LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dennis Papegaaien in Den Haag

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door bprosman »

Laat u eerst door diverse betrouwbare bronnen goed informeren alvorens u een kromsnavel aanschaft.
Als er een kip, of een varken in een iets te klein hokje gehouden wordt ondanks dat hij na een paar weken geslacht wordt is Leiden in last, maar sommigen vinden het blijkbaar wel normal een beest wat in NL in het wild helemaal niet voorkomt in een Klein k*tkooitje te stoppen.
Waarom worden die beesten in NL ueberhaupt verkocht ?????

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door BL2 »

sweet_devil8 schreef:Ik zie trouwens op hun website staan:
"per 1 juli 2014 wegens besluit artikel 1.20 houders van dieren scheidings leeftijd van dieren:

PAPEGAAI.NL heeft als enige in Nederland ontheffing en heeft dus voor u een groot assortiment baby papegaaien"
Het is natuurlijk bizar te noemen dat een dierenwinkel zoiets jarenlang op zijn website kan vermelden, terwijl het gewoon niet waar is.
Zelfs na een uitvoerig en langdurig onderzoek ziet schijnbaar niemand kans de winkel eigenaar tot de orde te roepen.

sweet_devil8
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mei 2010 20:44

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door sweet_devil8 »

BL2 schreef:
sweet_devil8 schreef:Ik zie trouwens op hun website staan:
"per 1 juli 2014 wegens besluit artikel 1.20 houders van dieren scheidings leeftijd van dieren:

PAPEGAAI.NL heeft als enige in Nederland ontheffing en heeft dus voor u een groot assortiment baby papegaaien"
Het is natuurlijk bizar te noemen dat een dierenwinkel zoiets jarenlang op zijn website kan vermelden, terwijl het gewoon niet waar is.
Zelfs na een uitvoerig en langdurig onderzoek ziet schijnbaar niemand kans de winkel eigenaar tot de orde te roepen.
Vraag me ook af wie daar over gaat

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door bprosman »

Als nu iedereen gewoon stopt met deze beesten bij "Dennis" te kopen is de winkel zo weg.

nijona
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2010 21:03

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door nijona »

Hallo,
Via via kom ik ook uit bij Dennis (te den Ilp)
Vorige week via marktplaats een grijze roodstaart gekocht van een oudere man uit een verzorgingstehuis in Enkhuizen.
Niets mis met de Papegaai hoor, super lief en tam, en praten dat die kan, en pas 2 a 3 jaar oud
Thuis toch nog wat meer info over grijze roodstaarten gaan lezen, toen kwam ik er achter dat je sinds 2017 Cites papieren voor een Papegaai in je bezit hoort te hebben.
https://mijn.rvo.nl/cites-soorten-in-nederland-en-de-eu

Dus ben ik eens verder gaan zoeken naar meer info over onze Papegaai.
Op zijn ring staan nummers, en zo kwam ik terecht bij de NBvV Nederlandse Bond van Vogelliefhebbers.
Via hun kwam ik bij de kweker, deze kon mij aan de hand van de ring vertellen dat onze Papegaai geboren is in 1999, dus 18 jaar oud.

Ik heb de verkoper benaderd, en deze zei mij dat kan niet, ik heb hem 2 jaar geleden bij DENNIS IN DEN ILP gekocht.
En die had hem verteld dat het een jonkie was.

Stom van ons de gegevens op de ring niet eerder te controleren dus.

De verkoper verteld dat ik er toch enigszins niet blij mee ben, en te veel betaald heb (volgens de echte kweker)
Hij ( de verkoper)zou Dennis wel bellen, en die papieren die regelt hij ook zei hij mij toe.
Hij komt al jaren bij Dennis en het is een super zaak dus die kweker liegt zei hij.

Nu neemt hij al 2 dagen geen telefoon op, en op mijn SMS reageert hij dat hij voor werk in Duitsland zit ( man uit een verzorgingstehuis) ja natuurlijk.

Hij heeft nog een Papegaai te koop zitten bij hem thuis, helemaal kaal.
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... taart.html

En hij deed ze weg omdat het niet meer ging in het tehuis, en hij gaat in Spanje wonen.

Ik ben nu aan het uitzoeken of deze man meer met Dennis te maken heeft, het lijkt er verdacht veel op.

Achteraf gezien, nog beter moeten inlezen en nadenken wat en waar we een Papegaai zouden moeten kopen.
We doen Coco niet weg want hij is heel lief, en voelt zich heerlijk thuis.
En ik ga echt zorgen dat alle papieren geregeld worden.

Maar die Dennis, Den Haag en Den Ilp ( 1 pot nat, horen bij elkaar) zijn niet te vertrouwen.


P.S. ik heb elk bericht op dit forum gelezen, maar 99% van de positieve berichten over Dennis zijn van fake accounts.
Allemaal vlak na die uitzending geregistreerd, en hooguit 1 bericht geplaatst.

pedrolito
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2018 13:38

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door pedrolito »

[Deel bericht verwijderd door moderator wegens ongepast taalgebruik] Jullie zien nog niet als je een jongen papegaai koopt of een oude?{lijkt me stug}dat is kennis!!hahahaha?of zijn jullie zelf papegaaien kwekers die zelf geen vogels meer verkopen?ik heb er 2 van Dennis eentje 5jaar oud en eentje 2jaar oude topvogels!De goedkoopste van Nederland bij Dennis heb je er bijna 2 voor!dan bij andere broodkwekers eentje!p.s als ik lees een papegaai kopen van 8 maanden oude en later blijkt hij 13 jaar te zijn
Laatst gewijzigd door Radar op 09 mei 2018 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd door moderator wegens ongepast taalgebruik

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door Moneyman »

pedrolito schreef:Begrijp niet dat jullie Dennis hiervoor afzeiken?Jullie zien nog niet als je een jongen papegaai koopt of een oude?{lijkt me stug}dat is kennis!!hahahaha?of zijn jullie zelf papegaaien kwekers die zelf geen vogels meer verkopen?ik heb er 2 van Dennis eentje 5jaar oud en eentje 2jaar oude topvogels!De goedkoopste van Nederland bij Dennis heb je er bijna 2 voor!dan bij andere broodkwekers eentje!p.s als ik lees een papegaai kopen van 8 maanden oude en later blijkt hij 13 jaar te zijn hoe DOM ben je dan?
Haal jij ff een bijna anderhalf jaar oud topic naar boven. Zal Dennis blij mee zijn :mrgreen:

pedrolito
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2018 13:38

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door pedrolito »

Verkopen jullie soms geen papegaaien meer?moeten jullie met de prijs omlaag gaan doet Dennis ook!495€ met een mooie kooi erbij!zitten er momenteel nog 23 stuks jongen Grijsjes zijn niet aan te slepen bij Dennis.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wie een papagaai als huisdier houdt is altijd een domoor.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tegen z'n grijze roodstaart?

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door harkja »

Erthanax schreef:Wie een papagaai als huisdier houdt is altijd een domoor.
Een papagaai...wat is dat voor een huisdier :D

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Dennis Papegaaien in Den Haag

Ongelezen bericht door vroem »

pedrolito schreef:DUS ben je zo dom om een papegaai te kopen en je weet nog niet welk voer het dier moet hebben?mij kan niemand iets aansmeren domoren wel!!!!hahahaha
zou toch oppassen met teveel stoerpillen slikken joh...


Gesloten