LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dennis Papegaaien in Den Haag

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
wesleyvharten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2013 11:13

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door wesleyvharten »

hey,

ik ben er gistere bij Dennis Pappagaaien geweest
Het zag er super goed uit hadden allemaal veel voer en lekker bewegelijk en spelend mocht er veel vasthouden en mooi in de veren en speels.
De hokken waren mooi schoon kortom gezonde vogels.
en super behulpzaam personeel antwoorde alle vragen.
Ik heb er een halve dag gezeten verschillende mense in en uit zien gaan
en een paar gesproken die er laatste jaren veel komen en die zijn super te spreken.
Er kwamen paar mensen vleugels knippen en ze gingen er gewoon normaal mee om.
en een die kwam papagaai inruilen omdat die teveel schreeuwde kreeg een andere mee
ik ben zelf vanplan een papagaai te kopen.
ik wil graag weten hoe de mensen hun ervaring van laatste maande vinde

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wesleyvharten schreef:hey,

ik ben er gistere bij Dennis Pappagaaien geweest
Het zag er super goed uit hadden allemaal veel voer en lekker bewegelijk en spelend mocht er veel vasthouden en mooi in de veren en speels.
De hokken waren mooi schoon kortom gezonde vogels.
en super behulpzaam personeel antwoorde alle vragen.
Ik heb er een halve dag gezeten verschillende mense in en uit zien gaan
en een paar gesproken die er laatste jaren veel komen en die zijn super te spreken.
Er kwamen paar mensen vleugels knippen en ze gingen er gewoon normaal mee om.
en een die kwam papagaai inruilen omdat die teveel schreeuwde kreeg een andere mee
ik ben zelf vanplan een papagaai te kopen.
ik wil graag weten hoe de mensen hun ervaring van laatste maande vinde
Is genoeg over te lezen hier toch ?

wesleyvharten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2013 11:13

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door wesleyvharten »

ja maar heb het meer over laatste 2a 3 maand

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Hoi Wesley,
Ik zou zeggen, als je er een goed gevoel over hebt en voldoende over de verzorging en het gedrag van een papegaai op de hoogte bent: Doen.
Mijn vriendin gaat er daar ook 1 kopen.
Kijk niet te veel naar ervaringen van mensen die zelf niet fatsoenlijk met hun papegaai om gaan.

Giniminie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2013 10:08

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door Giniminie »

Mijn grijze roodstaart papegaai heb ik 3 jaar geleden gekocht bij Dennis papegaaien.

Nu heeft hij nooit een mooi verenkleed gehad maar zijn veren zijn de laatste tijd nog meer achteruit gegaan.
We zijn met ons vogelvriendje naar de dieren arts gegaan en wat blijkt: Bek en verenrot!
Vastgesteld is dat het vanaf z'n geboorte is, waardoor hij zijn veren nooit goed heeft kunnen ontwikkelen.
Een kweker moet hierop letten en ja ik voel mij dus opgelicht door Dennis papegaaien.
Tussendoor is onze vogel daar een keer wezen logeren en kreeg ik nog op mijn kop om hoe hij eruit zag. Bek en verenrot is wel degelijk besmettelijk naar andere vogels toe, dus lijkt mij dat mijn vogel niet de enige is met deze ziekte.
Andere vogels zijn dus ook hoogstwaarschijnlijk weer besmet geraakt, terwijl Dennis bij onze vogel al lang had kunnen zien dat er wat mis had kunnen zijn en in quarantaine had kunnen nemen.
In plaats daarvan troffen we hem de volgende dag vrolijk aan tussen alle andere vogels.

De dierenarts in Den Haag in de vogelkelder zag vrijwel meteen waar het omging en wilde nog even een bloedtest doen en hieruit kwam dus het resultaat: Bek en verenrot, vanaf geboorte al besmet.

Let dus op als je bij deze man een vogel koopt! Heb je bij hem al een vogel gekocht hou je beestje dan extreem goed in de gaten!

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door sombody »

Dennis papagaai is toch al jaren negatief in het nieuws,adverteert op marktplaats met jong en als je hem belt,ja niet in zee ermee,

Doordat hij met wat andere papagaaien op tv is geweest ,en dan denk je door foto`s op zijn site ,zal wel okee zijn ,maar mijn ervaringen,niet doen.

Heb er ook een gehad ,niet bij hem vandaan ,wel overwogen ,maar ook op veel aanraden niet gedaan,staat zoveel negatiefs over hem,al jaren dus.

Zielig voor de beestje`s en eigenaren die dit is overkomen,je hecht je heel snel aan zo`n vogel.

hendrik39
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2013 00:27

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door hendrik39 »

beste mensen of hij nu goed of slecht is ik vind m gewoon te duur ik betaal voor een cogo grijze roodstaart bij een hoby kweker voor 450 een amazone 300 bonte boer 150

Tinkeltje
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mei 2013 12:37

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door Tinkeltje »

Wij hebben zelf ook gezocht naar een papegaai, we kwamen die Dennis ook tegen, maar na wat onderzoek via google enz. kwamen we erachter dat het een oplichter is met zieke papegaaien of papegaaien die ouder zijn dan hij zegt enz.
Uiteindelijk naar Dieca in Horn gegaan en heel tevreden.
Ben blij dat ik bij Dennis geen papegaai heb gekocht, want als er wat zou zijn met je papegaai gaf Dennis niet thuis en bij Dieca hebben we altijd begeleiding.

cheba
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2013 07:39

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door cheba »

Wat een geluk zeg ,ik wilde er ook een kopen bij dennis maar moet eerlijk zeggen had wel al mijn twijfels gezien zijn website.
Als je het verhaal leest op zijn website valt gelijk op dat hij vooral afgeeft op andere handelaren
En dat hij wel de juiste persoon is waar je een papegaai moet kopen .
Foto`s van hem met papegaaien ergens in nowhere in de busch busch moesten bevestigen dat hij een expert zou zijn die alles al op zijn ondekkingsreis heeft ondekt en als een geleerde papegaaien kenner terug is gekeerd .
Ik belde hem toch op om eens de stem te horen aan de andere kant van de lijn .
Ik wilde immers weten met wat voor een persoon ik te maken had.
Ik vroeg hem wat een blauwgele ara kost en hij zei 795 euro.
Ik vindt dit voor een Ara die toch tot de grootste papegaaien soort behoort wel erg goedkoop .
Ik zei hem dat ik genoeg wist en vond het vreemd dat hij mij niets vertelde over de ara.
Een goede betroubare kweker had mij op zijn minst verteld dat de papegaai was ingeend tegen alle ziekte maar niet dennis.
Deze papegaaien zijn voor dat bedrag niet ingeend en gaan daarom zo goedkoop mee met hun nieuwe baasje.
Dat verklaart ook de vele klachten van hun baasjes en terecht.
Bij diaca kost mij deze ara veel meer maar eerlijkhalve moet ik er dan wel bij zeggen dat diaca ze niet zelf kweekt en ze ook moet kopen bij kwekers echter krijg je ze daar wel mee met alle inentingen met bewijs daarvan.
Ook bij lorre&co krijg je de papegaai pas mee na zijn laatste inenting die je zelf betaald kosten 95 ,dan kost die ara mij totaal 1295 euro maar wel een die tegen alle ziektes is ingeent.
Bij dennis is dit zeker niet het geval en dan is 795 euro voor een Blauwgele Ara , goedkoop is duurkoop.
Nee voor mij géén Dennis papegaai ,ik spaar nog liever voor een duurdere geprijsde papegaai bij een goede verkoper dan bij oplichter Dennis .Blijkbaar anao 2013 /2014 leert dennis niet van zijn fouten en draait het bij hem niet om de papegaaien maar om snel geld te verdienen vandaar ook die goedkoope prijzen om mensen te lokken,doe het niet mensen.
Koop een betrouwbare papegaai liever bij handelaren die via kassa zijn betiteld als beste van nederland .
Deze top drie zijn bezet door Dieca uit horn
Lorre&co uit WIJHE
en Iets van dieren en vriend of zoiets.

En een tip mensen!
Handelaren kijken ook op een topic als dit, dat is immers voor hun beurs van belang.
Kretiek moeten zij gelijk de mond snoeren want dat is slecht voor de zaken.
Ik geef somige mensen hier gelijk dat het hun opvalt dat er steeds heftig wordt gereageerd met verzonnen namen door Dennis en/of familie.
Men kan niet vaak genoeg gewaarschuwd worden voor malefiele handelaren.
Ik dank jullie er in ieder geval voor.
Voor mij dus géén Dennis zieke papegaai., jammer voor deze papegaaien.
Oh ja voor ik het vergeet,welke handelaar schrijft dat alleen zijn Dennis papegaaien voer geschikt is voor een goede verzorging...haha! ja Dennis..haha!

pattayapeet
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2014 16:51

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door pattayapeet »

Hi .....

Ben afgelopen zondag even langs geweest bij Dennis in den haag .....
Ik vond het een beetje een koude ontvangst wat ik kreeg ......Er was een oudere man met een jonge gozer die mij constant achterna liet net of ik wat zou gaan pikken of zo .....
niet erg fijn zo om dan op zo`n manier rond te kijken .

Moet wel zeggen dat alles schoon was en de vogels spontaan naar je toe kwamen .
Moest wel aandringen op een gesprek daar ik geintreseert ben in de aankoop van een blauw-gele ara .....
Volgens zijn advertenties zou er altijd ruime keuze zijn in jonge babys wat niet zo is .
En zijn prijzen zijn rond de 1250 euro voor een jong .
Ik kreeg niet de gelegenheid om meer te vragen en de man verwees mij naar hun site .

Ik was na 15 minuten weer buiten .......Ga dus verder op zoek .....Niet de zaak waar ik een vogel zou kopen .

Wopi
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2014 10:26

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door Wopi »

Het is allemaal zo simpel.
Als je van plan bent om een papegaai, kaketoe of ara te gaan aanschaffen zou ik eerst maar eens goed mijn huiswerk doen en of je überhaupt wel voor zo'n vogel kan zorgen tijdens ziekte, vakantie, geluidsoverlast en soms hoge kosten van de dierenarts.
Maar ik heb het idee dat er vaak impulsief gekocht wordt met alle ellende van dien, maar meestal voor de vogel.
En heb je al deze stappen doorlopen en je gaat ergens een vogel kopen, ga dan niet gelijk kopen maar ga je eerst eens oriënteren bij deze verkoper en ga dan eens naar deze verkoper Googelen en informeren, soms kom je dan vaak een hoop ellende tegen.
Ga ook eens bij particulieren die een papegaai hebben informeren wat de voordelen maar vooral de nadelen zijn.
Wat betreft vogels met oudere ringen, als je een jonge vogel wilt van 2014, accepteer dan ook alleen maar een vogel met een officiële gesloten ring van 2014 met kweeknummer etc en controleer dit dan ook, en hier ook even naar Googelen en dan kom je alles hierover te weten.
Verhalen die ik hier lees over een recentelijk aangeschafte vogel met een ring van meer dan 20 jaar oud, tja ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom, zou van Gaal zeggen.

Chrissie777
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2015 01:06

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door Chrissie777 »

Ik denk dat wij onbedachtzaam, en niet wetende wie dennis papegaaien was daar een grijze roodstaart hebben meegenomen.


Chico was zo ongeveer de trieste vogel die er ineens op een boom werd gezet.
Mijn man zei tegen mij die wil ik, die moet met ons mee.
Dus wij met Chico op pad naar huis, hem een week met wat speeltjes in een bench gehad.
Ik ben meteen gaan lezen en heb ook meteen test materiaal aangevraagd zodat hij op alles getest kon worden.
Een of 2 weken erna zijn we naar dierenvilla gegaan om een mooie kooi voor Chico uit te zoeken, mijn man was met die man aan het kijken en praten en ik nam alles wat ik zag zo'n beetje in me op, zag een kooi en wees mijn man erop, die ging accoord en wij met kooi in doos in de aanhanger en wat slijtstokken en speeltjes op naar huis.
Thuis gekomen alles in elkaar en Chico vierde een feestje, die begon te fluiten en kletsen, super.
Maandag bij de post kregen we de uitslagen, onze Chico is helemaal gezond.
Dat was echt een pak van ons hart.
Chico had alleen allemaal gebroken penschachten, die zijn verwijderd door DR Bastiaansen en in het begin vloog Chico al een wankele helikopter, nu schiet hij als een straaljager door het huis.

Als ik alle andere verhalen lees hebben wij mazzel gehad met Chico.
Al die mensen wens ik heel veel sterkte

marquancez
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2016 03:39

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door marquancez »

Top zaak!
Heb er een grijze roodstaart vandaan echt een geweldige vogel :D
Zodra ik op me zelf woon ga ik er nog een vogel vandaan halen.

Ook een top service helpt ma altijd goed. Zelfs met vogels die ik daar niet vandaan heb.
Ben blij dat ik daar mijn vogel vandaan heb gehaald en zou het niet anders doen ;)

sweet_devil8
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mei 2010 20:44

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door sweet_devil8 »

marquancez schreef:Top zaak!
Heb er een grijze roodstaart vandaan echt een geweldige vogel :D
Zodra ik op me zelf woon ga ik er nog een vogel vandaan halen.

Ook een top service helpt ma altijd goed. Zelfs met vogels die ik daar niet vandaan heb.
Ben blij dat ik daar mijn vogel vandaan heb gehaald en zou het niet anders doen ;)
Erg geloofwaardig als je 1e bericht...

Mucha

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Edwin41
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2017 23:33

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door Edwin41 »

Ik snap niet warom iedereen Dennis papegaaien loopt af te zeuren. Paar jaar geleden bonte boertje gekocht van 6weken oud en thuis met 3keer per dag pap geven grootgebracht. Winkel ziet er keurig netjes uit en Dennis Was super vriendelijk. Zeer duidelijke uitleg over juiste manier van voeden en het verzorgen. Ook heb 2jaar later ik een grijze roodstaart gekocht bij Dennis. Zelfde opvoeding met 3keer per dag pap geven. Kan alleen maar zeggen dat ik er 2super gezonde papegaaien heb gekocht en warmtelamp mocht ik voor niets lenen todat ze groot genoeg waren om in de kooi te mogen.
Zal er altijd blijven komen en trek me er niets van aan wat mensen zeggen.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door BL2 »

Edwin41 schreef:Ik snap niet warom iedereen Dennis papegaaien loopt af te zeuren. Paar jaar geleden bonte boertje gekocht van 6weken oud en thuis met 3keer per dag pap geven grootgebracht. Winkel ziet er keurig netjes uit en Dennis Was super vriendelijk. Zeer duidelijke uitleg over juiste manier van voeden en het verzorgen. Ook heb 2jaar later ik een grijze roodstaart gekocht bij Dennis. Zelfde opvoeding met 3keer per dag pap geven. Kan alleen maar zeggen dat ik er 2super gezonde papegaaien heb gekocht en warmtelamp mocht ik voor niets lenen todat ze groot genoeg waren om in de kooi te mogen.
Zal er altijd blijven komen en trek me er niets van aan wat mensen zeggen.
Ik zeg opvallend :shock:

sweet_devil8
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mei 2010 20:44

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door sweet_devil8 »

Ik zie trouwens op hun website staan:
"per 1 juli 2014 wegens besluit artikel 1.20 houders
van dieren scheidings leeftijd van dieren:
PAPEGAAI.NL heeft als enige in Nederland ontheffing en heeft dus voor u een groot assortiment baby papegaaien"

Een "ontheffing van de wet"? Bestaat dat?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door berndv »

sweet_devil8 schreef:Ik zie trouwens op hun website staan:
"per 1 juli 2014 wegens besluit artikel 1.20 houders
van dieren scheidings leeftijd van dieren:
PAPEGAAI.NL heeft als enige in Nederland ontheffing en heeft dus voor u een groot assortiment baby papegaaien"

Een "ontheffing van de wet"? Bestaat dat?
ja, er bestaan ontheffingen. Als ik een parkeerontheffing heb, en de wet schrijft voor dat er ergens niet geparkeerd mag worden, zorgt die ontheffing er voor dat ik er wel mag parkeren.

Of er voor die wet uberhaupt een ontheffing mogelijk is weet ik niet. Mijn gevoel zegt me dat het NVWA de verantwoordelijke toezichthoudende partij is, wellicht dat die je meer info kunnen geven of deze bewering uberhaupt kan. Ik geloof het zelf eigenlijk niet. Het zal best dat hij misschien weet hoe die er (ongeveer) mee moet omgaan en ze groot moet brengen, de gemiddelde consument weet dat niet. En als ik dan een verhaal lees van iemand die gewoon maar even een warmtelamp mee krijgt voor een paar papegaaien die niet verkocht zouden mogen worden, vind ik het toch wel erg dubieus

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door BL2 »

Het Meldpunt Papagaaien. ......heeft diverse meldingen gekregen dat V.O.F. Dennis Papegaaien, http://www.papegaaien... , gevestigd en kantoorhoudende te Den Haag en Den Ilp, adverteert met de volgende tekst:

‘per 1 juli 2014 wegens besluit artikel 1.20 houders van dieren scheidings leeftijd van dieren: PAPEGAAI.NL heeft als enige in Nederland ontheffing en heeft dus voor u een groot assortiment baby papegaaien‘.

Naar aanleiding van de meldingen is er een Wob-verzoek ingediend bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Na maanden onderzoek is gebleken dat V.O.F. Dennis Papegaaien géén ontheffing heeft van artikel 1:20 van het Besluit houders van dieren. Sterker nog, er is zelfs géén mogelijkheid tot het verlenen van ontheffingen op grond van artikel 1:20 Besluit houders van dieren.

Dit betekent dat het genoemde bedrijf de burgers willens en wetens misleidende informatie verschaft en hiermee strafbaar is. Naast de vermelding op de website is ook bekend dat dit bedrijf mondeling bewust misleidende en onjuiste informatie verschaft aan de burgers.

Het Meldpunt wijst u op deze leugenachtige en doortrapte werkwijze. Om dergelijke praktijken te stoppen is bewustwording, herkenning en het alert zijn ervan zeer belangrijk.

Laat u eerst door diverse betrouwbare bronnen goed informeren alvorens u een kromsnavel aanschaft.

Gesloten