LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring Mink, 4Animals te Rijswijk

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
Singh55
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 aug 2012 09:44

Ervaring Mink, 4Animals te Rijswijk

Ongelezen bericht door Singh55 »

Heb een paar weken geleden een blauw gele Ara gekocht bij Mink 4-animals.

De volgende dag was ie dood....!!! Nu zegt Mink simpel, "je hebt m verkeerd gevoed, jammer " je krijgt geen geld terug....

Tot op heden geen reactie...niets....

Help wat moet ik hiermee??? Intussen 1200,-eu verder

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Ervaring Mink, 4Animals te Rijswijk

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Ik ben er vandaag geweest, we zijn ons aan het oriënteren voor een papegaai voor mijn vriendin.
We keken naar een papegaai waarvan de eerste verkoper ons vertelde dat deze eerste eigenaar was, dat alles met de hand grootgebracht wordt en dat deze daarom wat prijziger was omdat ie al 1,5 jaar oud was, 1,5 jaar zorg dus... Vervolgens vertelde de andere verkoper ons dat deze aan hen verkocht was door een eigenaar die in geldnood zat en dat ze daarom niet wist of het beestje wel handtam was.
Beetje schimmig vind ik dat.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Ervaring Mink, 4Animals te Rijswijk

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Dit bedrijf ken ik niet. Wel hun advertenties.
Dennis papagaaaien in Den Haag ken ik wel.
Als je op marktplaats kijkt hebben ze beide dezelfde strategiën: Veel, heel veel adverteren.
Het lijkt wel of ze tegen elkaar op bieden; jij een advertentiie, dan ik ook.
Textueel gezien beloven ze beide ook hetzelfde.... altijd met de hand gevoerd en altijd een omruilgarantie enz.
Gezien de vele ervaringen met Dennis verwacht ik van Mink niet veel anders.
In en om Den Haag een papagaai kopen is het slechtste wat je kunt doen.

Volgens de wet heeft u, ook op dieren garantie. binnen 1 dag dood is duidelijk een fors 'gebrek'.
U heeft recht op 'reparatie', maar dat is in dit geval niet mogelijk.
Daarna heeft u recht om de koop ongedaan te maken en dus uw geld terug te eisen.

(klinkt vervelend, maar bewaar de papagaai. In de vriezer. Zo heeft u altijd bewijs dat het beestje daadwerkelijk 'defect' is)

dwergjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2013 14:09

Re: Ervaring Mink, 4Animals te Rijswijk

Ongelezen bericht door dwergjes »

hallo
we hebben bij 4animals rijswijk 1 koppel bonte boeren plus papieren er bij gekocht
bonte boertjes mee naar huis genomen en de papieren zal dan op gestuurd worden .
naar een week later bel me man waar neer de papieren op gestuurd werden .
mink zei ik ben met de verhuizing bezig maar ik stuurt het wel op wachten en wachten maar nee hoor onder tussen zijn we dan 2 weken verder maar is bellen hoe en wat toen kreeg we te horen hij had de ring nummers niet van de bonte boeren wij de bonte boertjes uit de kooi gehaald nummers op geschreven mailtje gestuurd maar geen antwoord dan maar naar de winkel gebeld uit gelegd zeg de verkoper hebben jullie nog niks binnen krijg we weer een andere mail daar moesten we maar na toe sturen hebben we gedaan en je raad het al nog geen antwoord mailtje gestuurd via marktplaats krijg ik een antwoord terug zal het door geven hoor pfffff ik de baas gebeld en gevraagd waarneer wij de papieren krijg. krijg antwoord ik heb geen nummers van de bonte boeren ik zeg kom mooi uit geef ik het even door heb je pen en papieren zeg tie ik heb geen tijd dus werd een beetje boos op hem ik zeg mailen en bellen help gewoon niet je kom niks naar zeg baas mink breng je ze maar terug heb even later een smsje gestuurd met de nummers maar ik durf bijna niet te zeggen maar nog niks binnen onder tussen is het 7 weken geleden

A. Bundy
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2013 18:40

Re: Ervaring Mink, 4Animals te Rijswijk

Ongelezen bericht door A. Bundy »

Deze ervaring heb ik niet. Ik ben via marktplaats bij deze winkel terechtgekomen. We hebben er een papagaaien kooi gekocht, en een 1 grasparkiet. De kooi werd de volgende dag op zondag gratis thuis bezorgt door de eigenaar zelf, en de parkiet werd meegeleverd, factuur van de kooi zat erbij. We vonden het kleine baby parkietje alleen in de kooi best zielig, dus een paar dagen later nog een parkietje erbij gekocht. Eenmaal in de winkel zie je enorm veel baby vogels, en we raakten geïntereseerd in een Kakariki. Thuis even op internet nagekeken of dit binnen ons gezin paste, en zijn we de volgende dag met een Kakariki naar huis gegaan. Na 2 weken bleek dat het eerste parkietje toch wel valse trekjes had, en dat mijn oudste dochter er daardoor weinig van kon genieten. We zijn met het parkietje terug naar de winkel gegaan, en deze werd zonder probleem, en zonder navraag van factuur omgeruild. Mijn oudste dochter weer blij. Echter bleek dat 2 weken daarna de Kakariki maar niet kon aarden bij ons. Wij weer met de Kakariki terug naar de winkel terug gegaan. Ditmaal stond er een mevrouw achter de bali, die we nog niet eerder hadden gezien. Ook deze mevrouw nam de Kakariki zonder discussie van ons terug, ook weer zonder navraag van factuur. Ze legde uit dat als vogels niet bij mensen kunnen wennen, ze weer voor de kweek worden gebruikt. We konden wederom een nieuwe vogel (Kakariki) uitzoeken (Keus genoeg in de winkel). Toen we de nieuwe Kakariki hadden uitgekozen, raakte we enorm geïnteresseerd in de baby Pyrrhura's die net met de hand gevoerd werden. We hadden er 1 gereserveerd en een aanbetaling gedaan. De Kakariki mochten we eventueel na 2 weken terug brengen, als het niet ging, en dan enkelt de pyrrhura nemen. De Kakariki is een schatje en de kinderen spelen er heel leuk mee. Toen de baby Pyrrhura nog 2 pap voedingen per dag kreeg, mochten we op ons eigen verzoek de vogel thuis verder op laten groeien. De dame achter de bali heeft goed uitgelegd hoe we de voeding moesten bereiden, echter kregen we de pap er thuis niet in, en zijn de volgende dag weer terug gegaan. De verkoopster zei dat het dan beter was om de vogel nog 6 dagen langer in zijn nestje te laten, totdat deze volledig van de pap afwas.
Uiteindelijk een week later de Pyrrhura opgehaald. We kregen een klein kooitje in bruikleen mee omdat de Pyrrhura nog niet hele dagen bij de andere vogels mocht.
Ik vind de service die ik heb ervaren enorm goed, en de medewerkers hebben veel ervaring met de dieren.
Dit is mijn ervaring bij 4 animals.

Ssss
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2014 11:35

Re: Ervaring Mink, 4Animals te Rijswijk

Ongelezen bericht door Ssss »

Hallo,

In oktober/november 2013 besloot ik om een valkparkiet aan te schaffen. Na wat zoekwerk op internet was ik uitgekomen op de dierenwinkel 4-Animals in Rijswijk. Ik wilde graag mijn valkparkiet bij een dierenwinkel kopen, omdat ik het idee had (zoals zij op internet vermelden) dat deze jonge valkparkieten goed tam gemaakt kunnen worden doordat ze met de hand zijn gevoed. Eenmaal daar aangekomen verbaasde het mij dat de valkparkieten met heel veel in een kleine kooi zaten. Toch heb ik besloten om mijn valkparkiet te kopen, valkparkiet inclusief kooi van 79,- euro. Zij vertelde mij dat deze valkparkiet 8 weken oud was, dat wilde ik graag zodat ik hem goed tam kon maken. Eenmaal bij de kassa pakte de verkoopster er allerlei spullen bij voor de kooi en de vogel. Ik ging er vanuit dat dat bij de prijs in zat, aangezien zij dit ongevraagd erbij deed, dit bleek echter niet zo te zijn. Nu we een aantal maanden verder zijn, ben ik met mijn valkparkiet bij een vogelkenner langs geweest, deze moest echter lachen om hoe oud mijn vogel moest zijn, aangezien hij een ring draagt waarop staat dat hij uit 2012 komt. Hier baalde ik van, niet omdat ik mijn vogel niet leuk vind (het is echt een schatje), maar omdat ik mij opgelicht voel. Daarom heb ik contact op genomen met 4-Animals. Ik kreeg de dame aan de telefoon die mij ook in de winkel geholpen heeft. Haar heb ik het hele verhaal uitgelegd. Zij vertelde mij dat die ringetjes niet kloppen, want zij gebruiken altijd oude ringetjes. Ze ging mij ècht geen oude vogel verkopen en erbij zeggen dat hij pas 8 weken oud was. Hij was toen ècht 8 weken oud vogels haar. Ik moest met mijn grote mond maar langskomen, dan kon zij mij gewoon laten zien dat hij echt niet ouder is. De kenner die naar mijn vogel gekeken heeft, wist wel wat hij ouder was (sinds dat ik hem heb ik hij niks veranderd, hij heeft al zijn veren nog, hij is even groot en de kleur is precies hetzelfde). En daarnaast lijkt het me sterk dat vogels geringd worden met een jaartal dat niet klopt, dat hoef je ze toch net zo goed niet te ringen?! Aangezien de verkoopster niet bereid was tot een normaal gesprek heb ik het gesprek beëindigd en haar verteld dat ik mijn verhaal zal delen op het internet, volgens haar zou toch niemand mij geloven.. Ik hoop toch door mijn verhaal te delen dat ik meerdere mensen hiervoor kan behoeden. Klantvriendelijkheid is ver te zoeken helaas. Ben u toch bereid hier iets te kopen, dan zou ik zeker iemand met ervaring mee nemen.

Desondanks heb ik een ontzettende leuke en lieve vogel waar ik enorm van geniet, alleen ga ik in het vervolg niet meer naar 4-Animals.

majki
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2014 19:26

Re: Ervaring Mink, 4Animals te Rijswijk

Ongelezen bericht door majki »

Op 31 december een blauw gele ara gekocht bij 4animals. Mijn vrouw wilde haar kopen omdat ze in de winter bij een open deur stond in een te kleine kooi, geen voer, vuil water. Het viel ons ook op dat het personeel vele malen meer aandacht aan de andere ara's op de bovenverdieping schonk dan aan deze. Ze was niet handtam en zelfs schuw alsof er nooit echt enig contact is geweest. Nu zou er al een klokje moeten gaan luiden, maar we stonden niet gelijk bij het ergste stil. Dus als barmhartige Samaritaan hebben we haar geadopteerd om een goed huis te geven.

We zijn daarop direct na het weekend naar onze dierenarts gegaan om haar te laten testen op alle bekende ziektes. De monsters zijn naar Gendika gestuurd, en op 17 februari werden we gebeld met het resultaat. Onze ara heeft papegaaienziekte, chlamydia psittacose. Niet veel later volgde al het telefoontje van de NVWA met de uitleg dat onze ara in quarantaine zit, net als onze woning. Dit is wel even schrikken omdat het een zoonoze is. Een ziekte die van dier naar mens kan met als eventuele gevolg ernstige longontsteking of meerdere orgaan falen. Direct 4animals gebeld om dit aan te geven, wordt er gezegd: kom maar langs, we hebben wel een middeltje hiervoor. En tja, papegaaienziekte kan ontstaan door stress.

Een hoop ge..... natuurlijk. Papegaaienziekte ontstaat niet door stress, het kan worden uitgescheiden door stress.

Terugkijkend op het hele verhaal is het aannemelijk dat men hiervan op de hoogte was bij 4animals gezien de situatie waarmee ik mijn verhaal begon.

Denk aub 2 maal na alvorens bij hen een aankoop te doen!!

Jerpauw
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Ervaring Mink, 4Animals te Rijswijk

Ongelezen bericht door Jerpauw »

Inmiddels is [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] overleden. de ouders (hele aardige mensen) die hebben de zaak overgenomen
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jun 2015 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens en irrelevante informatie verwijderd

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Ervaring Mink, 4Animals te Rijswijk

Ongelezen bericht door prem »

Opgelost dus.

Gesloten