LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
Dana010
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2013 17:09

Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door Dana010 »

Beste lezers, dierenvrienden

Al enige tijd zijn mijn vriend en ik opzoek naar een leuke en gezonde pup.
naar wat rond kijken op marktplaats, en al wat nestjes hebben bekeken, trok de advertentie
van een dwergkeesje uit Nijmegen mijn aandacht. Een week lang heb ik de beste man proberen te bereiken, en vandaag nam hij eindelijk op. Na een kort gesprek en adres gegevens te hebben uitgewisseld ben ik vooraf op onderzoek uit gegaan op internet. Ik kon vrij weinig vinden van deze verkoper, maar ik vond wel berichten uit 2010 van mensen die daar een pup hadden gekocht.
Deze mensen mochten bij aankomst in een schuur wachten waar de hond voor hun werd opgehaald,
deze pup rook naar varkens en had korstjes op zijn buik.. een vreemde koop overeenkomst werd erbij afgesloten en dat was het dan! Na dit te hebben gelezen, kwam ik nog een oproep tegen uit 2012 dat deze man meerdere rassen zou verkopen en accounts zou hebben. Op marktplaats bied deze man in zijn account maar een nest aan. ( wat dus heel huiselijk lijkt ) maar toen ik beter zocht, en in andere rubrieken ben ik 7 verschillende advertenties onder verschillende namen tegen gekomen van deze verkoper. Ik zeg pure broodfok niet huiselijk opgevoed, niet eenmalig een nestje.Nee deze man verdient hier gewoon zijn brood mee! Ik raad mensen aan op goed op te letten en niet alles is wat het lijkt. KIJK UIT MET DE BROODFOKKER UIT HEIJEN

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Kijk eindelijk eens iemand die verstandig is!!!!!

Genoeg waarschuwen,hopelijk helpt het...
Gelukkig ben je erniet op ingegaan,geduld hebben komt vast prive nest voorbij!!!
Ik heb ook geduld moeten hebben..echt

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door ciske »

Zonder de moederhond te zien , nooit kopen.

Heb je ook een link??
Marktplaats ook een melding gedaan?

Dana010
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2013 17:09

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door Dana010 »

Ik heb mp niet getipt ik weet niet of hun er wat mee gaan doen,
Maar ik zal morge proberen hier een melding van te maken

Deze link

[Links verwijderd door moderator. Reden: 'Dode' links]

En zo nog 6 rassen

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door ciske »

Als je er aan denkt marktplaats een melding maken, zal ik ook zo doen.

Daar moet je nooit kopen, verschillende rassen bij elkaar is meestal broodfok.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door tenormin »

dana010, heel verstandig. Als jullie op zoek zijn naar een pup kan je natuurlijk ook eens gewoon met een totaal onbekende in gesprek gaan. Ik bedoel: iemand die zijn/haar hond aan het uitlaten is (als het 'merk' jullie keuze is natuurlijk). Praatje maken en vragen waar zij hem/haar vandaan hebben. Mond op mond reclame wil n.l. ook nog wel eens helpen. En wat er al geschreven word: nooit een pup uitkiezen die niet met zijn broertjes/zusjes bij de moeder in de kamer is. 'Liefst eentje kopen bij een hobby fokker. En natuurlijk is Marktplaats geen adres waar je een hondje wilt kopen. En als het geen pup hoeft te zijn: je weet, de asiels zitten vol met honden. Veel succes met je zoektocht.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door ciske »

En natuurlijk is Marktplaats geen adres waar je een hondje wilt kopen
:?:

Owh, en waarom niet? Er zitten echt niet alleen broodfokkers op mp, ik heb mijn eigen hond via marktplaats , prima dier en geen broodfok. Gewoon goed opletten, vroeger stond het bij de advertenties in de krant, nu op internet.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door tenormin »

Is prima hoor, Ciske, had men gelukkig een betrouwbaar iemand die op Marktplaats een hond verkocht. Meer uitzondering dan regel. Net als die kleine advertenties in de krant: moet je toch ook eerst napluizen alvorens...enz.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door ciske »

Alles moet je goed napluizen als je een dier aanschaft, ook zelf hebben mensen verantwoordelijkheid.
Ook ik ben voor dat mijn hond hier kwam bij diversen geweest, en ben zonder hond terug gegaan.

Broodfok ben ik het ook niet mee eens, alleen blijf je ook zelf verantwoordelijk.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb de mijne ook via mp..
Prive nest alles gezien,was gelegenheids nestje wilde een keer de moederhond het laten meemaken,had ze met de andere ook gedaan en voor de kinderen ,drie kids van 1 tot 4 had ze,dus hummel heeft al van alles meegemaakt,oren trekken tot :wink:
Moeder gezien,geboorte foto,s ,broertjes,zijn bedje...
Hoe het gegaan was,bakkie gedaan haar man kwam thuis en vertelde excat zelfde,( hoe het gegaan was ,de geboorte vrouw beetje in paniek oh sta te koken zijn in keuken geboren en idd! Foto,s zie je dat

Toen we telefonisch afspraak maakte,zei ik ja maar ik wil hem eerst zien en zeg nu nog geen ja..
Oh nee,maar u kunt wel zeggen ik wil hem graag,maar wil ook graag dat hij goed terecht komt gaat me echt aan hart hoor..dus wij moesten ook goed voor de dag komen..

Nou dat zat wel goed,ze wil graag op de hoogte gehouden worden hoe hij groeit enz...
Dus via mp kan wel alleen GOED kijken,!!! Ze was zelf begaan met de pups elke wk maakte ze foto vanze en wildeniet dat ze voor de 8.5 wk op mp kwamen,eerst gezond opgroeien alleen maar behoefte doen in eigen tuin,zodat ze gezond weggingen...
En dat was ie en is ie!!op emtop...prins op de erwt!!!

Dus je kan echt wel via mp kopen ook ik zei OH NEE meneer rozemarijn,laten we nou eens kijken want googel levert alleen bij a broodfokkers op...en ja soms hebben mannen gelijk :oops: moet het nog horen hoor al 10 wk :oops: :lol:


Ik heb een heeeeeerlijke hummel via mp,maar houd koppie erbij,ik weet echt wel,je hart maakt overueen als je hummeltje ziet maar...verstand !!

Tinkeltje
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mei 2013 12:37

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door Tinkeltje »

tenormin schreef: En natuurlijk is Marktplaats geen adres waar je een hondje wilt kopen.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ja er zijn daar meer broodfokkers actief maar je vind ook goede fokkers.
Wij hebben zelf de fout gemaakt om geen research te doen. (ja stom, maar opmerkingen daar over zijn mosterd na de maaltijd).
Nu weten we beter en kijken we heel goed en zoeken we eerst even uit hoe en wat als we een pup zouden aanschaffen.
En er staan ook asielhonden op mp, die dan niet aanschaffen? :roll: :wink:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door tenormin »

Tinkeltje schreef:
tenormin schreef: En natuurlijk is Marktplaats geen adres waar je een hondje wilt kopen.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ja er zijn daar meer broodfokkers actief maar je vind ook goede fokkers.
Wij hebben zelf de fout gemaakt om geen research te doen. (ja stom, maar opmerkingen daar over zijn mosterd na de maaltijd).
Nu weten we beter en kijken we heel goed en zoeken we eerst even uit hoe en wat als we een pup zouden aanschaffen.
En er staan ook asielhonden op mp, die dan niet aanschaffen? :roll: :wink:
Dag tinkeltje, natuurlijk moet je kopen waar jij wilt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Denk dat tenormin bedoeld sommige zie je 20 x staan.....onder andere namen maar wel als je goed op,et zelfde foto,s of adres..en ja dat is foute boel.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje schreef:Denk dat tenormin bedoeld sommige zie je 20 x staan.....onder andere namen maar wel als je goed op,et zelfde foto,s of adres..en ja dat is foute boel.
Nou, ik bedoel eigenlijk dat hier een Topic heeft gestaan van maria16, de meesten zullen zich dat best wel kunnen herinneren, klachten waar de honden geen brood van lusten (hoe toepasselijk) pagina's vol commentaren: allemaal huilden we met maria16 mee hoe schandalig alles was, die broodfokker, totdat.....het stil werd. Ze kreeg haar geld ineens terug en toen was er geen betere (broodfokker)!. Ik ben dus huiverig geworden van die broodfokker, ja, die had ze ook op Marktplaats. Als rozemarijntje schrijft dat haar hond van marktplaats is, okay, maar die zal niet als een blinde het eerste het beste puppy hebben uitgezocht: sommige mensen doen dat n.l. wel. Of dat nou op marktplaats is of in krantenadvertenties: daarom schreef ik, als je niet alleen maar een pup wilt: kijk eens in de asiels zelf. Hoe dan ook: mijn boodschap was alleen maar: bereid je goed voor, lees, zoek en weet ik veel maar spring niet van de duikplank in het zwembad: het kan zijn dat er geen water in zit.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door ciske »

ja, die had ze ook op Marktplaats
Met MP is niks mis, mensen moeten zelf eens goed kijken voor ze een dier aanschaffen.
Maar ach.... het zijn van die schattige pups, klopt elke pup is schattig. Maar dan hoort je verstand mee te werken al is dat moeilijk.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door tenormin »

ciske schreef:
ja, die had ze ook op Marktplaats
Met MP is niks mis, mensen moeten zelf eens goed kijken voor ze een dier aanschaffen.
Maar ach.... het zijn van die schattige pups, klopt elke pup is schattig. Maar dan hoort je verstand mee te werken al is dat moeilijk.
Nou Ciske, en als je eerlijk bent: men lijkt de grijze massa ineens totaal kwijt te zijn: wat is er nu leuker dan kittens en puppy's? Maar als je je dit onderwerp ook herinnert: zij maakte ook foto's van de andere hond, ook op Marktplaats, dat waren 2 zieke honden dus. En iedereen werd opgeroepen om Marktplaats aan te schrijven, weet je nog? En die foto's werden daar toen verwijderd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door ciske »

Ik herinnner mij dat onderwerp nog goed, maar kan je niet kopen zonder verstand....vraag ik mij wel eens af of je een hond moet nemen.

Zonder verstand een dier aanschaffen ben je verkeerd bezig.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door tenormin »

Yep...

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Werkt niet veel bij mij..maar de grijze massa wel :lol: :mrgreen: sorry...

Ja die weet ik ook nog! Jij was toen heel boos volgens mij kwam zei uit rdam!!! En de dierenarts werkte ook mee!!

Ik weet nog dat iemand toen mp ook aangeschreven had.
We dahten toen nog ,zu ze bedreigd worden dat ze niks meer durft te zeggen??


Gesloten