden van toepassing dat ze geen goede heupen had .
Nog geen week later lag ze dood in baar mand en deze koude broodfok wist blijkbaar dat ze ziek was .
Hoop echt dat hij kapt met deze zaken

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

rozemarijntje schreef:
mennovries schreef:Mijn man en ik hebben op 02-01-2015 hier ook een pup gekocht.
Het is een geweldige pup! Onze dierenarts vond hem super mooi en GEZOND!

Wij hebben geen schuur gezien!

Het is voor ons en prima adres!

Groetjes
Mathilde

Dana010 schreef:Beste lezers, dierenvrienden

Al enige tijd zijn mijn vriend en ik opzoek naar een leuke en gezonde pup.
naar wat rond kijken op marktplaats, en al wat nestjes hebben bekeken, trok de advertentie
van een dwergkeesje uit Nijmegen mijn aandacht. Een week lang heb ik de beste man proberen te bereiken, en vandaag nam hij eindelijk op. Na een kort gesprek en adres gegevens te hebben uitgewisseld ben ik vooraf op onderzoek uit gegaan op internet. Ik kon vrij weinig vinden van deze verkoper, maar ik vond wel berichten uit 2010 van mensen die daar een pup hadden gekocht.
Deze mensen mochten bij aankomst in een schuur wachten waar de hond voor hun werd opgehaald,
deze pup rook naar varkens en had korstjes op zijn buik.. een vreemde koop overeenkomst werd erbij afgesloten en dat was het dan! Na dit te hebben gelezen, kwam ik nog een oproep tegen uit 2012 dat deze man meerdere rassen zou verkopen en accounts zou hebben. Op marktplaats bied deze man in zijn account maar een nest aan. ( wat dus heel huiselijk lijkt ) maar toen ik beter zocht, en in andere rubrieken ben ik 7 verschillende advertenties onder verschillende namen tegen gekomen van deze verkoper. Ik zeg pure broodfok niet huiselijk opgevoed, niet eenmalig een nestje.Nee deze man verdient hier gewoon zijn brood mee! Ik raad mensen aan op goed op te letten en niet alles is wat het lijkt. KIJK UIT MET DE BROODFOKKER UIT HEIJEN
Welnee gewoon de verkoper of kennis die even ,een positieve draai wil geven..tuurlijk,niet bij mij, groeten....

Hoop dat je snel in de gaten ghouden wordt met je handel

Houden zo ,nu maar hopen dat de rest ziet dat je reklame maakt....de groeten,ordinaire broodfokker niet meer niet minder,je zou je moeten schamen ervoor...brrrrrr...

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

rebbeltje schreef:Ik heb vorig jaar een mopshond gekocht van deze man .
Was de laatste hondje die werd in de bak gegooid en hij was zo aan het janken .
Erg zielig .
Eenmaal thuis met het hondje naar de dierenarts geweest helaas was hij jonger dan negen weken . Helaas kwam pas met zes maanden van toepassing dat ze geen goede heupen had .
Nog geen week later lag ze dood in baar mand en deze koude broodfok wist blijkbaar dat ze ziek was .
Hoop echt dat hij kapt met deze zaken

Vind heeeeel erg voor het hondje. !!! Maar had u nou geen beter vooronderzoek kunnen doen,kranten staan tegenwoordig vol,soms spotje op tv!!!kijk uit..en toch naar zo,n handelaar.
Spijt me zeer,vind voor hondje vreselijk,maar u,ja....

Neeltje7
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2017 11:11

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door Neeltje7 »

Vanmorgen heb ik contact gehad met deze fokker uit Heijen m.b.t. interesse in een Cavaliertje uit het nestje dat hij op marktplaats te koop aanbood.
Nadat we een afspraak hadden gemaakt waarop ik kon gaan kijken stuurde hij mij zijn adres. Hierop ben ik gaan googlen en las de dieptrieste ervaringen en recensies van mensen die bij hem een hondje hebben gekocht...
Ik heb per bericht de afspraak geannuleerd met daarbij de reden en mijn dringende verzoek te stoppen met zijn broodfokpraktijken.
Zijn reactie hierop was: "hahaha"

Ik vind het verschrikkelijk en al helemaal dat er juridisch niets aan te doen blijkt te zijn om soort bedrijven te laten stoppen!!!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Beste neeltje

Jij bent nou een wijs iemand!!! Googlen voor je gaat! Super...zo zouden er duizenden moeten zijn,maar helaas.

Hoop dat je toch ergens je geliefde pup vind bij goede fokker,maar komt vast goed..

Reactie fokker zegt genoeg...

Gesloten