LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vermeende broodfokker

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door duiner »

ciske schreef:
Strieper schreef:Geen enkele hond is te vertrouwen...ook een poedel niet! Het zijn en blijven beesten, met een eigen wil.

geloof mij, ik zou als het er op aan komt , toch liever hebben dat er een gevecht tussen honden is met een poedel , dan met een vechthond.
precies ik ook, je moet er toch niet aan denken om die hond te moeten schoppen of wat dan ook,
om maar die kaken te lossen !.. :shock:

als ik een schreeuw deed naar een ander ras, was het dan ook gelijk over , en zo hoorde het ook !
.

bobske
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2010 04:49

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door bobske »

Honden zijn dieren en reageren instinctief. Het zijn ook meestal kinderen die gebeten worden en vaak door hun eigen honden.

Een American Pitbull Terrier is eeuwenlang geselecteerd op tolerantie naar hun eigenaar toe. Een handler moest immers altijd tijdens een gevecht tussenbeide kunnen komen zonder zelf gebeten te worden. Helaas worden veel Pitbulls gekruist met andere rassen waardoor hun karakter onstabiel is geworden.

Ook moet ik eerlijk zeggen dat de meesten mensen die weten hoe een echte American Pitbull Terrier eruit ziet en dat ze ook vaak onterecht de schuld krijgen van bijtincidenten die gedaan zijn door andere rassen/kruisingen.

Een verantwoordelijke Pitbull eigenaar heeft ook altijd en breakstok bij zich en laat zijn hond nooit los. Dat zijn 2 van de gouden Pitbull regels.

Toch ben ik een keer gebeten door een tekkel en dat mormel heeft 10 minuten aan mijn hand gehangen. Mijn collega moest zijn bel openwrikken met een stok. Het resultaat 25 hechtingen.
Dus de Pitbull zijn niet de enige met flinke kaken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door ciske »

Een verantwoordelijke Pitbull eigenaar heeft ook altijd en breakstok bij zich en laat zijn hond nooit los. Dat zijn 2 van de gouden Pitbull regels

het vervelende is dat deze eigenaars zo goed als niet meer voorkomen , de meesten met zo'n hond hebben ze gewoon los met alle problemen die er meestal uit voortkomen.

Strieper

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Strieper »

ciske schreef:
Strieper schreef:Geen enkele hond is te vertrouwen...ook een poedel niet! Het zijn en blijven beesten, met een eigen wil.

geloof mij, ik zou als het er op aan komt , toch liever hebben dat er een gevecht tussen honden is met een poedel , dan met een vechthond.
Maar gen enkele hond is te vertrouwen....zo simpel is het.
Verhaaltjes als: "Die van ons doet niks" gaan niet op

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Strieper schreef: Maar gen enkele hond is te vertrouwen....zo simpel is het.
Verhaaltjes als: "Die van ons doet niks" gaan niet op
Elke hond kan bijten.

Strieper

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Strieper »

...en hard ook....ook als ze dat 10 jaar niet gedaan hebben.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Strieper schreef:...en hard ook....ook als ze dat 10 jaar niet gedaan hebben.
Dat klopt.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door duiner »

Strieper schreef:
Strieper schreef:Geen enkele hond is te vertrouwen...ook een poedel niet! Het zijn en blijven beesten, met een eigen wil.
Maar gen enkele hond is te vertrouwen....zo simpel is het.
Verhaaltjes als: "Die van ons doet niks" gaan niet op
dan ken ik zeker alleen maar uitzonderings -honden, volgens jou, .. vreemd , he ?.. :roll:

ik weet niet wat voor ervaringen jij dan hebt, maar dat is niet goed voor je ..
.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door ciske »

dan ken ik zeker alleen maar uitzonderings -honden, volgens jou, .. vreemd , he ?..
Je moet altijd een hond in de gaten houden, ook geen vechthonden.
vooral met kleine kinderen.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door duiner »

ciske schreef:
dan ken ik zeker alleen maar uitzonderings -honden, volgens jou, .. vreemd , he ?..
Je moet altijd een hond in de gaten houden, ook geen vechthonden.
vooral met kleine kinderen.
ik heb het over volwassenen , ik heb geen ervarring met honden die mensen bijten

misschien een ander wel, en die maakt er dan van dat " alle" honden kunnen bijten
maar er zijn ook honden , die dat niet willen (!!) doen , zoals jachthonden
bijten kunnen ze wel als ze in nood zitten, of als ze dement worden
.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Chocomelk »

duiner schreef: ik heb het over volwassenen , ik heb geen ervarring met honden die mensen bijten

misschien een ander wel, en die maakt er dan van dat " alle" honden kunnen bijten
maar er zijn ook honden , die dat niet willen (!!) doen , zoals jachthonden
bijten kunnen ze wel als ze in nood zitten, of als ze dement worden
.
Zo zijn er ook mensen die schrijven dat alle 'vecht'honden gevaarlijk en
slecht zijn.

Strieper

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Strieper »

duiner schreef:
ciske schreef:
dan ken ik zeker alleen maar uitzonderings -honden, volgens jou, .. vreemd , he ?..
Je moet altijd een hond in de gaten houden, ook geen vechthonden.
vooral met kleine kinderen.
ik heb het over volwassenen , ik heb geen ervarring met honden die mensen bijten

misschien een ander wel, en die maakt er dan van dat " alle" honden kunnen bijten
maar er zijn ook honden , die dat niet willen (!!) doen , zoals jachthonden
bijten kunnen ze wel als ze in nood zitten, of als ze dement worden
.
Een hond blijft een beest...en kan nog NOOIT iets misdaan hebben...maar het kan altijd ineens gebeuren, hoe haard baasje ook roept, dat "ie niets doet"

Ik spreek uit ervaring. Als kind hadden we thuis een retriever, NOOIT iets misdaan...beestje was trouw, lief en aanhankelijk voor ons. Maar...ineens, uit het niets....greep ie, toen we 'm dus al 12 jaar hadden en nog NOOIT iets hadden meegemaakt met 'm, mn zus......een hele lap huid van haar bovenarm af (waar ze tot op de dag van vandaag de gevolgen van meedraagt)!!
En ja...zomaar ineens, zonder dat ze hem zat te jennen of iets dergelijks (want dat is altijd het eerste wat liefhebbers dan gaan roepen).
M'n ouders hebben het beest direct laten inslapen (ook op aandringen van de dierenarts) om herhaling te voorkomen. Je wilt niet op je geweten hebben dat een beest je 7-jarige dochtertje (of zoon) nógmaals grijpt.

En dan heb ik het over een Golden Retriever...die dan bekend staan/stonden als DE ultieme gezinshond, met zacht karakter. Eén "storinkje" in de kop en hoppa....

Sindsdien vertrouw ik geen enkele hond meer klakkeloos. Dat jij nog geen ervaring hebt met zogenaamde "niet-bijters" die ineens wel bijten, is jouw geluk. Ik heb ervaren dat het ook anders kan. Jij kennelijk niet...mooi voor jou!

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door duiner »

Strieper schreef: . Maar...ineens, uit het niets....greep ie, toen we 'm dus al 12 jaar hadden en nog NOOIT iets hadden meegemaakt met 'm, mn zus......een hele lap huid van haar bovenarm af (waar ze tot op de dag van vandaag de gevolgen van meedraagt)!!
En ja...zomaar ineens, zonder dat ze hem zat te jennen of iets dergelijks (want dat is altijd het eerste wat liefhebbers dan gaan roepen).
M'n ouders hebben het beest direct laten inslapen (ook op aandringen van de dierenarts) om herhaling te voorkomen. Je wilt niet op je geweten hebben dat een beest je 7-jarige dochtertje (of zoon) nógmaals grijpt.

!
hoe vervelend dit ook is, een hond kan ook een tumor in zijn hersenen hebben gekregen op die leeftijd !
Of dement worden

ook als mensen een tumor in zijn hersenen heeft, kan hij ook stemmingsverschijnselen krijgen
dat is net zo als met dieren

jammer, dat jullie geen onderzoek hebben gedaan, waarom hij ineesn veranderde ..
.
de ziekte " hondsdolheid" is hier een voorbeeld van

ik las over een hond , die de hele tijd rondjes draaide om de salontafel
en iedreen moest daarom lachen ?
had wel een tumor.. in zijn hersenen .. dus totaal onbegrepen door die familie ... :( .
.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door ciske »

hoe vervelend dit ook is, een hond kan ook een tumor in zijn hersenen hebben gekregen op die leeftijd !
Of dement worden

denk dat deze mensen de juiste beslissing hebben genomen hoe moeilijk ook, was nu hun kind , voor het zelfde is het een vreemde.

waarom zie jij niet in dat er echt wel iets kan gebeuren? het zijn en blijven honden.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door duiner »

ciske schreef:
hoe vervelend dit ook is, een hond kan ook een tumor in zijn hersenen hebben gekregen op die leeftijd !
Of dement worden

denk dat deze mensen de juiste beslissing hebben genomen hoe moeilijk ook, was nu hun kind , voor het zelfde is het een vreemde.

waarom zie jij niet in dat er echt wel iets kan gebeuren? het zijn en blijven honden.
ik ga er niet van uit dat elke hond ineens zo " ziek " kan worden

wat ik schreef over die " rondjes om de tafel " was notabene nog een jonge hond
.. puur pech voor die hond .. :(
.
.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door ciske »

ik ga er niet van uit dat elke hond ineens zo " ziek " kan worden

jij niet nee, strieper heeft het meegemaakt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Chocomelk »

duiner schreef: ik ga er niet van uit dat elke hond ineens zo " ziek " kan worden

wat ik schreef over die " rondjes om de tafel " was notabene nog een jonge hond
.. puur pech voor die hond .. :(
.
.
Een mens kan ook ineens ziek worden dus waarom een hond niet ?
Heb het overigens zelf meegemaakt dat een hond ineens ziekteverschijnselen begon te vertonen en toen was het al te laat (kanker), jaja Duiner nog wel een hond met stamboom en toch kreeg ze kanker, dat is ook mogelijk.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door duiner »

Chocomelk schreef:Heb het overigens zelf meegemaakt dat een hond ineens ziekteverschijnselen begon te vertonen en toen was het al te laat (kanker), jaja Duiner nog wel een hond met stamboom en toch kreeg ze kanker, dat is ook mogelijk.
mijn hond had geen stamboom, en is ook overleden aan kanker ,...

ik heb hem voordat hij echt ging lijden , in laten slapen, een vreselijk moeilijke keuze geweest !
.
maar ik kreeg een compliment vd dierenarts , dat ik het op het juiste moment heb laten doen !
.
Laatst gewijzigd door duiner op 17 nov 2011 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Chocomelk »

duiner schreef:
Chocomelk schreef:Heb het overigens zelf meegemaakt dat een hond ineens ziekteverschijnselen begon te vertonen en toen was het al te laat (kanker), jaja Duiner nog wel een hond met stamboom en toch kreeg ze kanker, dat is ook mogelijk.
mijn hond had geen stamboom, en is ook overleden aan kanker ,...

ik heb hem voordat hij echt ging lijden , in laten slapen, een vreselijk moeilijke keuze geweest !
.
Tjeeminee zeg hoe kan dat nu ?
Hoe is het mogelijk dat je hond ziek werd, dus toch kan iedere hond ziek worden.

Gesloten