LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dennis Papegaaien

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
H&I
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2012 13:50

Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door H&I »

Het verhaal gaat verder...

als ik dit forum lees komt Dennis al heel wat jaren er mee weg om zieke papegaaien te verkopen...
Nu inmiddels juni 2012 en geloof mij ! er is nog niets verandert !
Zelf hebben we ook de pech gehad met zieke papegaaien afkomstig van Dennis

Conclussie:
Het is en blijft een oplichter... het is in en in triest dat zo'n bedrijf op deze manier zijn deuren open mag houden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door tenormin »

H&I schreef:Het verhaal gaat verder...

als ik dit forum lees komt Dennis al heel wat jaren er mee weg om zieke papegaaien te verkopen...
Nu inmiddels juni 2012 en geloof mij ! er is nog niets verandert !
Zelf hebben we ook de pech gehad met zieke papegaaien afkomstig van Dennis

Conclussie:
Het is en blijft een oplichter... het is in en in triest dat zo'n bedrijf op deze manier zijn deuren open mag houden.
Neem me niet kwalijk maar u weet de slechte naam van Dennis papegaaien en toch heeft u een zieke Dennis papegaai. Deze man is al zo vaak op T.V. geweest en ontmaskerd, zelfs John v.d. Heuvel heeft er een programma aan gewijd. Waarom dan daar kopen. Daar snap ik geen papegaai van.

H&I
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2012 13:50

Re: Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door H&I »

Klopt, kan ik u ook niet meer dan gelijk in geven !

Alleen is het kwaad al geschied, kan ook niet anders dan toegeven dat ik eerst heb gekocht en nadat de ellende begon ben gaan google en mijzelf ben gaan verdiepen in... en dan voel je je niet vrolijk worden..
Maar ik denk dat ik niet de enigste ben als ik bij Dennis in de rondte kijk.. vandaar mijn bericht hier op dit forum.
De andere berichten zijn van een geruime tijd geleden, en ik dacht ik geef een update-tje dat er nog steeds niets is verandert.

Naomi_Phoenix
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2012 17:21

Re: Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door Naomi_Phoenix »

:shock: :shock:
WOW!

Ik zou dus MORGEN daar een papegaai kopen!
Ben ik effe blij dat ik nog goed gegoogeld heb!
Wat een gore *******! Wat een oplichter!
Out of business gooien die handel!


''Maar ik heb dus van horen zeggen:
Dat de grootvader de zaak heeft geopend en dat er toen niks aan de hand was.
De zoon heeft het overgenomen en dito.
Maar sinds de kleinzoon de zaak runned verschijnen er overal dit soort berichten.''

Wat zielig voor die beesten,
en wat erg voor de mensen die zijn opgelicht!

Toch echt super bedankt voor de berichten!
Ik blijf daar ver uit de buurt!!


Spreading the word!

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Bel 144 en red een dier ;)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door tenormin »

Nicky_The schreef:Bel 144 en red een dier ;)
Dat zou een goede suggestie zijn ware het niet dat Dennis al jaren bezig is met zijn praktijken, iedereen achter de broek heeft gehad maar er, tot nu toe, niemand die hem heeft weten te stoppen. Als u hem niet zou kennen gelooft u hem onmiddellijk op zijn mooie blauwe ogen en vooral, zijn goede babbel. In zijn algemeenheid kan ik zeggen: koop geen dier in een gewone winkel; niet die schattige poesjes, hondjes, vogeltjes maar ja, de meeste ouders gaan voor "gaas" als hun kroost blijft roepen....please..Ik ga er voor zorgen, ik maak de kattenbak schoon, ik laat hem uit. Da's meestal over na een week, voor zeker.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door Nicky_The »

tenormin schreef:
Nicky_The schreef:Bel 144 en red een dier ;)
Dat zou een goede suggestie zijn ware het niet dat Dennis al jaren bezig is met zijn praktijken, iedereen achter de broek heeft gehad maar er, tot nu toe, niemand die hem heeft weten te stoppen. Als u hem niet zou kennen gelooft u hem onmiddellijk op zijn mooie blauwe ogen en vooral, zijn goede babbel. In zijn algemeenheid kan ik zeggen: koop geen dier in een gewone winkel; niet die schattige poesjes, hondjes, vogeltjes maar ja, de meeste ouders gaan voor "gaas" als hun kroost blijft roepen....please..Ik ga er voor zorgen, ik maak de kattenbak schoon, ik laat hem uit. Da's meestal over na een week, voor zeker.
Dan zijn die kids slecht opgevoed ;)

Maar als u bewijs heeft dat uw vogel ziek is en u verwijst naar dit forum, dan zou 144 echt wel wat moeten kunnen ondernemen..

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door tenormin »

Nickey_the, zoals al eerder gemeld, John van den Heuvel heeft hem achter de broek gezeten (wat bijna uitdraaide op een handgemeen) en ook andere programma's hebben/hadden aandacht hieraan besteedt. Moet wel toegeven dat er bij eerdere programma's 144 nog niet in het leven was. V.d. Heuvel kreeg wel voor elkaar dat 1 persoon zijn geld terugkreeg voor een zieke papegaai; over de rest van de problemen kan een programma niet bezig blijven en zou men dus, wel met keiharde bewijzen, dat nummer kunnen inschakelen.
Laatst gewijzigd door tenormin op 21 aug 2012 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door witte angora »

Doe maar niet, Skillz, dat is over het algemeen niet de manier om problemen op te lossen. Ik weet het, de jeugd, maar de wereld is groter dan de jeugd... :wink:

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Wie niet waagt, wie niet wint. Als jij er wat aan wilt doen, zal je 144 moeten inlichten en met bewijzen komen..

Als je er niets aan wilt doen, moet je op de bank blijven zitten.

dkb1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2012 15:55

Re: Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door dkb1 »

Hoi mensen.

Ik heb in2010 een gofori papagaai gekocht bij Dennis op zich niks mis mee alleen klopte het nummer van de ring niet met de papieren (kwam ik later achter) was ook ouder dan hij zei maar in korte tijd leuke band opgebouwd was eerst ook vals maar snel afgeleerd.
Ging ook heel leuk met mijn kat om waren al echte maatjes.
Nu ging ik na 5 maanden op vakantie en durfde hem niet bij mijn familie te plaatsen bang dat hij de vingers van de kleinkinderen zou afbijten.

Dus de vogel Nana (zoals hij zelf zat te roepen) bij Dennis geplaatst voor vakantie. Bij terug komst was mijn vogel weggevlogen volgens Dennis door klanten.
Nu na bijna 2 jaar voor rechter geweest en van Dennis gewonnen hoef geen nieuwe vogel te accepteren.
Dus mensen maak er een zaak van
Nu ff afwachten of hij betaald.

Zat alleen net op deze site te kijken en zag een gofini papegaai van iemand die reageerde en foto's heeft geplaatst die gofini lijkt precies op mijn Nana.


N

robinmontpellier
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2013 21:03

Re: Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door robinmontpellier »

Is die grote oplichter nu nog niet uit de handelgenomen ???
Ik snap dit niet.

In 1993 heb ik in de maand Maart een goffini gekocht (1300 Hfl) en 2 maanden later een grijze roodstaart Congo (890Hfl).
Ik heb mijn Serre omgebouwd tot een volliere met alle speelgoed mogelijk te kopen bij Dennis.
De vogels gingen prima met elkaar om, zat ook te denken voor de vogels broedkoppels te kopen.

Een week later kreeg ik een telefoontje van Dennis, hijvroeg mij langs te komen in zijn winkel te Den Haag.
Toen ik dit deed vertelde hij mij dat de Goffini opde B.U.D. (bedreigde uitheemse dierenlijst) stond en dat ik in korte tijd een bezoek zou krijgen van de Regio Politie Haaglanden.
Hij vroeg mij in dit gesprek te vertellen dat ik zowel de moeder als vader persoonlijk gezien heb en dat de vogel in Nederland gekweekt is, hierin stemde ik toe.

Twee dagen later kreeg ik inderdaad een telefoontje van de Politie, zij wilde langskomen om de vogel te zien en dat ik een verklaring aflegde.

Tijdens dit gesprek legde de inspecteurs uit dat zij een onderzoek uitvoerden jegens illigale dierenhandel en de praktijken van Dennis.
Ik legde mijn verklarig af zoals de transactie werkelijk plaatvond.

Gevolg was dat de Goffini in beslag genomen werd en werd geplaatst in het vogel assiel.

Ik ben woedend naar Dennis gegaan en hij was hoogweg grof tegen mij.
Hij schreeuwde tegen mij dat wij een afspraak hadden.
Nu ben ik een echte Hagenees en kan ook heel goed mijn woord voeren.
Dennis kalmeerde en stelde mij voor een kuiken voor mij te regelen, maar dat deze nog niet geboren waren.
De vogel zouden in 2 maanden beschikbaar zijn.
Tot op heden 25-01-2013 nog niets ontvangen.

Omdat ik toen aan een groot project werkte en veel onderweg was, begon na 3 weken mijn Grijze Roodstaart Congo eenzaam te worden, verloor haar veren, en overleed twee weken later.
Ook voor deze vogel werd volgens de garantie een vervanging aangeboden (Niet beschikbaar op het moment natuurlijk)
Momenteel woon ik in zuid Frankrijk, en ben niet van plan een zaak hiervan te maken, volgens mij een beetje te laat,als iemand dit wel wil zal ik alle contracten,verzekeringspapieren en het proces verbaal gaarne toesturen.

Voor mij waren de totale kosten:

Goffini Fl. 1300,-
Congo Fl. 890,-
Speelgoed Fl. 350,-
Volliere Fl. 600,- (vervaardigd door vriend van Dennis)
Dierenarts Fl. 75,- (Aanbevolen door Dennis((dit in verband veren verlies Coco, mijn Congo)

Totaal Fl. 3215,-

Hoop dat wij samen deze Oplichter te grazen kunnen nemen.
Veel geluk.

[email protected]

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door bprosman »

De snelste manier om "Dennis" te laten stoppen met deze dieren te verkopen lijkt mij als niemand meer zo'n beest koopt of wil kopen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:De snelste manier om "Dennis" te laten stoppen met deze dieren te verkopen lijkt mij als niemand meer zo'n beest koopt of wil kopen.
Ben bang dat die snelste manier er niet gaat komen, simpel omdat nieuwe mensen er steeds weer intrappen. Vergelijk het maar, in totaal andere richting, dat men ook nog steeds niet lijkt te weten dat je de ANWB moet opzeggen voor 15 november. (Ik noem maar een item).
Gaat met Dennis papegaaien al jarenlang op deze manier. Moeilijk uit te roeien.
http://www.opgelicht.nl/dossiers/detail/2451

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tenormin schreef:
bprosman schreef:De snelste manier om "Dennis" te laten stoppen met deze dieren te verkopen lijkt mij als niemand meer zo'n beest koopt of wil kopen.
Ben bang dat die snelste manier er niet gaat komen, simpel omdat nieuwe mensen er steeds weer intrappen. Vergelijk het maar, in totaal andere richting, dat men ook nog steeds niet lijkt te weten dat je de ANWB moet opzeggen voor 15 november. (Ik noem maar een item).
Gaat met Dennis papegaaien al jarenlang op deze manier. Moeilijk uit te roeien.
http://www.opgelicht.nl/dossiers/detail/2451

jullie hebben allebei een punt,
is alleen moeilijk,nou blijft hij onder zijn eigen naam bezig,maar als het straks te heet onder de voeten wordt heeft hij.....???alberts papagaaien?
en dan weer mensen en dieren de dupe.....

die zijn moeilijk te stoppen helaas....nou ja weet wel wat maar....dat mag niet helaas :evil: :mrgreen:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door tenormin »

@rozemarijntje, Dennis papegaaien gaat gewoon door onder zijn eigen naam. Heeft hij ook niet (hoeven) te veranderen, zelfs niet na uitzendingen Tros opgelicht en Alberto Stegeman, die een "klap voor ze harses" kon krijgen. Mensen vergeten het. Kinderen worden groot, kopen een dier en weten totaal geen achtergrond over Dennis. Is niet uit te roeien. Probleem met die gozer is ook: echte Hagenees, vlotte babbel, "bakkie koffie in de zaak" dus echt een "oude jongens-krentenbrood" figuur. Ja, ik ken hem. Wie niet, in de regio :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik zou zeggen , haal een kat/hond uit t asiel ipv bij Dennis iets te kopen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:Ik zou zeggen , haal een kat/hond uit t asiel ipv bij Dennis iets te kopen.
Ja, met je eens maar: dan zou je een grote folder op zijn etalageruit moeten hangen met die mededeling en ik kan je verzekeren: dat blijft niet hangen.

slimshady4
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2013 20:24

Re: Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door slimshady4 »

hallo,

vandaag een super lief tam dwergpapegaaitje gekocht bij dennis papegaaien in den ilp,
Naar mijn mening niks mis mee!! hele fijne man robert die mij veel info gaf en een aantal vogel liet zien.
uiteindelijk is mijn keus gevallen op een super lieve vogel waar ik en me kids alles mee kunnen doen.
Nadat ik al deze berichten had gelezen was ik natuurlijk een beetje huiverig geworden, maar geheel onterecht als je het mij vraagt. ik wilde perse zelf zien wat daar gebeurde en dat is een stuk minder schokkend als wat de mensen je hier willen laten geloven echt heel triest als je zelf geen leven hebt en een hard werkend iemand zijn leven kapot wil maken!!
En jammer voor jullie dat er nog eerlijke mensen zijn die wel de waarheid vertellen, gewoon gaan naar dennis hij is top!!!!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Dennis Papegaaien

Ongelezen bericht door tenormin »

slimshady4 schreef:hallo,

vandaag een super lief tam dwergpapegaaitje gekocht bij dennis papegaaien in den ilp,
Naar mijn mening niks mis mee!! hele fijne man robert die mij veel info gaf en een aantal vogel liet zien.
uiteindelijk is mijn keus gevallen op een super lieve vogel waar ik en me kids alles mee kunnen doen.
Nadat ik al deze berichten had gelezen was ik natuurlijk een beetje huiverig geworden, maar geheel onterecht als je het mij vraagt. ik wilde perse zelf zien wat daar gebeurde en dat is een stuk minder schokkend als wat de mensen je hier willen laten geloven echt heel triest als je zelf geen leven hebt en een hard werkend iemand zijn leven kapot wil maken!!
En jammer voor jullie dat er nog eerlijke mensen zijn die wel de waarheid vertellen, gewoon gaan naar dennis hij is top!!!!
Shimshady, je hoeft het echt niet voor Dennis op te nemen hoor, zoals ik al veel eerder schreef: Dennis papegaaien is vele malen achtervolgd door TV programma's en is met papegaaienverkoop gewoon onbetrouwbaar. Je hoeft niet voor "hulpverleenster" te gaan spelen, veel te doorzichtig: vandaag ingeschreven en ook nog eens vandaag een papegaai gekocht. Als je een echte klant zou zijn kan je pas over enige tijd reageren en zou je boffen als deze wel gezond is, maar dat kan je nog niet weten. Je hebt jezelf als glas zo doorzichtig gemaakt. Dus een bijdrage die van nul en generlei waarde is.

Gesloten