LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dennis Papegaaien in Den Haag

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
omit
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2008 11:29

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door omit »

Frekky,
Fijn dat jij een tevreden klant bent. Zo behoort iedere klant van Dennis te zijn.
Helaas is dat niet zo!
Jammer toch dat er ook een flink aantal ontevreden klanten zijn die zijn kennelijk onheus behandeld voelen door deze Dennis.
Jammer dat je geen oog voor hebt voor de donkere zijde van deze Dennis.

Wanneer Dennis tien gezonde dieren verkoopt geeft dat hem nog niet het recht om dan bij een ongezond verkocht dier zijn garantieverplichtingen na te komen. (Denk daar maar eens over na)

Ik weet zeker dat Dennis zich onbeschoft, brutaal, intimiderend en foutief gedragen heeft.
Ik weet zeker dat Dennis zich niet aan zijn mooie verkooppraatjes en zelfs wettelijke garantieverplichtingen heeft gehouden.

Die kennis geeft mij het recht om de verhalen die hier geschreven worden en op de tv behandeld zijn in grote lijnen te geloven. Ze zijn allemaal vrij identiek.

Wat geeft jou het recht om al die mensen en mij als leugenaar neer te zetten?

En nogmaals het thema is dat Dennis zijn vooraf beloofde en deels ook wettelijke garantieverplichtingen niet nakomt.

Of kopers onkundig zijn dat doet helemaal niet ter zake!

Maar zoals ik in mijn vorige bericht al geschreven heb, op het daadwerkelijke thema wordt door jou niet ingegaan hetgeen mijn vermoeden van “handlangertje” alleen maar meer bevestigt.

omit
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2008 11:29

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door omit »

Hellas kan ik een foutje in de voorgaande tekst niet direct in de tekst corigeren vandaar dit ectra berichtje:

De zin:

Wanneer Dennis tien gezonde dieren verkoopt geeft dat hem nog niet het recht om dan bij een
ongezond verkocht dier zijn garantieverplichtingen na te komen.
(Denk daar maar eens over na)

behoort natuurlijk als volgt te luiden:

Wanneer Dennis tien gezonde dieren verkoopt geeft dat hem nog niet het recht om dan bij een
ongezond verkocht dier zijn garantieverplichtingen NIET na te komen.
(Denk daar maar eens over na)

Frekky
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2008 20:54

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door Frekky »

omit ik weet niet waar jij het vandaan heelt dat ik jouw en of andere mensen leugenaar heb genoemd :shock: dit heb ik niet één keer gezegt. nogmaals jij beschrijft je negatiefe ervaring met dennis papegaaien en ik mijn positiefe. en ik heb ook nooit gezegd dat hij zijn garantie verplichtingen niet hoeft na te komen natuurlijk moet dat. nogmaals de schuld zal niet bij één persoon vandaan komen, is altijd makkelijk om iemand de schuld te geven, net zo makkelijk als iemand een handlanger van te noemen

Ludovic
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2008 13:24

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door Ludovic »

Dit is misschien niet een al te heftig verhaal, maar:

Ik ben een echte liefhebber van grasparkieten. Ik heb een grote kooi, en 8 vogels. Ze zijn allemaal dit jaar nog gekocht, en de oudste zijn rond Juli/Augustus 2008 gekocht bij Pets Place in Voorburg.
Toen ik vorige week besloot dat ik er 8ste vogel bij wilde, ben ik op zoek gegaan naar een specifieke kleur...

Normaal ben ik vaste klant bij Pets Place, maar voor deze keer ben ik eens wat rond gaan kijken in Leidschendam en Den Haag.

Zo kwam ik dus ook bij Dennis. Hij heeft heel veel vogels, dat zeker, en dat is ook een beetje iets wat je in eerste instantie het gevoel geeft dat dit een echte professional is.

Toen ik bij de parkieten stond te kijken, kwam er een andere klant met een Grijze Roodstaart in een doos binnen. Bij deze moest er blijkbaar iets geknipt worden, hoewel ik in de snelheid niet precies kon zien wat het precies was, hoewel het het meest leek op de nagels.
Het viel me in ieder geval op dat de papegaai behoorlijk ruw werd behandeld, bij de nek gegrepen tegen de tralies werd geduwd, en terug in de doos gedwongen werd, op en manier dat ik me op dat moment afvroeg of dit wel helemaal oké was. Ik kreeg het gevoel alsof het bijna iets weg had van een gans bij een slagerij.
Nou kan het natuurlijk heel goed mogelijk zijn dat ik met grasparkieten een andere behandel methode gewend ben, en ik dus wat sneller schrik als een vogel wat ruwer behandeld word.

Achteraf is vind ik mijzelf ook eigenlijk een beetje dom, omdat ik een aantal dingen zag die mij deed twijfelen, maar ik toch een parkiet gekocht heb.

De kooi van de parkieten zat erg hoog, en dus was het niet heel makkelijk om ze echt goed te bekijken.
Wat me wel op viel was dat veel van de parkieten er niet echt mooi uitzagen qua veren, en sommige zelfs wondjes hadden aan de neusdop. Ze zagen er gewoon niet zo goed uit als ik gewend ben van de zaken waar ik in de regio vaker kom, de Pets Place in Voorburg en de Riva in Leidschenhage.

Ok, als ik het zo vertel vind ik mezelf nog steeds een beetje een sukkel omdat ik dus wel tot aankoop ben over gegaan, ondanks dat ze opzich al niet echt hadden waar ik naar op zoek was, en was het eigenlijk zo dat ik maar de beste had gekozen, in plaats van een waarvan ik echt een goed gevoel kreeg.

Dat is natuurlijk behoorlijk stom geweest, maar erger is dat ik niet eens goed had opgelet op de belangrijkere details.

De parkiet die ik had uitgekozen werd ook bepaald niet goed behandeld in de zin dat hij uit de kooi gegrepen werd, en ook weer tegen de tralies geramd op een manier dat ik echt dacht van "wow... dat ziet er niet echt gezond uit, op zo'n manier breek je z'n vleugels of z'n nek als je niet uitkijkt."
Ik zei direct ook een beetje geschokt tegen de verkoper: Zo, dat deed je snel!
De parkiet zelf krijste ook keihard op dit moment, wat vrij algemeen is bij poppen, maar niet zo zeer bij mannetjes, dus toen was de opmerking van de verkoper: Ik denk dat het een vrouwtje is. (Vogel had duidelijke blauwe neusdop)

Mijn schrik over de aanpak van de vogel komt ook uit de manier waarop ik gewend ben dat een parkiet in een winkel uit een kooi gehaald word. Bij de winkel in Voorburg is de eigenaar zo subtiel dat hij de stokken even los haalt, en de parkiet zelf via schuif muurtjes afzondert zodat de rest zo min mogelijk stress ervaart, en daarbij gebruikt hij een schepnetje voor de veiligheid, die hij heel rustig over de vogel heen doet zodra die op de grond zit.

Dat is zoals ik het gewend bent, het kan zijn dat dit wat aan de luxe kant is qua parkieten verkoop, maar ik ben er heel erg tevreden over, omdat door het schepnetje de vogels ook nog eens minder bang worden van handen.

Eerlijk is eerlijk, ik had aan de neusdop ook al moeten zien dat deze parkiet al voorbij de 1e rui was, en dus ouder dan 4 maanden, maar omdat sommige parkieten al heel vroeg een donker paars blauwe neusdop hebben vóór de 1e rui, ging ik er een beetje van uit dat als je een parkiet koopt dat die niet ouder is dan hooguit 6 maanden tot 8 maanden, zoals ik bij andere zaken gewend ben, en de kooi hangt bij Dennis net wat aan de hoge kant, en aangezien ik maar 170cm lang ben, was ik niet zo scherp van zicht om direct de grijze oog ringen te zien.
Ik had gewoon moeten vragen hoe oud de parkiet was, dat was een beetje mijn domme slordigheid.

Bij thuiskomst bleek de vogel wel heel erg angstig, en veel erger dan dat ik ooit in mijn leven mee heb gemaakt van een grasparkiet.

Die avond ben ik bij mijn vader gaan eten, en daar vertelde zijn vrouw dat Dennis papegaaien een negatieve reputatie heeft, en dat dat zelfs op TV is geweest.
Daar ben ik best van geschrokken, omdat je verwacht dat een "speciaal zaak" gegarandeerd staat voor een bepaalde kwaliteit van normen en waarden heeft, en zich in alle opzichten het beste aan bepaalde regels houd.

Mijn parkieten heb ik stuk voor stuk gekocht, beginnende met 2, en over een periode van een half jaar opgebouwd naar 8. Bij alle andere parkieten die ik ooit gekocht heb, is bij elke parkiet wel een beetje angst geweest in de eerste uurtjes, maar zeker na 3e, kwamen ze daar allemaal heel snel bij, en zijn ze allemaal binnen een dag mee met de groep qua gedrag, vrolijkheid, en vriendelijkheid.

Bij de parkiet van Dennis, was het alsof ik een heel ander soort vogel in de kooi had gedaan. Een wilde vogel of zo, maar helemaal geen parkiet. En hoewel mijn parkieten stuk voor stuk probeerde rustig kennis te maken, kregen ze allemaal harde tikken van de nieuwe, op een manier dat niet op verkenning leek, maar meer valsheid.

Toen ik eens goed naar de vogel keek, viel het me ook op dat hij wel erg dikke grijze randen om zijn zwart van het oog had, en niet een beetje, maar echt zoals de parkiet van mijn vader, die ongeveer 7 jaar oud is. De grijze randen komen pas echt door zodra een parkiet goed volwassen is.

Eerst dacht ik dat het misschien van de stress kwam, omdat hij ook diarree had, wat ook wel eens even van de schrik kan komen, een dagje, maar de volgende ochtend was alles nog steeds niet weg, en ook het onvriendelijke gedrag naar zijn soortgenoten niet.
De diarree was de 2e dag zelfs erger, en zijn ontlasting was zelfs doorzichtig.
Ik heb gelukkig een doosje tegen verkoudheid staan, dus dat heb ik gelijk in hun water gedaan tegen de diarree, zodat ook de andere niet ziek zouden worden.

Omdat de mijne elke dag los door de kamer gaan, besloot ik om te kijken of zijn gedrag dan zou verbeteren als hij met de groep ging vliegen.
Nou weet ik uit ervaring met nieuweling dat de eerste vlucht vol met ontdekking en een beetje onhandigheid gaat, en dat de kwaliteit van het vliegen verbeterd na de 1e vlucht, maar bij deze was het een hele trieste ervaring, omdat hij duidelijk nog nooit gevlogen had, en ook totaal niet in staat was om langer dan 5 seconden goed in de lucht te blijven.
Zelfs op de 3e dag werd het niet beter, en lande hij nog steeds veel te vaak op de grond in een duidelijke nood landing die er gewoon niet gezond uit zag, vooral omdat hij steeds heel verbaast op de grond bleef zitten.
Nadat halverwege de de middag mijn moeder op bezoek was, vond zij dat de vogel wel een veel oudere indruk maakte dan de rest.
Toen ben ik gaan lezen over de ringetjes, en in de boeken staat dat daar de datum van de geboorte van de vogel op hoort te staan.

Voorzichtig heb ik hem even uit de kooi gepakt, en heb ik op zijn ringetje gekeken. De vogel is dus 2 en een half. Niet echt oud dus, maar voor verkoop toch echt wel een oudere parkiet, en dat hadden ze er wel bij mogen zeggen, ondanks het feit dat ik zelf niet had gevraagd naar de leeftijd.

Dat jonge parkieten beter worden verkocht dan die die al volwassen zijn, dat snap ik, dat is met honden en katten niet anders. Maar zorg dan op z'n minst dat je ze die 2 jaar dat jij ze niet hebt kunnen verkopen dat ze zo vriendelijk mogelijk behandeld worden, zodat een eventuele koper niet te maken krijgt met een vogel die als basis emotie angst heeft, en die zo bang is van handen dat hij door bijt.

Yep, parkieten geven wel eens een beet als ze vastgepakt worden, dat is normaal, maar deze beet tot dus door, en ik heb nu een pleister aan mijn duim. Oké.. oké... het is maar een klein wondje, maar ik heb dat nog nooit mee gemaakt met parkieten, dat het echt tot bloeden doorbijten kwam.
Parkieten beten zijn bij een beetje vrolijke parkiet niet meer dan iets als een wasknijper, hooguit. Iets waar kinderen van schrikken, maar waar je als volwassene alleen maar begrip voor kan hebben, aangezien wij het ook niet leuk zouden vinden als we door een reus opgepakt werden...

Daarna vond ik het geen leuk idee meer om deze vogel bij mijn andere te houden, omdat ik moet denken aan het idee dat hij de andere zo zou bijten.
Na flink wat zitten tobben, heb ik besloten de vogel terug te brengen. Natuurlijk had ik ook langer kunnen kijken of de situatie zou verbeteren. En met terug brengen had ik ook wel een heel dubbel gevoel oven mijzelf en de situatie (parkiet terugbrengen omdat hij niet aan mijn eisen voldoet, en omdat hij ouder was, en er dus een beetje het gevoel kwam van leeftijd discriminatie), maar achteraf vind ik dat ik het beste gedaan heb.
Ik wilde niet het risico lopen dat mijn 7 parkieten irritatie en stress moeten hebben omdat er één heropgevoed zou moeten worden.

Ik ben Vrijdag ochtend bij de dierenwinkel in Voorburg gaan vragen of ik de vogel aan hem mocht geven, in plaats van hem terug te moeten brengen naar Dennis, omdat ik het wel heel erg zuur zou vinden om hem bij Dennis terug te brengen, zelfs als ik mijn geld terug had gekregen. Ik houd van parkieten, en zelfs een waar ik niet mee om kan gaan, wil ik het liefste zien bij iemand die dat wel kan.
Deze vogel kan best nog vrolijk worden bij een ander baasje die er maar één wil, want die kan zich dan meer focussen op deze, ook al zal dat een beetje een heropvoeding moeten worden.

Die middag heb ik de vogel dus naar Pets Place gebracht, waar hij alleen verkocht word nadat de eventuele koper zijn geschiedenis en zijn leeftijd kent.
Dat is voor mij een geruststelling die me zeker 20 euro waard is.

Donderdag had Pets Place nieuwe parkieten binnen gekregen, en vrijdag ochtend, nadat ik gevraagd had of de parkiet van Dennis naar Voorburg mocht, zat mij een hele mooie grijs-witte vogel aan te kijken, die duidelijk nog maar piepjong is, en helemaal niet schuw, maar vrolijk en vriendelijk.

Toen heb ik beloofd aan de eigenaar van Pets Place dat ik nooit meer vreemd zou gaan, en de gezellige grijze-witte zit nu gezellig met de rest, en heeft hij al heel wat geleerd binnen 2 dagen, zoals in en uit de kooi gaan, en dat het schaaltje zaad op het kastje naast mijn bureau helemaal geen enge plek is om te eten.

Ik vind nog steeds dat ik een paar hele domme fouten heb gemaakt, maar afgezien van mijn eigen fouten, zal ik nooit meer iets kopen bij Dennis Papegaaien, en zal ik de winkel zeer zeker afraden aan ieder ander die mij verteld op zoek te zijn naar een vogel, of het nou een parkietje van 20 euro, of een Ara van 1200 euro is.

vogelgek
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jun 2008 15:32

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door vogelgek »

hoi ludovic en andere mensen...
ik vind dat je een juist besluit hebt genomen om nooit meer vreemd te gaan..je hebt inderdaad gelijk over de vogels die bij dennis wonen, sommige vogels wonen dus heeeel lang.
ik heb vorig jaar dec mijn ouders een papegaaI kado gedaan.
een maand geleden is ie dan eindelijk gekomen met een soortgelijke vogel.
WEL DUS EEN JAAR LATER,NA EEN HOOP BEDREIGINGEN,CHANTAGE EN MET ME KOP OP OPGELICHT! de gaai die we nu hebben lijkt ook wel heeeel erg op een vogel uit natuurbroed. Totaal niet aan mensen gewend.
We doen ons best en de vogel duidelijk zelf ook,
Ik ben in iedergeval blij dat we deze hoofdstuk kunnen afsluiten.
WIJ ZULLEN DAN OOK NOOIT MEER BIJ DENNIS IETS HALEN...
DAT RADEN WIJ OOK IEDEREEN AF..WIL JE EEN VOGEL GA NAAR NAAR LORRE&CO IN WIJHE OF ANDERE KWEKERS..SCHEELT JE EEN HOOP GEZEUR EN WAARSCHIJNLIJK OOK GELD.ik weet er alles van :cry:

Nick en Walther
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:11

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door Nick en Walther »

Beste lezers,

Allereerst verbaas ik mij zeer over het feit van al die grote monden en het gezeik tegenover elkaar, terwijl een forum er ook kan zijn om tot
oplossingen te komen!!

Vandaar ook dat ik mij erg irriteer, dat iedereen maar praar over advocaten en stappen ondernemen (wat jullie goed recht is natuurlijk,
ik zou dit ook hebben gedaan in jullie geval) maar niemand blijkt daadwerkelijk iets te gaan ondernemen.

Tja jullie wachten af tot een ander wat onderneemt dat is wel duidelijk! en dan maar dat gelul over 'zullen we samen iets ondernemen' als je
zoveel geld uitgeeft aan een vogel kun je toch ook een advocaat inschakelen, of niet soms??

MAAR GOED.....

Het enige dat ik kwijt wil is dat ik mij jullie heel goed voor kan stellen, het getuigd alleen maar van dierenliefde dat is duidelijk.

ECHTER hebben wij ook een papegaai van DENNIS, hoewel ik naar speuren op het internet ook de nodige twijfels had, maar mijn vriend had na het bekijken van diverse websites wel vertrouwen DENNIS PAPEGAAIEN...

Wij hadden een baby-ara besteld groenvleugel, en toen wij per toeval
gingen kijken of deze al geboren was, waren ze er wel!!! maar er zat ook een schatje op de stok van 6 weken oud.

Dit was geen groenvleugel MAAR een Blauw / Gele ARA, en hoewel ik
niets met vogels had!! was ik helemaal verliefd op de bink ONZE SKY
zoals deze is gaan heetten.

En ook mijn vriend was helemaal verkocht, en toen werd het geen Groenvleugel (groen / rood) ARA maar een Blauw / Gele ARA.

en geen baby, maar een iets grotere baby.

Wij moesten zelf nog pap geven, en dat was erg leuk om gedaan te hebben, wij genieten erg van SKY en hebben haar inmiddels bijna 1,5 jaar.

Ik (wij) komen REGELMATIG bij Dennis in DENHAAG, en worden ALTIJD NETJES BEHANDELD, ook is er altijd een kopje koffie, alles kan gevraagt,
en ook in het begin toen we dagelijks belde soms 3 keer per dag, was er altijd anttwoord en nooit was het een bezwaar!!!

Ook hebben we een gratis kooi bij aanschaf gehad en hebben onze speelboom gekocht waarvan SKY veel plezier heeft.

Vorige week overigens gingen wij even naar mijn moeder in DENHAAG op
bezoek bij mijn moeder, en dachten we laten we SKY even langs brengen om lekker zich even te begeven tussen andere gevleugelde
vriendjes, en dat was geen enkel probleem, ze kon zo op de stok en
hij rekende ook geen geld!!!

SKY vind inderdaad niet iedereen even leuk en lief, MAAR DAT IS BEKEND VAN EEN PAPEGAAI!!! maar is onze grootste maatje, en onze
3 mechelse herder vinden haar ook okay.

Alle negatieve verhalen hier, al dan niet flink aangedikt, kunnen WIJ ONS IN IEDER GEVAL NIET IN VINDEN!!

Wij willen een vriendje voor SKY en zullen deze zeker gewoon bij DENNIS
PAPEGAAIEN kopen, en ook onze nieuwe speelboom volgende maand!!

En o,ja LORRE & CO hou ik maar helemaal over op, want daar krijgen we
al jaren nog 250,-- van!!!


Met vriendelijke groet,

Walther

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door ron1 »

Andere insteek:

Wat doen tropische vogels van dit formaat in het vervuilde Westen ?

Niet om te beledigen maar ik vindt mensen die een grote papagaai plaatsen in een kooitje op 3 hoog achter in een door auto's etc vervuilde stad niet helemaal 100%.Dan begrijp je het echt niet.Egoistischer gedrag van het dier:Mens.......is er bijna niet.

Dr.Diggler69
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2009 14:02

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door Dr.Diggler69 »

Ik heb nooit geweten dat er zo veel geld om ging in de "vogelbusiness". Wat me met name opvalt aan alle berichten op dit forum, zowel van voor- als tegenstander van Dennis, is de grote hoeveelheid spelfouten en het weglaten van leestekens. Ik lach me rot!

Verder verbaas ik me erover dat er mensen zijn die überhaupt zo veel geld uitgeven aan een vogel, of meerdere vogels. Seriously? Die beesten zitten in een kooi en maken een vervelend geluid. Ik lach me rot!

Gezien het grote aantal spelfouten in alle berichten, ga ik er gemakshalve maar even van uit dat we dus met laagopgeleide mensen te maken hebben. Ben je laag opgeleid, heb je minder geld te besteden. Kortom, je bent dus al een arme sloeber en dan ga je ook nog eens een vogel van €800,- kopen? Ik lach me rot!

Fredy
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2009 08:25

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door Fredy »

Hey mensen, toen ik het begin las, schrok ik wel, aangezien ik zelf op zoek ben naar en kaketoe...
Maar hier een linkje naar de site van consuwijzer: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... jk_product

Aangezien (huis)dieren nogsteeds volgens de wet als een produkt worden gezien hebben de mensen die lange tijd geen andere vogel hebben gekregen, of nog steeds niet hebben of bij moeten betalen, een ontzettend sterke zaak, in mijn opinie, als je het voor de rechter brengt (mocht je dat willen) of op zijn minst een geschillencommissie, dan winnen jullie.

klein stukje: Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben

mirandardam
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2007 15:06

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door mirandardam »

goededag allemaal

ik heb gelukkig zelf geen evaringen met dennis gehad
maar mensen let op

dennis leest deze en andere forums ook en zet met allerlei andere namen goede dingen over zichzelf
en probeert zo ook zijn straatje schoon te vegen

ook gebruikt hij alles wat de mensen hierzeggen in rechtzaken e.d

KOOP GEWOON NOOIT BIJ DENNIS PAPEGAAIEN ga gewoon naar een goede betrouwbare kweker zorg dat je gaai op ziektes is getest
en met de hand opvoeden raad ook ik af
dit brengt zoveel risico.s met zich mee en een papegaai die zelfstandig eet kan net zo tam worden als je er maar genoeg tijd en aandacht aan besteed

een papegaai is ook absoluut geen impuls aankoop en nog 1 ding wil ik kwijt

lees je eerst goed in over hoe en wat met een papegaai en kijk welke soorten voor jou geschikt kunnen zijn

er zijn verschillende forums te vinden op internet waar papegaaien bezitters je kunnen helpen en waar je met je vragen terecht kunt
ook kun je daar met betrouwbare kwekers in contact komen

mensen een papegaai is voor het leven

groetjes miranda

ieniepienie
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:55

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door ieniepienie »

Ik sta er nog steeds van te kijken dat er blijkbaar nog steeds veel mensen zijn die niet weten welke zaak goed is welke niet.
Dennis papagaaien staat erom bekend slecht te zijn en maar 1 oog voor doel te hebben nl geld verdienen.
Mensen asjeblieft ...doe onderzoek, ga na welke fokker goed is welke niet.
Bel de dierenbescherming of de papagaaien vereniging bij jou in de buurt of weet ik het wie, maar koop NOOIT in een dienenwinkel..zucht ...nog diepere zucht ..
Alle dieren zijn de dupe van mensen die nog steeds blijven kopen.
Kijkt niemand tv ????????????? ook daar is Dennis papagaaien breeduit geweest hoe slecht hij is,en dat hij helemaal niet van dieren houd.
Ik vind het zo zielig voor die beestjes en sorry nee ik kan geen begrip opbrengen voor de eigenaren die een "kat" in de zak kopen .. ik krijg hier een eigen schuld dikke bult gevoeg van ..

bartels jam
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 jul 2009 21:26

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door bartels jam »

Papagaaien bestaan niet :wink:

Wel papegaaien of bedoel je dat ook :?:

Diertje
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jul 2009 20:37

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door Diertje »

Mensen moeten geen dure beesten willen voor weinig ..

hobbyboerin
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2009 21:09

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door hobbyboerin »

Hoi,

Vreemd verhaal. Hij adverteerd op marktplaats dat je bij hem een baby grijze roodstaart kunt kopen voor nog geen 300 euro, en dat je er dan ook nog een kooi bij krijgt.
Je moet hier gewoon niet kopen. Is al zo vaak op tv geweest, en toch trappen de mensen er steeds weer in. Een papegaai moet je niet veel te jong bij de ouders weghalen ivm latere gedragsproblemen.
Koop bij een hobbykweker of een fatsoenlijke winkel. En die zijn er ook. Zorg dat de vogels getest zijn op de ziektes ed. En een vaste voetring hebben.
Neem ook geen vogel die je zelf nog moet voeren. Vanaf een week of 13 eten ze zelfstandig nl. Staat ook in al de boeken, maar ja, mensen kopen eerder een vogel van 800 euro dan een boekje van een tientje!!! Waarom denk je dat er zoveel vogels van rond een jaar op marktplaats staan??? Hebben allemaal gedragsproblemen. Ondoordacht aangeschaft!!!

O ja, Dennis adverteerd ook met hele leven gratis kortwieken als je daar wat koopt. Nou is een papegaaienleven bij hem nooit zo lang, dus weer een voordeel voor hem!!!!

Diertje
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jul 2009 20:37

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door Diertje »

Dr.Diggler69 schreef:
Gezien het grote aantal spelfouten in alle berichten, ga ik er gemakshalve maar even van uit dat we dus met laagopgeleide mensen te maken hebben. Ben je laag opgeleid, heb je minder geld te besteden.

Wat is dat nou weer voor een achterlijke opmerking ??? !!!

Zysa
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2009 22:06

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door Zysa »

Hmmm, maar een beetje opletten op mijn schrijfwijze want blijkbaar is hier iemand die mensen ineens idioot gaat vinden omdat er een typfout staat of zo. Wie is dan de idioot zou ik zeggen maar goed.

Even over het onderwerp, zoals het zou moeten nietwaar.

Mensen, waarom kopen jullie een papegaai die samen zit met andere gaaien en die uit verschillende nesten van verschillende kwekers komt? Deze papegaaien zijn al dan niet getest op de 3 meest voorkomende ziektes maar wat heeft het voor zin als ze samen komen te zitten met een hele hoop gaaien waarvan ze misschien niet eens allemaal getest zijn. Goed, je koopt er eentje en die kan gezond lijken en blijken maar doe de test na een half jaartje nog eens en die kan ziek zijn. Ja, een ziekte breekt niet onmiddellijk uit, niet altijd. Of, er is ook zoiets als incubatie tijd. Een papegaai kopen in een winkel, nooit van mijn leven. Bij een betrouwbare kweker die kweekt als hobby en alles voor zijn dieren doet, inclusief testen, de meest voedzame voeding verschaffen en perfecte huisvesting voorziet, daar koop ik mijn papegaaien.

En, wie daar wil beweren dat we arme sloebers zijn die dan toch zoveel geld willen uitgeven aan papegaaien, wat kom je hier doen als je niets zinnigs te zeggen hebt of er niet eens iets van kent.

sharky68
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2009 08:22

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door sharky68 »

hallo even voor de duidelijkheid ik ben dennis niet ik ben wel klant bij dennis.
ja hij is een lompe hork een echte amsterdammer maar ja wat doe je daar aan?
je moet gewoon je mannetje staan tegen m.
ik persoonlijk heb nooit problemen met m ik heb een grijze roodstaart bij m vandaan en heb nooit problemen met dat diertje gehad hij was 6 weken toen ik m mee kreeg en is nu 8 jaar en nog steeds me kind hoor,maar een grafbak voor andere en ja dat is normaal voor een grijsje dat zijn geen allemans vrienden hoe je ook probeerd.
de mijne is ook opgegroeit met alles wat leeft kinderen,honden,katten enz maar nee ik ben het helemaal en niemand anders.bijten als het kan jammer? nee ik vind van niet is mijn vogel en ik ben er zeer gelukkig mee.
en ik zal zo wie zo nooit een winkel instappen zonder enige kennis van zaken geen een winkel ik moet toch weten wat ik koop voor me zuur verdiende geld?
eerst maanden gelezen en gekeken en toen pas gekocht dus ik wist zelf waar ik aan begon en dat hoeft niemand anders te zeggen als ik had getwijfeld en had gedacht dit gaat me niet lukken had ik er niet aan begonnen ik kocht m voor mezelf en niet voor iemand anders.
en ja ik heb ook nog wel eens vraagjes gehad aan dennis en op zn eigen lompe wijze gaf hij dan heus wel een goed antwoord.
we zijn gelukkig niet allemaal het zelfde toch?

gr papegaaien fan
oh ja ga het weekend weer een baby kopen bij dennis. :lol:

harry luyk
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2010 01:11

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door harry luyk »

hennetje schreef:Wij hebben hele goede ervaringen met Dennis, wat ons opvalt is dat mensen heel vaak een papagaai of kakatoe aanschaffen,zonder zich van tevoren goed te informeren over het houden van deze vogels.

Vergeet niet dat er heel veel soorten papagaaien en kakatoes zijn,de 1 is wat makkelijker in het gedrag dan de ander,dat hangt van het
soort af.
Ze hebben alle een goede opvoeding nodig,en veel aandacht, betrek ze bij het gezin ze zijn namelijk heel sociaal, het kost je enorm veel geduld en tijd, dit moet je je van tevoren goed realiseren anders gaat het echt mis. zeker als ze volwassen zijn.
Mocht het dier ziek worden ga dan naar een dieren arts die gespecialiseerd in vogels is, en wacht nooit te lang.
Wij gaan wel eens naar veldhoven, opvang voor papagaaien, dan zie je
dat het heel vaak verkeerd gaat bij de mensen thuis,en dan woorden
ze daar ondergebracht gelukkig worden ze daar goed verzorgd,zodat ze toch nog een gelukkig leven kunnen hebben.
Wij hebben zelf ook een kakatoe,ook bij Dennis vandaan,hij hoort er bij ons echt bij binnen het gezin,hij krijg alles op vaste tijden,zoals voeding en aandacht. Wij hebben alleen maar plezier van hem.

Informeer je zelf dus eerst goed,en wees er van overtuigd dat je een papagaai of kakatoe wilt aanschaffen,bj twijfel zeker nog niet doen.

fam Brands
[/url]
En jij hebt zo veel ervaring met PAPEgaaien dat je al precies weet hoe je het schrijft?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door jor »

En jij kickt een topic omhoog met een vraag op een reactie van
1 Okt 2008 . En dan ook nog van iemand die slechts 1 reactie heeft geplaatst op het hele forum sinds Okt 2008.Lekker zinvol.

janamba10
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 sep 2009 11:41

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door janamba10 »

Niemand zou ooit een papegaai in huis moeten willen halen. Het is dierenmishandeling. Leuk voor de mens, eenzaam voor het dier zo zonder een soortgenoot en opgesloten in een huis. Een papegaai hoort in het oerwoud.

Gesloten