LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwendel broodfokker Den haag

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
ripelo50
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2015 11:57

Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door ripelo50 »

Omdat ik beslist geen puppy wilden uit Brabant of Belgie
[om de broodfok niet in stand te houden]!!!
ben ik opzoek gegaan naar een hondje dichterbij huis.
Na 2 weken zoeken en googelen kwam ik bij een vrouw uit
in Den Haag. [persoonsgegevens verwijderd] Ze had 5 puppy moeder york en vader matilzer.
Opgegroeid en geboren in huis.Moeder en vader aanwezig
So far so good.
Afspraak gemaakt voor donderdag om 4 uur.
Ik werd gebeld dat de afspraak vroeger moest en dat ze de pup
bij de dochter neer zou zetten?Kan maar wel vreemd, ik zou terallertijden
willen weten wie mijn pup kwam halen.
Toen we aan kwamen was de dochter niet thuis [persoonsgegevens verwijderd]
In de tuin zag ik de moederhond en ergens onder een tuinbeeld lag mijn

pup.
Liefde op het eerste gezicht,en dat is ook het gevaar met die heerlijke

beestjes.
Mijn zus zag een soort wondje op zijn kleine hoofdje.
Maar ze zijn klein speels dus kan.
Ik vroeg of ik iets van eten mee kreeg omdat ik dan niet gelijk
over hoefde op ander voer, nou zei die man kijk maar joh ze krijgen
hier eigen merk A.H oke?
Nou betaalt paspoort mee en de papieren vd dierenarts.
Zitten we in de auto ziet mijn zus dat de papieren [persoonsgegevens verwijderd] MM Vreemd
Ik die vrouw gebeld ,ja zeg ze dat is een vriend van mij
en hij rekent maar €40,00 per pup ipv 120€ hier in den haag.
In de auto merkte we dat hij onder de vlooien zat,echt te erg en vies
ze sprongen zo op mijn zus d,r blouse ,en krabbellen Zo zielig.
Ik wilde gelijk met hem naar de dierenarts zonder afspraak aangeklopt
bij [persoonsgegevens verwijderd] waar we netjes werden geholpen.Die heeft hem nagekeken
en gelijk een goede behandeling gegeven voor de vlooien
Hij woog slecht 1600gr volgens de [persoonsgegevens verwijderd] moet hij nu rond de 2kg

zitten.Opzeker is hij nog geen 8 weekjes.
Nou naar huis met dat beestje,eerst nog even langs de dierenwinkel gegaan
voor goed voer speeltje snoepjes e.d
Gesponseerd door me zus.
Daarna contact gezocht met dat mens en een foto gemaakt van de bak met

water met ik denk wel 50 versufde vlooien.Zegt ze ik zie er maar 5???
Ik zeg heb je een bril nodig.Ja...zegt ze ik weet denk ik wel hoe het komt
ik heb net een katje gered en mee genomen in me auto,dus denk dat ze zijn
over gesprongen [ jaja].en al die wondjes dan? ja heeft zijn moeder gedaan
oke?????. Nou hij zat gewoon vol met aangekoekte vlooienpoep en

vlooiennesten en die hebben hem gewoon over zijn lijfje kapot geprikt.
Wat krabbelde hij zeg zo zielig!!!!!!Nou het gesprek met de broodfokker

werd steeds grimmiger.Maar zei ze je wilt hem niet,dus kom hem wel ff

halen
Jaja Ik zeg jij komt niks viesnek.Hoop dat het geld voor de 5 pups je heel

gelukkig maakt,maar geloof me DAT gaat niet gebeuren.Bloedgeld komt altijd
narigheid van.Zegt ze ik kom er nu aan !!!! je komt maar.Nou wij reden er

15 minuten over zij is nog onderweg tis zaterdag vandaag.Dit ga ik ook op

het hondenforum plaatsen. [persoonsgegevens verwijderd]
ik haat zulke mensen echt hoop dat er een dieren politie komt misschien

houd het dan eens op .ps de moeder bleek achteraf zijn moeder niet te zijn.Kijk uit zwendel
Lieve Danger je bent gered zo zie ik het dan maar weer ,zal goed voor je
zorgen lieve schat. :oops:
Laatst gewijzigd door Radar op 08 aug 2015 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door crazyme »

Heb je ook een samenvatting ?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door Julie4444 »

vogels schreef:Als je echt van honden houdt, haal je er eentje uit het asiel of je geeft meer geld uit voor een pup bij een officiële fokker. Als iedereen die zegt van honden te houden dat nou eens gaat doen, stoppen die broodfokkers vanzelf.
Helemaal mee eens! Heb mijn hond uit een asiel en het is echt een engeltje, zo trouw. Van marktplaats of "particulieren" sowieso nooit een hond halen. Een echte fokker is wel vele malen duurder, maar dan sponser je dus de juiste manier van fokken. Als je dat niet kan betalen gewoon naar het asiel gaan!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door newmikey »

ripelo50 schreef:Omdat ik beslist geen puppy wilden uit Brabant of Belgie
[om de broodfok niet in stand te houden]!!!
ben ik opzoek gegaan naar een hondje dichterbij huis.
En ook dit eindigt in drama. Wanneer leren mensen nu eens dat ze het zelf zijn die deze praktijken in stand houden uit pure geldzucht en/of zuinigheid. U ben geen dierenliefhebber maar draagt bij aan deze schandalige handel.

Ook nog ongelooflijk brutaal om zo' n verhaal dan hier neer te zetten!

Mucha

Re: Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door aarie25 »

onze poes komt uit het asiel, voor 45 euro gechipt en geholpen.
ik haal dieren ook liever uit het asiel, het zit er al vol genoeg

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door tenormin »

€40,00 en dan beweren de broodfok niet in stand te houden? Hoe bestaat het. Een goede, gezonde hond uit het asiel halen kost al meer, logisch, daar word er wel goed voor dieren gezorgd. Het hele verhaal doet mij denken aan: "ik wil een hondje maar het mag niks kosten". Nou, zet je maar schrap als je al van het hondje houd: de dierenarts gaat je veel meer kosten, want een verzekering accepteert geen zieke puppy's.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door ciske »

want een verzekering accepteert geen zieke puppy's.
Dat zijn zelf meestal de grootste oplichters. Gewoon elke maand geld opzij leggen.

TS, voor 40 euro een hond? Klinkt niet goed.

Voor degene die iets over MP zei.....is niks mis mee, maar wel verstand gebruiken.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ciske schreef:is niks mis mee, maar wel verstand gebruiken.
Dat doen de meeste mensen niet, dus m.i. kan je dan beter adviseren daar weg te blijven. Als iemand echt van zijn/haar dier af wil en ervan houdt betalen ze wel afstandskosten aan het asiel.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door ciske »

Julie4444 schreef: Dat doen de meeste mensen niet, dus m.i. kan je dan beter adviseren daar weg te blijven. Als iemand echt van zijn/haar dier af wil en ervan houdt betalen ze wel afstandskosten aan het asiel.


Daar heb je gelijk aan. Maar als je echt van je dier houdt....doe je die niet weg.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ciske schreef:
Julie4444 schreef: Dat doen de meeste mensen niet, dus m.i. kan je dan beter adviseren daar weg te blijven. Als iemand echt van zijn/haar dier af wil en ervan houdt betalen ze wel afstandskosten aan het asiel.


Daar heb je gelijk aan. Maar als je echt van je dier houdt....doe je die niet weg.

Mee eens, maar soms kun je niet anders. Denk aan ouderen die ineens ziek worden of als je net een kleine hebt die zeer allergisch voor je dier blijkt te zijn (of erge astma heeft) zodat je deze absoluut niet meer in huis kan hebben. Je kiest dan ofwel voor je kind, ofwel voor het welzijn van het dier als je er niet voor kan zorgen.

Mensen die op Marktplaats dieren verkopen geven mij altijd een beetje de indruk dat het ze niet boeit waar hun dier terecht komt, als er maar betaald wordt. Op MP adverteren o.a. broodfokkers en mensen die niet diervriendelijk of überhaupt verantwoordelijk omgaan met pups, dus ik heb 1 van mijn honden bij een echte goede fokker gehaald. Daar moest je ook echt kennismaken met de pup en keken ze of het een match was, DNA profiel, inentingen en alles erbij. Zowel moeder als vader (en de broertjes en zusjes) iedere keer gezien dat we kwamen "bezoeken" bij de pup, tot hij mee naar huis mocht. Die hond was wel erg duur (Lees: ruim boven de 1000 euro), maar kerngezond en je wist er ALLES van en hij was gewoon van goede kwaliteit (als je dat zo kan zeggen).

Hond nummer 2 komt uit een asiel. Echt een engeltje en het lijkt wel alsof ze weet dat we haar "gered" hebben. Voor haar hadden we toen geloof ik iets van € 150 betaald aan het asiel en daar hebben we nog een donatie bovenop gedaan tot zo'n €250 omdat de dierenbescherming goed werk verricht. Hond was geholpen, gechipt en ingeënt. Verder gezond en echt een "vuilnisbakje" wat betreft ras. Wat wil je nog meer?

Mucha

Re: Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door ciske »

Verder gezond en echt een "vuilnisbakje" wat betreft ras. Wat wil je nog meer?
Dat is het belangrijkste , maar niet ieder mens wil een hond uit het asiel. Dat verschilt nogal.

mh73

Re: Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door mh73 »

ciske schreef:
Verder gezond en echt een "vuilnisbakje" wat betreft ras. Wat wil je nog meer?
Dat is het belangrijkste , maar niet ieder mens wil een hond uit het asiel. Dat verschilt nogal.
Dat hoeft toch ook niet? Wij hebben een Golden van een gerenommeerde fokker en daar duizend euro voor neergeteld. Onze vorige Golden van dezelfde fokker is in goede gezondheid 15 jaar geworden.

Veel mensen roepen: je moet geen pup nemen, haal een hond uit het asiel. Maar als iedereen zo met z'n dieren om ging als ik, dan zou het asiel een stuk leger zitten.

Wie een rashondje voor 100 euro wil hebben, houdt de broodfok in stand. Evenals mensen als TS, die het eigenlijk niet vertrouwen, maar toch dat hondje nemen en dan het idee hebben dat ze het hondje gered hebben. Want dat is niet zo, je hebt de weg juist vrij gemaakt voor nog een nestje en nog een... De mensen kopen die hondjes toch wel...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door moederslink »

Mee eens, ik word behoorlijk moedeloos van al dat doorfokken en maar weer kopen door mensen die niet nadenken! Nu weer in de vakantietijd : dieren worden weer massaal gedumpt in de al overvolle asiels.
Als je oprecht van dieren houdt kijk je verder dan je neus lang is , je gaat ne erkende fokker , betaalt daar uiteraard meer voor , maar dan zorg je voor je dier 10- 14/ 15 jaar.
Ik begrijp niets van dit soort praktijken! Bovendien worden de pups vaak veel te vroeg bij de moeder weggehaald , idem met kittens.
Je kunt mazzel hebben , maar in de regel is het bittere ellende! Ik wind me erg op over dierenleed, zo.n beetje het enige waar ik me nog druk over maak :shock:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door ciske »

mh73 schreef:
Dat hoeft toch ook niet? Wij hebben een Golden van een gerenommeerde fokker en daar duizend euro voor neergeteld. Onze vorige Golden van dezelfde fokker is in goede gezondheid 15 jaar geworden.

Veel mensen roepen: je moet geen pup nemen, haal een hond uit het asiel. Maar als iedereen zo met z'n dieren om ging als ik, dan zou het asiel een stuk leger zitten.

Wie een rashondje voor 100 euro wil hebben, houdt de broodfok in stand. Evenals mensen als TS, die het eigenlijk niet vertrouwen, maar toch dat hondje nemen en dan het idee hebben dat ze het hondje gered hebben. Want dat is niet zo, je hebt de weg juist vrij gemaakt voor nog een nestje en nog een... De mensen kopen die hondjes toch wel...

Ik ben het met je eens, maar van een gerenommeerde fokker geeft geen garantie tot leeftijd hoor. Ik kies altijd kruising honden omdat ik die erg leuk vind, maar die zijn altijd nog duurder dan wat ik hier lees , en je moet gewoon je ogen en verstand goed gebruiken.

Pups zijn inderdaad heel leuk om te zien, maar als ik het niet vertrouw ga ik zonder pup weg.

mh73

Re: Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door mh73 »

Dat van die leeftijd realiseer ik mij, wij hebben geluk gehad. Onze fokker zegt altijd: alles boven de 10 jaar is meegenomen.
Wij hebben ook een kruising border collie via marktplaats gekocht. Dat zal ik toch niet snel weer doen. Het zou een gelegenheidsnestje zijn. Alles zag er goed uit, vader en moederhond aanwezig. Achteraf bleek er elke loopsheid een nestje op Mp te staan en werd de vaderhond aangeboden voor alles en iedereen als dekreu. Ging het toch om de centen.
Onze border is een gezond en lief dier, maar het was al met al geen fijne ervaring. Voor mijn gevoel ben ik toch bij de neus genomen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door ciske »

Ging het toch om de centen
Daar draait helaas alles om. Heel jammer met levende wezens zo om te gaan.

Je hebt je best gedaan, en meer kan je niet doen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ciske schreef:
Ging het toch om de centen
Daar draait helaas alles om. Heel jammer met levende wezens zo om te gaan.

Je hebt je best gedaan, en meer kan je niet doen.
En dat is dan waarom ik ook zei: Koop geen hond via Marktplaats of van "particulieren", maar ga naar een goede (dure) fokker of het asiel.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Zwendel broodfokker Den haag

Ongelezen bericht door ciske »

Julie4444 schreef: En dat is dan waarom ik ook zei: Koop geen hond via Marktplaats of van "particulieren", maar ga naar een goede (dure) fokker of het asiel.

Ben ik niet helemaal met je eens. Gewoon je ogen en je verstand gebruiken. Ik ben ook wel eens ergens geweest waar je meteen zag dat het broodfok was....dan laat ik de honden lekker daar.

Gesloten